Chapter9

1.7K 141 14
                                    

"Yah JunMi!" JunMi yg selesai memakai baju itu trkejut dgan kedatangan Jimin secara tiba² ke biliknya(dpa dduk bilik asing²)"Yahh! Lain kali ketuk lah pintu dulu!" Marah JunMi lalu membetulkn sedikit bajunya itu. Jimin mencebik. "Hah! Nk apa dtang sini?" Soal JunMi smbil menyikat rmbutnya yg panjang itu. "We need to talk." Kata Jimin dgan nada yg serius? JunMi melihat Jimin dari pantulan cermin biliknya itu. Dy menoleh memandang Jimin.

"Talk? About what?" Soal JunMi lgi lalu brdiri menghadap Jimin. Jimin trus menarik tngan JunMi ke sofa bilik JunMi. Mereka dduk brsebelah. JunMi msih lgi memandang Jimin. "Ok. Aq nk..kita bwat perjanjian." Jimin mengeluarkn sesuatu dari poket belakng seluarnya. Diletakkn kertas di pen di meja. Dahi JunMi msih lgi brkerut. Dan tdak faham dgan smua ini. Jimin mengeluh.

"Mcam yg aq ckap sblom kita kahwin. Kau bwat urusan kau. Aq bwat urusan aq. So..aq dh sediakn satu surat. Kau sain ni!" Jimin memberikn pen kpada JunMi. JunMi menggelengkn kpalanya. "No! Awk ingt perkahwinan ni permainan ka apa? Apa kata parents kita nnti? X nk lah saya!" JunMi menggelengkn kpalanya lalu memeluk tubuh. "Kau ni kn! Klau aq bengap marah! Ish! Aq kata sain kn? Sain ajalah! Knapa degil hah? Hei! Aq ni suami kau tahu! Bkan chingu kau yg selalu layan kau cara baik tu!!" Marah Jimin. JunMi memandang muka Jimin.

"Awk jgan nk bangkitkn sesiapa dlam hal ni!! JungKook x ada apa² pon dlam hal ni! So! Jgan nk ungkit chingu ka apa ka! Ya! Mmng awk suami saya! Tpi! Klau awl tinggikn suara awk dgan saya! Boleh! Saya? Knapa x bolh?! Sudahlah! Keluar awk dari bilik saya! Buang masa awk ja dtang bilik saya ni! Hnya suruh saya sain surat ni lebih baik x pyah lah! Saya x hadap lngsung nk kahwin dgan awk tahu! Saya setuju pon sbab saya x nk parents saya pkir yg usaha dorng membesarkn saya sia² ja selama ni. Klau awk rasa perkahwinan ni mainan bgi awk! Ya! Awk anggaplah sorng²! Saya akn layan awk mcam mna seorng isteri melayan suaminya!"

Jimin mengetapkn bibirnya. Dy bgun. Kertas dn pen yg dibwanya tdi diambil. "Aq pon x kemaruk lah nk kahwin dgan kau!! Muka hodoh! Ada hati nk sukakn aq!! Sbab kau lah aq dpat malu tahu! Sbab kau!! Aq dh lama bencikn kau tahu! Aq mmng x nk kahwin dgan kau lngsung!! Klau aq tahu lah kn! Aq dh lari msa hari perkahwinan kita tahu!!" JunMi bagun. Mereka saling brpandagan. "Hbis tu! Knapa awk x nk lari ja! Hah?! Knapa?!" Soal JunMi sinis. Jimin mendengus kasar. "Kali ni..aq x akn bwat apa² dkat kau! Tpi..lain kali..siap kau!"

Jimin melangkah ke pintu bilik JunMi. Dy keluar dn menutup pintu dgan kasar. JunMi meraut wajahnya. "Knapa aq setuju dgan perkahwinan ni! Knapa!!!"

-S K I P-

"Yahh! Hajima~" Jerit HyunA. JunMi yg sdang membaca buku itu mencebik. Bising btollah si Hyuna ni! Nk ja aq cabai mulut dy tu! "Oppa~hajima~" Rengkek Hyuna. JunMi menghentakkn bukunya kasar membwatkn satu klas trkejut. JunMi bgun lalu keluar dari kelas. JungKook yg trpinga-pinga itu juga bgun lalu mengekori JunMi. Hyuna snyum lalu memandang Jimin kmbli.

"Yahh! Lee JunMi. Stop!" Jerit JungKook smbil mengejar JunMi. JunMi melajukn langkahnya. "Lee JunMi!!" Jerit JungKook lalu tngan JunMi ditarik. JungKook menarik nafas sedalam yg mngkin. "Jun?" Pnggil JungKook apabila trdngar JunMi seperti menangis? "JunMi~?" Pnggil JungKook lalu mengangkat muka JunMi memandangnya. Ya! JunMi menangis.

"Jun sshi..waeyo?" JungKook melihat saja air mata JunMi mengalir. Tiba2 dy dipeluk JunMi. "Mianhae~" Kata JunMi. JungKook mengerutkn dahinya. "Mian..hae? For what?" Soal JungKook. JunMi meleraikn pelukn. Dilihat muka JungKook. JunMi snyum. "Nothing~" Kata JunMi smbil menggelengkn kpalanya. "Aishh! Kau ni mmng! Suka sngt bwat aq risau dgan kau!" JunMi ketawa kecil. "Kaja. Kita msuk kelas." Kata JunMi lalu menarik tngan JungKook kmbli ke kelas.

♥♥♥♥♥♥

"Jun. Kau balik dgan apa hari ni?" Soal JungKook. JunMi memandang JungKook. "Emm..mcam biasa!" Kata JunMi lalu menggalas begnya. "Aq temankn kau balik ya?" Langkah JunMi trhenti. Begitu juga JungKook. "Pahal kau brhenti mengejut ni! Nsib x eksiden weyyhh!!" JungKook membetulkn kot skolahnya. Tiba² JunMi menarik tngan JungKook. Mereka brsembunyi. JunMi trhendap-hendap seperi pencuri.

"Kau ni--"Kata² JungKook trhenti apabila JunMi menyuruhnya diam. JungKook melihat apa yg brlaku. Jimin? Hyuna? "Apa dorng bwat tu?" Serentak mereka brsuara. Tiba² muka Hyuna dn Jimin didekatkn. JungKook trus menarik JunMi dripda tdak melihat apa yg brlaku. "Kita balik ajalah Jun." Ajak JungKook lalu memegang tngan JunMi. Baru sja dy mahu melangkah. JunMi menghalang. JungKook memandang JunMi. Tiba² JunMi menarik leher JungKook dn chuu~ JungKook trkedu. Lpas 10 saat. JunMi melepaskn leher JunMi. Dy snyum.

"Hehehe..sorry for the kiss~Kaja kita prg mna² dlu! Baru balik ya~" JunMi menarik tngan JungKook. JungKook yg msih trkedu itu mengikut sja. Dy menyentuh bibirnya. JunMi baru sja menciumnya?

-T B C-

Sorry klau x best! And pendek sngt. Hehe..maklumlah. Otak dh kering. So merapulah yg ditaipnya .-. K~enjoy~Vote★Komen✔Thanks!!

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now