Chapter12

1.8K 139 8
                                    

Pn Lee memegang tngan anknya erat. Air matanya ditahan. "Sbarlah Hae~dy akn baik² ja. Doakn yg trbaik untk dy." Kata En Lee smbil memegang bahu isterinya itu. Dy sedih melihat keadaan JunMi sekarang. Trbaring di hospital dan kepalanya brbalut. "Abng tahu kn dy ja satu²nya anak yg kita ada! Sedih saya tngk dy mcam ni bang! Sedih!" Prlahan-lahan air mata yg ditahan tadi jatuh juga ke pipinya. En Lee cuba menenangkn isterinya. Manakala di luar bilik rawatan..

♥♥♥♥♥♥

"Ni smua salah si biskut tu lah! Bkan aq!" Kata Jimin mengawal suaranya itu. Perasaan marah membua-buak. "Ya. Aq tahu lah salah di JungKook tu. Tpi..kau yg tumbok dy kn? Kau yg tolak Jun smpai jatuh. Kau tngk keadaan jadi apa skrang? Hah?"

Kata J-Hope dgan beraninya kpada Jimin. Jimin menggangkat kepalanya memandang J-Hope. "So. Kau nk brpihak si JungKook tu lah? Mcam tu? Eh! Sapa kwan kau hah skang!!" Tengking Jimin. Dy dlam keadaan serabut skrang ini. Jika sesiapa saja yg menegurnya ketika dy sedang marah atau serabut. Smua dy akn hamburkn kpada orng itu.

"Aq bkan nk bela sapa² dlam hal ni. Pihak sapa². Tpi..cara kau tu salah Jimin. Kau pkir balik apa yg kau dh bwat."

"First. Jun tu dh jadi isteri kau. Second. Kau ada scandal dgan si HyunA tu. Third! Kau pi tumbok plak si JungKook tu smpai luka. Akhir skali. Kau pi tolak plak si Jun tu smpai kpala dy brdarah trkena batu."

"Sudahlah Jimin. Buanglah perasaan benci kau tu dkat dy. Ubah lah sikap kau tu. Dy tu yeoja. Bkannya namja. Dy lyan kau cara baik. Lembut. Dkat kau. Tpi kau? Kau layan dy mcam mna? Kau x peduli dgan dy kn? Kau marah dy! Tengking dy! Bila dy keluar dgan namja lain. Tau plak marah. Ntah². Kau dh ada feeling dkat si Jun tu~"

J-Hope memeluk tubuhnya. Jimin trdiam sejenak. Dy memikirkn kmbli apa yg J-Hope katakn. Aq? Suka JunMi? Desis hati Jimin. Suga hnya diam. Mnjdi pemerhati. J-Hope dn Suga sama² trsnyum. J-Hope dduk di sebelah kanan Jimin. Suga pula dduk di sebelah kiri. Suga memegang bahu Jimin.

"X pyah lah kau nk pikir sngt. Kami cuma nk kau sedar. Pikir. Apa yg kau dh bwat dkat si Jun tu. Ingtlah. Kau dh ada isteri. Dh kahwin dh. Kau sepatutnya bincang dulu dgan dy. Bkannya main tengking ja. Kau balas lah balik budi dy tu. Kesian dy aq tngk. Tpi..terpulang lah dkat kau. Kau nk berubah ke x nk. Yg pstinya..kami dh bwat apa yg ptut sebagai kawan."

Suga dn J-Hope sama² trsnyum. Jimin masih lagi diam. Dy meraut wajahnya. Ya! Mmng selama ini dy bnyk menyeksa JunMi yg sdahpon merangkap isterinya itu. Brmcam-mcam sudah yg JunMi lakukan sebagai seorng isteri. Tetapi dy? Lngsung tdak pedulikn JunMi dn hanya tahu menengking dan memarahi JunMi. Tiba²..

"Omma. Knapa ni? Knapa Omma menangis?" Soal Jimin apabila Pn Lee keluar dari bilik dgan tangisan. Pn Lee menggelengkn kpalanya. En Lee keluar dari bilik. Dy mengeluh. Jimin mendekati bapa mertuanya. "Appa. Waeyo? Ke..na..pa..dgan..Jun?" Soal Jimin risau apabila dua mertuanya kelihatan sedih. En Lee memegang bahu Jimin. Dipndang muka menantunya itu.

"Jun..Jun.." Kata² En Lee trhenti seketika. Mereka brtiga menunggu En Lee meneruskn ayatnya. "Jun hilang ingatannya Jimin." Msing² trkejut. Hilang ingatan? "Dy masih lagi ingt Appa dgan Omma..but..dy x knal kamu. Dy asyik kata JungKook tu suami dy." Terasa gelap dunia Jimin apabila mndngar kata² mertuanya itu. En Lee menepuk-nepuk bahu Jimin.

"Appa harap. Kamu brsbar dgan smua ni. Dan..Appa dah call JungKook dtang sini untk jenguk JunMi. Untk kebaikn dy..kamu berilah mereka brsama bwat sementara waktu Jimin."Tmbah En Lee lagi. Jimin memandang dua rkannya. Mereka hnya mengangkat bahu tnda tidak tahu. Pn Lee memegang tngan Jimin secara tiba². Jimin trkejut.

"Tlonglah Jimin. Omma merayu. Berilah dy brsama JungKook bwat sementara waktu. Tlonglah ya? Tapi..kamu pon bolh bantu dy ingat ingatan dy semula. Ingatkn dy sapa suami dy yg sebenarnya. Tpi..dy asyik kata JungKook suami dy. Habis barang dlam bilik dibalingnya. Tlong ya Jimin? Omma sanggup melutut depan kamu!"

Jimin trpinga-pinga. Dy memegang kedua-dua bahu mertuanya. Snyuman diberikn. Dgan berat hati. Jimin menggangukkn kpalanya. Pn Lee trsnyum juga. Dy memeluk menantunya itu. Erat.

"Gomawo Jimin. Kamu mmng seorng yg baik. X sia² Omma satukn Jun dgan kamu. Omma harap. Ingatan Jun kembali pulih dan kamu brdua bolh brsatu kembali. Dan.." Pelukn dileraikn. Dilihat muka Jimin smbil kedua-dua tngan Jimin dipegang.

"Omma nk cucu cpat² klau bolh." Jimin membeliakkn matanya. Cucu?O.o Dy hnya memberikn snyuman dan menggangukkn kpalanya. Dy tdak pasti dapat memberikn mertuanya cucu ataupon tdak. "Ahjumma. Ahjussi. Mian saya lmbat." Tegur seseorng secara tiba². Mata mereka smua memandang remaja itu. Dy trsnyum. Dan mukanya ada sedikit luka.

"Anni. Sokey lah. Kaja JungKook-kie. Kita msuk dalam. JunMi mngkin dah tunggu kamu." Pn Lee terus menarik tngan JungKook msuk ke bilik rawatan JunMi. JungKook hnya menurut saja. Jimin dduk kembali di tmpatnya. En Lee juga msuk ke dlam bilik rawatan JunMi. Sblom pintu dittup. Sempat mereka trdngar jeritan JunMi yg memanggil Oppa kepada JungKook. Jimin meraut rmbutnya. Keluhan dilepaskn.

"Tu lah kau! Sblom ni kau marah si JunMi tu! Kau tengking dy! Skang ni? Hah! Ni lah orng kata balasan!" Kata Suga dgan muka selambanya. Jimin mencebik. Diberikn jelingan kepada Suga. J-Hope memeluk tubuhnya. "Kau jgan nk tarik muka ka apa eh Jimin. Bnda btol tau. Bkan main². So! Ni lah masanya kau fight dgan JungKook untk dkat JunMi!" Kata J-Hope dgan mengengam tngannya erat. Jimin memandang J-Hope.

"Fight?!" Serentak Suga dn Jimin brsuara. J-Hope manggangukkn kpalanya smbil trsnyum.

♥T B C♥

Hye readers trsayangg~Hehehe..Sorry lah late update. How is it? Best or x? Typo? Abaikn plizz. Author ada penyakit typo dehh. Hekhek. Vote★Komen✔Gomawo^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now