Chapter32

1.4K 100 4
                                    

Jam menunjukkn pukul 4 pagi. JunMi keluar dari tandas. Pintu dittup rapat. Dy menggigit bibirnya. Menahan kesakitan yg menyerang perutnya tiba² itu. Prlahan-lahan. JunMi melangkah ke arah katil lalu baring bertentangan Jimin. Perutnya dipeluk. Sakit yg teramat tidak dapat dijelasknnya. "Errgghh!!" Keluh JunMi smbil menutup matanya. JunMi menutup mulutnya. Teringat yg Jimin tidur di sebelahnya itu. "Aduhh! Time ni lah kau nk datang ishh!!" Kata JunMi lalu memukul perutnya itu.

"Jun~?" Tersentak JunMi apabila trdngr namanya dipnggil. JunMi snyap. Memejam matanya. Pura² tidur. "Jun ok x ni?" Soal Jimin yg mula mengalihkn badan JunMi menghadapanya. JunMi msih lgi menutup matanya rapat. "Sayang~Oppa tnya ni. Sakit perut ka?" Hmpir luluh jantung JunMi apabila trdngr yg Jimin memanggilnya sayang?! "Chagiya? Dh tidur ka? Hmm~sakit perut ka dy ni? Dy ka yg bunyi tadi tu?" Jimin berseleroh seorng diri. Dy melihat wajah JunMi yg tidur(?) itu.

JunMi tidak dapat menahan sakit perutnya lalu membuka matanya. Jimin trkejut. "Oppa~" Pnggil JunMi perlahan. "Ne?" Jimin mengangkat keningnya sebelah. "Sakit." Kata JunMi smbil menekan-nekan perutnya. Jimin melihat perut JunMi. "Wae sakit? Syang mkan apa tdi smpai sakit perut ni? Nk Oppa tngkkn ka?" Tngn Jimin sudah memegang baju JunMi. JunMi menggeleng pantas. "Anni! Kenchana! Nnti..ok lah tu. Jun..Jun..errmm..bendera merah." Kata JunMi dgan malu². Jimin mengerutkn dahinya.

"Bendera merah? Apa benda tu?" Aduhh! Bengapnya suami kau JunMi oii! X kn x pham bendera merah tu pabenda? JunMi menggigit bibirnya. "Pe..pe..riod." Merona merah wajah JunMi jdinya. Tapi x pa. Jimin x nmpk kot muka JunMi yg merah tu sbab bilik gelap. Mna nk nmpk. Jimin menggangukkn kepalanya faham. "Sakit lagi ka?" Soal Jimin. "Sikit ja. Nnti bgun ok lah ni. Dah lah. Tidur lah Oppa." JunMi mengalihkn kembali badannya ke arah kanan. Tidak sanggup rsanya nk pndang Jimin! Matanya ditutup. Baru saja dy mahu terlelap.

Terasa pinggangnya dipeluk. JunMi membuka matanya kembali. "Oppa ada baca satu artikel ni dkat internet. Klau ada orng tu peluk kita. Dy bolh hangatkn tubuh kita. So. Oppa nk try lah. Mna tahu sakit perut chagi ni kurang ka lpas Oppa peluk chagi? Tidurlah. Good night." Jimin mencium pipi JunMi. Pelukan makin dieratkn Jimin. JunMi snyum. Dy terasa bahagia apabila Jimin memeluknya.

♥♥♥♥♥♥

Akhirnya. Pagi menjelma. JunMi bngun dari baringannya lalu msuk ke bilik air membersihkn dirinya. Dy menyikat rmbutnya dgan rapi. JunMi brpaling melihat Jimin yg msih tidur itu. Jam dikerling. 8 pagi. JunMi brjlan prlahan-lahan ke arah Jimin. Dy brdiri di sebelah katil Jimin. "Jimin..Jimin..Bangunlah. Dah pagi ni~" Gerak JunMi smbil menggongcang(?) bahu Jimin lembut. "Jimin. Bgunlah~dah pagi ni. Awak!!" Gerak JunMi lgi lalu menguatkn sedikit suaranya. Jimin mula brbnyi dn brgerak sedikit.

"Ermm..pukul bapa?" Soal Jimin yg msih trbaring smbil menutup matanya itu. JunMi mengerling jam dinding. "8:05 minit pagi! Bangunlah mndi~" Kata JunMi yg mula mengambil tuala itu. Jimin bgun dari baringannya. Dlam keadaan mamai. Jimin brdiri dlam keadaan terhuyung-hayang kerana dlam keadaan mamai. JunMi mendekati suaminya itu. Dy memegang tngn Jimin lalu menuju ke bilik air. Mereka brhenti dihadapn pintu bilik air.

"Mandi tau! Baju Jun dh siapkn dah. Nah tuala. Oppa mandi eh." Kata JunMi lalu mencubit pipi suaminya itu. Jimin hnya menggangukkn kepalanya. Tuala yg disuakn JunMi diambil. Jimin mula msuk ke dlam bilik air manakala JunMi pula mengemas katil mereka lalu turun ke bawah untk membuat sarapan.

♥♥♥♥♥♥

"Dah lama x balik rumah ni! Rindunya~!!" Kata JunMi lalu melihat sekeliling rumah yg prnh dy tinggal sebumbung dgan Jimin dahulu. Dan hari ini! Mereka kembali ke rumah mereka. Ibu bapa mereka msing² sibuk harini. Jadi. Jimin mengajak JunMi tinggal di rumah mereka kembli. "Excited nmpk. Smpai biarkn suami dy angkat smua beg sorng² ya. Ok x pa."

Jimin dduk di sofa. Mahu merehatkn dirinya yg letih mengangkat beg tadi. JunMi brpaling memandang Jimin. Dy brjlan ke arah sofa lalu dduk di sebelah Jimin. Rapat! Tngn Jimin dipegangnya. "Oppa marah ka?" Soal JunMi smbil menatap wajah suaminya yg sudah menutup matanya itu. Jimin menggelengkn kepalanya. "Oppa penat eh? Nk Jun bwatkn air? Nk air apa?"

Soal JunMi smbil membetulkn sedikit rmbut Jimin yg kelihatan serabai itu. Jimin membuka matanya. Trus tubuh JunMi ditolaknya hingga trbaring di sofa itu. JunMi trkejut. "Yakk Oppa! Oppa nk bwat apa ni? Badan Oppa berat lah!" Jerit JunMi yg dlam keadaan trkejut itu. Jimin snyum. "X nak. Oppa x nak air ka. Apa ka. But..Oppa nk something." Kata Jimin smbil melihat wajah isterinya itu. JunMi mengangkat keningnya sebelah. "Oppa nak Jun."

Terbeliak mata JunMi dgan apa yg Jimin katakn itu. Jimin mula mendekatkn wajahnya dgan JunMi. JunMi menahan wajah Jimin dn tngn Jimin yg mula memegang bajunya itu. JunMi menggelengkn kepalanya. "Oppa. Jun..x bolh lah." Jimin mengangkat keningnya sebelah brtnya kenapa? "Jun..Jun kan..pe..riod? Mna bolh. Mianhae." Kata JunMi lalu menolak tubuh Jimin itu. Jimin baru teringat yg isterinya itu baru saja dtng bendera merahnnya -.- Jimin mengeluh.

"Ermm.. x apalah. Oppa..naik ats dulu lah. Nak mandi. Jun..bwatkn Oppa air eh." Jimin bangun dari dduknya dn menaiki anak tangga satu demi satu. JunMi hnya melihat saja Jimin brjlan prg. Keluhan dilepasknnya. "Bkanya aq x nak. Masalahnya aq x bolh haishh. Eh jap! Bkannya aq x nk? Apa aq ckap ni? Aigoo!!" JunMi menekup wajahnya lalu menjerit dgan no sound(x ada suara?-.-)

♥T B C♥

Ahh ottokae!! Mianhae readears if chap kali ni byun..tae!! I'm so sorry!! Idea x dakk! Readears jgan plak pkir lebih dari tu eh. Mianhae again! Hukhuk! Author x brmaksud nk bwat cemtu tapi..ahh! Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi!

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now