Chapter16

1.7K 130 4
                                    

"Ahh jinjja!! Apa aq nk bwat ni? Bosannya~" Keluh JunMi lalu dduk di sofa ruang tamu. JungKook tiada di rumah. Dy keluar untk brlatih bola jaring kerana sekolah mereka bakal menentang sekolah lain tidak lama lagi. Dy melihat sekeliling rumah. Mmng sunyi betol. Betol² sunyi.

"Apa aq nk bwat ni emm?!" JunMi menggaru-garu kepalanya. Tidak tahu apa yg patut dilakukannya. Kemas rumah?! Dh bwat dah~shopping? Oh plizz! Not my style ok! "Emm..baik aq jlan² dkat taman." JunMi bagun dari dduknya dan mendakit anak tangga lalu menuju ke biliknya untk brsiap-siap pergi ke taman.

-T A M A N-

JunMi brjlan-jlan smbil memasukkan kedua-dua tngannya ke dlam poket kot yg dipakainya. Angin brtiup dngan kencang sekali membwatkan rmbut JunMi yg panjang itu berterbangan. Setelah lama brjlan. Dy akhirnya brhenti brjlan juga dan brdiri menghadap matahari yg berada di sebalik bukit itu~

"Wahhh~jinjja yeoppoda~" Kata JunMi smbil melihat pemandangan ketika itu. Dy menutup matanya apabila angin menyapanya. Menikmati pemandagan ketika itu. Matanya dibuka kembali. Dy trsnyum. Phonenya dikeluarkan. Diambil beberapa gmbar yg ditngkapnya. Tiba² phonenya brdering menandakan ada call msuk. Terus dy menerima call itu.

"Yoboseyo?"

"Jun sshi! Where you? Jun keluar ka?" Kata si pemanggil apabila JunMi brsuara.

"Ahh? Ne..Jun keluar jlan² kejap. Bosan asyik dduk dkat rumah ja." Balas JunMi.

"Aigoo~klau nk keluar tu keluar lah. But at least. Jun ckap dkat Oppa yg Jun nk keluar. Where you? Taman ka?" Soal orng itu lembut. JunMi tahu yg orng itu psti memarahinya.

"Emm..ne! Dkat taman." Balas JunMi.

"Arraseo. Jun tunggu Oppa dkat sana tau. Jgan gi mana². Tunggu Oppa ya." Kata si pemanggil lalu terus end call. JunMi yg tdak sempat brkata apa² itu menyimpan phonenya kembali..dy melihat orang² yg brjlan-jlan disitu. Dy dduk di kerusi brdekatan. Keluhan dilepaskan.

"Mcam mana eh kesah silam aq?! Teruk sngt ka..apa?! Emm..aq nk ingt balik smuanya.." JunMi brmain-main dgan kot bajunya. Dy begitu teringin mahu menginganti kisah silamnya dn mnjdi dy yg dulu..tetapi..smua orng seperti mahukn dirinya yg skrang. Dy sndiri pon mahu tahu apa yg brlaku pada kisah silamnya..

"Oh? Tu bkan ka..namja dkat skolah aq? Emm..apa nama dy? Emm..emm..Hah! Jimin!" Jerit JunMi dan membwatkn ada setengah orng yg memandangnya begitu juga JunMi. JunMi trkerjut dan malu. Dy cpat² bgun dari situ dn brjlan secepat yg mngkin. "Yakk! Tunggu!" Jerit seseorng dari belakngnya. Adakh Jimin mengejarnya?! JunMi brhenti melangkah dn brpaling ke belakng.

"Omo!" Trkejut JunMi apabila Jimin brdiri tepat dibelakngnya. Cepat betol si Jimin ni kejar dehh! "Wae..wae..kau..ja..lan..cepat..sngt.." Kata Jimin smbil trcungap-cungap. JunMi hnya snyap. Memandang Jimin. "Wae awk suruh saya brhenti?" Soal JunMi apabila msing² mendiamkn diri. Jimin mengeluarkn sesuatu dari kocek jaketnya. Brkerut dahi JunMi. "Igeon mwoya?" Soal JunMi kepada Jimin. Dilihat bnda yg diberikkn Jimin itu.

"Just..take this..kau buka bnda ni dkat rumah." Kata Jimin lalu mengambil tngan JunMi meletkkn bnda itu di tngan JunMi. JunMi memandang saja benda yg diberi Jimin lalu memandang Jimin. Kelihatan memandangnya juga. Angin yg meniup menerbangkn rmbut JunMi hingga menutupi mukanya. Jimin mengangkat tngannya lalu menyelak rmbut JunMi ke belakng. JunMi hnya kaku dgan perbuatan Jimin itu.

Tiba² sja Jimin memeluk tubuhnya erat. Entah mengapa. JunMi berasa begitu selesa apabila Jimin memeluknya. "I miss you..so much..klau kau ingt balik smuanya..aq harap..kau sudi maafkan aq..aq bnyk bwat salah dgan kau selama ni..comeback to me..Lee JunMi.."Jimin mengeratkn lagi pelukannya membwatkn JunMi makin trkaku dgan perbuatan Jimin dn juga kata² Jimin. Apakh yg Jimin lakukn pada masa silamnya?!

Dan akhirnya pelukan dileraikn. Mereka memandang satu sama lain. Satu snyuman terukir di bibir Jimin. Jimin mendekatkn dirinya dgan JunMi lalu..mencium dahi JunMi lembut. JunMi terasa sesuatu apabila Jimin mencium dahinya. Jimin meleraikn ciumannya. "Kita jumpa nnti ya. Jaga diri..bkak bnda tu bila dah smpai rumah nnti..take care.."

Perlahan-lahan pegangan tngan mereka terlepas juga. JunMi mahu saja menahan Jimin dripda melangkah pergi tetapi..dy terasa berat untk menyataknnya. Dy hnya melihat Jimin prg hinggalah hilang dari pndgannya. JunMi melihat sekotak hadiah yg Jimin berikn. Dy berasa tdak sabar untk membukanya. Terasa bahunya disentuh. JunMi brpaling memandang orngnya smbil trsnyum.

"Oppa. Wae so late?" JunMi memuncungkn bibirnya tnda marah. Orng itu trsnyum. "Mianhae." Balas orng itu. Dy memandang sekotak hadiah yg dipegang JunMi. "What this?" Soal orng itu cuba mengambil hadiah itu dari JunMi tetapi disorakkn JunMi. "You can't touch it Jeon JungKook. It's mine~" Kata JunMi laku brjlan meninggalkn JungKook.

JungKook snyum tetapi..snyumannya makin lama..makin hilang..dy mula brjlan mengekori JunMi dari belakng. Hatinya berasa sedih secara tiba²..

♥♥♥♥♥♥

JunMi mematikan pengering rambut apabila rmbutnya sudah dikeringkn. Dy membetulkn sedikit rmbutnya. Dy bgun dari tmpat soleknya dn menuju ke pintu untk turun ke bwah. Tetapi..terhenti apabila teringatkn sekotak hadiah yg Jimin berikn kepadanya tadi. Kakinya trus melangkah ke katilnya. JunMi trus melompat naik ke atas katilnya. Hadiah tadi dicapai. Dy mula mengoyak pembalut hadiah itu.

"Ughh? Apa ni? Peti?" JunMi membuka peti yg dibaluti hadiah tadi. Dan..gmbar²nya pada masa lalunya. Dy mengambil sekeping gmbar yg berada di di dalam peti itu. Peti itu agak kecil tetapi..muat diletakkn beberapa keping gmbar. Dy melihat gmbarnya ketika umornya 13 taon dan..satu gmbar pula dicapai. Gmbar dy bersama seorng namja. Dilihat tulisan di belakng gmbar itu.

Tarikh:10/10/10 Masa:12:00 Park Jimin and Lee JunMi..Best couple ever I meet..JunMi seperti mengingati sesuatu. Gmbar tadi trlepas dari tngannya. Kepalanya dipegang. Sakitnya kembali menyerang. Gmbar tadi dilihat kembali.."Ji..ji..min..siapa..kau.."

♥T B C♥

Finally!! Update jgk duhh. Mian lah late update ya. Sorry klau x best. Bosan. Or typo. Vote★Komen✔Thanks^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now