Chapter44

1.1K 90 4
                                    

JunMi brjalan di laluan itu dgan tangisan. Hujan turun makin lebat jadinya. Langkahnya trhenti. Dy lngsung tidak kisah dgan hujan yg turun membasahi dirinya itu. Dy tidak kisah jika dy jatuh sakit sekalipun. JunMi trdduk di laluan itu sambil menangis. Dy menangis dgan apa yg trjadi dgan dirinya! "Wae? Waeyo? Wae nasib aq jdi malang mcam ni!! Wae!! Knapa smuanya baru brlaku skrang!! Knapa!!"

Jerit JunMi dgan suara yg serak itu. Guruh mula brdentum menandakn hujan mungkin akan brterusan. JunMi msih lgi trdduk di laluan itu smbil menangis. Dy menggengam tngannya sekuat yg mampu. "Kookie dh x ada dkat sini. Dy dh tinggalkn aq! And now! Jimin pulak selingkung dgan aq! Knapa smua jdi dlam satu masa hah!! Knapa!!" JunMi menumbuk jalan itu sekuat hatinya.

Air matanya tidak henti² mengalir. Sakit hatinya apabila teringat tentang hal yg dy lihat sebaik saja dy tiba di rumah tadi. Pandangan JunMi mnjdi kabur secara tiba². JunMi memegang kepalanya. Tiba² sja terasa sakit. Begitu sakit sekali! Dunianya mnjdi brputar dan kabur. JunMi akhirnya trbaring disitu.

♥♥♥♥♥♥

"Ya. Saya fham. Saya akn brmalam dkat rumah awk mlam ni. Jgan risaulah." Kedengaran suara seorng yeoja sdang brckap dgan seseorng. JunMi membuka matanya prlahan-lahan. Dilihat sekeliling bilik yg dy sdang menginap itu. Di mnakh dy? "Aww!" Keluh JunMi. Sikunya terasa agk sakit. Dy menyelak lengan bajunya itu. Sikunya brbalut! "Awk dah bngun~?" JunMi memandang orngnya. Seorng yeoja yg agk tinggi dn berambut panjang. Yeoja itu trsnyum dn mendekati JunMi.

"Jgan risaulah. Saya baik orngnya. Nma saya Ryu SuJeong. But you can call me SuJeong." Kata SuJeong smbil menyuakn tngannya. JunMi menyambutnya. "Lee JunMi. Pnggil Jun ja." Blas JunMi. SuJeong menggangukkan kepalanya. JunMi seperti kenal wajah itu. Dy seperti..prnh lihat wajah itu sebelum ini. "Kita..prnh jumpa ka sblom ni?" Soal JunMi smbil mengecilkn matanya. SuJeong mengangkat keningnya sebelah.

"Waeyo? Wajah saya..nmpk familiar dgan someone ka?" Soal pula SuJeong. JunMi menggelengkn kepalanya. SuJeong snyum. "Awk prnh jumpa saya sblom ni but! Kita x prnh tegur pon. Hehehe! Awk ingt x awk prnh dtang kedai Taehyung dgan chingu awk tu?" Soal SuJeong. JunMi cuba menginganti wajah apa yg SuJeong ktakn itu. "Eo? Awk yeoja! Yg ambk order tu kn?" SuJeong menggangukkan kepalanya smbil trsnyum.

"Ne! Saya lah yeoja tu. Bolh tahan jgk ya daya ingatan awk." Kata SuJeong lalu mengemaskn brang² yg dikeluarknnya sebenar tadi. Dy melihat sja SuJeong melakukn kerjanya itu dn meneliti lgi bilik yg diddukinya itu. Agak besar dn agk mewah! "Awk msti trtnya-tnya kn awk dkat mna? Awk dkat rumah namchin saya. Dy yg jumpa awk dkat tepi jalan tdi. Awk pengsan tdi. Awk..ok bkan skrng ni? Awk nk prg mna?" SuJeong dduk kembali di sebelah JunMi. JunMi menundukkn kepalanya.

"Klau saya cerita. Smpai esok x kn hbis. Awk akn dngr saya menangis ja SuJeong sshi." Kata JunMi smbil brmain-main dgan kedua-dua tngannya itu. SuJeong memegang kedua-dua tngan JunMi. JunMi mengangkat wajahnya memandang SuJeong.

"Jun sshi. Awk kena ingt. Walau apa pun yg trjdi. Awk kena kuat Jun! Awk x bolh lemah mcam ni. Saya tahu awk dh berumhatangga dan..susah untk awk terima smua ni. Iyalah. Awk skolah lgi. Msih muda lgi..tpi dh dipaksa kahwin. Saya faham apa yg awk rasa Jun. Saya faham." Kata SuJeong. Dy menyelak rmbut yg menutup mata JunMi itu ke telingnya.

"Msti awk pelikkn mcam mna saya tahu yg awk dh kahwin kn? Oh! Lupa nk ckap yg saya ni--" Kata² SuJeong trhenti apabila bilik itu diterjah msuk seseorng. Msing² memandang ke arah namja itu. "Aigoo Taehyunggie! Awk prg mna hah?!" Soal SuJeong sebaik saja TaeHyung brdiri di hadapnnya. TaeHyung menunjukkn plastik brwarna biru kepada SuJeong. "Belikn makanan?" Katanya. SuJeong mencebik. Diambil plastik itu lalu diberikn kepada JunMi.

"Awk mkan dulu eh Jun. Kami ada something yg prlu dickapkn kejap eh! Mkan kenyang² tau!" Kata SuJeong lalu bgun dari dduknya. Tngan TaeHyung ditarik keluar dari bilik itu. Pintu dittup. JunMi melihat bekas polisterin yg berada di dlam plastik biru itu. Dy mengambilnya lalu membuka bekas itu. "Oho! Nasi ayam!!" Jerit JunMi kegembiraan. Dy menekup mulutnya. Baru sedar yg dy berada di rumah orng!

Diambil sudu dan garfu yg berada di meja kecil brdekatannya itu. Nasi itu mula disuap ke dlam mulutnya. "Sedapnya!! Dh brhari-hari aq idam nk mkan ni emm! Finally dpat jgk aq mkan harini hehehe!!" JunMi menyambung mkan dgan gembiranya~

♥♥♥♥♥♥

Jimin mula brlegar sana sini smbil menelifon seseorng. Wajahnya kelihatan serabut dn risau! Sudah brkali-kali dy cuba menelifon isterinya tetapi gagal! "Errgghh!!" Phonenya trus dibaling ke sofa. Dy dduk smbil meraut rmbutnya. "Jun~mna Jun prg? Oppa sumpah apa yg Jun nmpk smuanya x betul syang! Smuanya x betul!!"

Jerit Jimin. Air matanya yg brtakung tadi mulai jatuh membasahi pipinya. Kejadian yg brlaku beberap jam tadi brputar kembali di fikirnnya. "Smuanya x betul! Smuanya x betul syang! Smuanya x betul!!"

♥F L A S H B A C K♥

JunMi membuka pintu rumahnya dlam keadaan tidak brmaya. Dy berasa begitu penat dan tidak brdaya ketika ini. Kasutnya ditanggalkn. Dy brjlan msuk dlam keadaan lemah. Tangga didaki satu prsatu. Smpai sja di depan pintu biliknya..

♥T B C♥

Hohoho! Khusyuk bca ya?! Hehehe! Mian sbab author cut partnya ngehehe! Nk tau apa jdi? Next chap! Next chap hohohihihoho! K author jdi x betul skang ni and donno why jdi cemni kekeke xD arrgghh!! Author dh gila!! Dh gila!! XD K bhaii! Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now