Chapter33

1.5K 97 6
                                    

"Baiklah. Smpai sini saja mensyuarat kita." Semua pekerja mula mengemaskn brang mereka lalu keluar dari bilik mensyuarat itu. En Seo juga bgun dari dduknya dn keluar dari bilik itu juga. Langkahnya terhenti apabila trnmpk seorng yeoja sdang brdiri dihadapn pintu bilik mensyuarat itu. "Ap..appa~" Pnggilnya. En Seo melepaskn nafas panjangnya. "Ji..JiSoo..ada something nk ckap dgan Appa. Appa..ada masa?"

Soal JiSoo dgan brdebar. En Seo memandang anaknya lama lalu menggangukkn kepalanya. Pintu bilik mensyuarat dibuka semula dn mereka msuk ke dlam. JiSoo mengambil tmpat di sebelah En Seo. En Seo hnya diam. Menunggu percakapan anaknya itu. "Ji..Ji setuju nak kerja dgan Appa." Tutur JiSoo perlahan smbil melihat ke bwah. En Seo melepaskn lagi nafas panjangnya.

"Bkan Ji ckap Ji nak hidup sndiri? Nak sara hidup Ji sndiri? Bolh cari kerja dgan usaha Ji sndiri?" Kata En Seo smbil memandang tepat anaknya yg msih memandang ke bawah itu. "Ji..tahu tu. X apalah klau Appa x nk ambk Ji. Ji..x kisah. Ji bolh mntk kerja dkat tempat lain." JiSoo bgun dari dduknya dn menundukkn dirinya kepada En Seo. "Ji mntk diri dulu. Nnti mlam Ji balik rumah. Jumpa di rumah ya Appa." JiSoo melangkah keluar dari bilik mensyuarat itu.

Dy melepaskn keluhan. JiSoo menuruni anak tangga dgan brhati-hati. Dy brjlan smbil trmenung jauh. Bangunan syarikat Appanya itu agak besar dan tinggi. Dan kelihatan juga rmai pekerja yg brlari sana sini. Mereka psti sibuk bkan? "Omo!!" Trjerit kecil JiSoo dibwatnya apabila bahunya dilanggar seseorng dn membwatkn JiSoo hmpir jatuh. JiSoo brpaling melihat orngnya. Kelihatan seorng jejaka sdang sibuk mengutip kertas² yg trjatuh di lantai.

JiSoo mencangkung lalu membantu jejaka itu mengutip kertas²nya kembali. Dy bgun semula. Kertas yg dikutupnya tadi diberikn kembali kepada jejaka itu. "Ahh..goma--JiSoo?" Msing² trkejut! JiSoo tidak percaya yg mereka akn brtemu disini. Di syarikat Appanya lagi! Apakh yg dia lakukn disini? Ada halkah? "JiSoo!!" Laung seseorng membwatkn mereka serentak memandang orngnya. "Oh! Appa." En Seo kini brdiri di sebelah JiSoo. "Kaja ikut Appa ke pejabat Appa ya? Appa nak..Eh Jin! Smpai pun kamu."

En Seo menegur Jin yg brdiri dihapn JiSoo itu. Jin hnya trsnyum. JiSoo menjeling Jin. Adakh mereka kenal satu sama lain? Soalan itu brmain di fikirkan JiSoo. "Alang² kamu brdua dah dekat sini. Jom ke pejabat Appa ya. Kaja JiSoo." JiSoo hnya menggangukkn kepalanya. "Appa awk ka? Appa saya jgk. X sangka saya awk ni anak En Seo tu ya. Nice to meet you again Seo JiSoo." Bisik Jin lalu mengekori En Seo dari belakng. JiSoo mengerutkn dahinya. Apakh maksud Jin itu? Appanya Appa Jin juga?!

♥♥♥♥♥♥

JunMi terpaksa menginjat untk mengambil bekas kaca yg berada di dlam kabinet ats itu. Dy melangutkn wajahnya. Hmpir dapat! Sikit lagi! Sikit lagi! "Omo!!" JunMi dgan tidak sengajanya trlepaskn bekas kaca itu dan! "Hmm! Hati² lah chagi ni." JunMi brpaling. Bekas kaca itu diletakkn di meja brdekatan. JunMi hnya snyum. "Hehehe. Mianhae!" JunMi memakai apron yg diambilnya tadi. Dy brdiri dihadpn meja. Jimin yg mekihat itu mula pelik.

"Chagi nak bwat apa ni?" Soal Jimin lalu mendekati JunMi. Tubuh JunMi dipeluk. Dagunya diletkkn di bahu kiri JunMi. "Nak tanam pokok bunga haa~" Jwab JunMi acuh x acuh. Jimin mengangkat keningnya sebelah. "Ohh..nk tanam pokok bunga pon kena ada telur. Tepung. Smua ni eh? Siapa yg ajar chagi tanam pokok bunga mcam ni? X prnh Oppa tngk tau." Blas Jimin lalu memegang tngn JunMi yg sibuk membuka plastik tepung itu. JunMi mengeluh.

"Oppa jgan nk mengada bolh x? Lepasknlah Jun. X senang Jun nk bwat kek ni." JunMi cuba melepaskn dirinya dripda Jimin. "Alah. Jun bwat ajalah keja Jun tu. Oppa peluk ja. Bkannya bwat apa kn?" Blas Jimin lalu mencium pipi JunMi. JunMi mendengus. "X bolh lah. Nnti kek x jadi lah. Oppa. Oppa!! Yakk!! Jgan--" Tidak sempat JunMi menghalang Jimin dari.."Errgghh!! Oppa!!" JunMi menolak tubuh Jimin akhirnya. Jimin terdorong ke belakng sedikit. Dy mengelap(?) bibirnya lalu trsnyum. JunMi mengetap bibirnya.

"Oppa ingt ni lucu ka huh? Lucu ka klau cium leher Jun sesuka hati ni? Aigoo~" JunMi memegang lehernya yg dicium+digigit(--")Jimin tadi. JunMi berasa geram sekarang ini. "Oppa nak eratkn hubungan kita ja. X thu plak Jun x suka hmm." Jimin memeluk tubuhnya smbil brsandar di dinding. "Sudahlah! Jgan ganggu Jun lagi. Jun dh masakkn makanan tu ha. Jun nk siapkn kek ni dulu." JunMi kembali membwat kerjanya. Jimin mencebik.

"Oh. Ok. Nmpknya kek tu lebih penting dripda Oppa ya. Arraseo." Jimin menuju ke meja makan seorng diri. JunMi membiarkn saja suaminya itu. Dh pndak merajuk pulak skrng ni dgan dy pfftt!! Gedik ja kau Jimin oii --" xD

ESOKNYA

"Oppa palli! Kita dah lewat ni!! Nnti kena tulis nama! Park Jimin!" Laung JunMi yg sudmah berada di luar kereta itu. Kereta msih lgi brkunci kerana kunci ada pada Jimin. Jimin keluar dari rumah lalu menutup pintu. Pintu dikunci. Dy brlari ke arah kereta. Kunci kereta diteknnya dn automatik kunci kereta dibuka. JunMi dn Jimin sama² msuk ke dlam perut kereta. Enjin dihidupkn lalu kereta keluar dari perkarangan rumah.

JunMi membuka bekal yg diisi kek yg semalam dibwatnya itu. Jimin menjeling JunMi. JunMi mengambil sepotong kek lalu diberikn kepada Jimin. "Aaaa~bkak mulut." Jimin membuka mulutnya. Kek brjaya msuk ke dlam mulut Jimin. Jimin mengunyahnya. "Sedap?" Soal JunMi yg melihat Jimin sibuk mengunyah itu. Jimin menggangukkn kepalanya. JunMi trsnyum. Kek yg digigit Jimin sedikit saja itu dihabisknnya.

Mereka akhirnya smpai juga di sekolah. Jimin memakirkn keretanya di tmpat biasa. Mereka sama² keluar dari kereta. Kereta dikunci kembali. "Kaja! Kita msuk kelas sama²." Jimin memegang tngn JunMi tetapi ditahan JunMi. Dy brpaling melihat JunMi. JunMi snyum. "Oppa pegang kejap bekal ni." Tnpa bnyk soal Jimin memegang bekal itu. JunMi membetulkn tali leher Jimin. Baju Jimin. Dan rmbut Jimin. JunMi snyum. "Aigoo. Kacaknya suami Jun!!" Kata JunMi smbil mencubit pipi Jimin. Eiii geram! XD

Jimin juga trsnyum hingga menampakkn eyesmilenya. Bekal tadi diambil JunMi kembali. Mereka berpegangan tngn dn brjlan beriringan msuk ke kawasan sekolah. "Ingt eh Oppa. X nak gaduh² or jeles lgi tau. Jun dgan Kookie kwan ja! X lebih dripda tu pon." Jimin menggangukkn kepalanya. "Jun pon sama tau. Jgan nk lebih² plak dgan dy. Kalau lebih². Oppa x teragak-agak nk serang dy tau!" JunMi menggangukkn kepalanya juga. Tiba² JunMi brhenti brjlan. Jimin juga brhenti.

"Oh Oppa! Jun kena jumpa pengawal skolah kita lah. Dy ckap dy nk jmpa dgan Jun pagi ni. Jun prg dulu eh. Annyeong. Masuk kelas terus ya. Jgan prg mana² tau." Pesan JunMi dn brlari ke pondok pengawal. Jimin yg tidak sempat menahan JunMi itu mengeluh. Dy brjlan msuk ke bangunan sekolah. Jimin membetulkn lengan bajunya itu tanpa melihat ke hadapn dan.."Omo!!" Jimin menyambut seorng yeoja yg dilanggarnya tadi.

Yeoja itu membuka matanya. Dy melihat wajah yg menyambutnya itu. Diteliti wajah Jimin. Hensemnya~Desis hatinya. "Awk x apa² ka?" Jimin brsuara. Yeoja itu agk trkejut. Dy menggangukkn kepalanya. Yeoja itu brdiri kembali dn menundukkn dirinya ke arah Jimin. "Gomawo." Katanya smbil trsnyum. Jimin hnya menggangukkn kepalanya. Dy melihat yeoja itu dari atas ke bawah. "Pelajar baru?" Soal Jimin. Yeoja itu hnya menggangukkn kepalanya.

"Nk ke pejabat ka? Saya bolh tlong hantarkn kalau nak." Pelawa Jimin. Yeoja itu hnya snyum. "Bo..boleh jgk." Blas yeoja itu malu². "Kaja. Ikut saya." Jimin brjlan dahulu kemudian yeoja itu mengekorinya. Yeoja itu trsnyum. Boleh tahan jgk dy ni. Desisnya. Di sudut yg lain.."Tak guna!! Dy dtng ke skolah ni jgk! Apa dy bwat dkat sini ish! X bolh jadi ni! Aq msti halang dy dn bantu JunMi."

♥T B C♥

Sorry for part Jimin cium+gigit --" leher JunMi tu! Mian if byuntae >< X brmaksud pun nk bwat cemtu hukk! And siapa bdax baru tu ha? Hohoho! Next chap! Next chap hee! Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi!

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now