JunMi trus melangkah ke ruang tamu sebaik saja dy msuk ke dlam rmah. Kelihatan SuJeong sdang dduk di sofa ruang tamu. JunMi dduk di sebelah SuJeong. "Kenchanayo? Awk cedera ka? Nk saya call Taehyung ka?" Soal JunMi brtubi-tubi smbil memeriksa seluruh tubuh SuJeong yg gadis itu tidak apa² dn tidak cedera. SuJeong menggelengkn kepalanya. "Ishh awk ni Jun. Saya ok ajalah. Wae? Awk ingt rmah kena rompak ka? Hahahaha! Mna adalah!"
Ketawa SuJeong. JunMi menghentiknnya perlakuannya. "Aigoo! Awk ni! Bwat saya risau ajalah. Jganlah bwat mcam tu lgi. Angkat ja call awk bwat suara cemas then suruh saya balik rmah cpat. So! Saya pon balik rmah cpat² lahh..haish!" Keluh JunMi lalu menyandarkn dirinya ke sofa. Penat dy dibwatnya. Lari balik ke rmah SuJeong hnya dsebabkn SuJeong call dy then suruh balik cpat. Aigoo! "Hehehe! Mianhae! Btw..saya ada belikn sesuatu untk awk~"
Kata SuJeong lalu mengambil sesuatu dari sebelahnya dn ditunjukkn kepada JunMi. "Oh my goshh! SuJeong-gie! Gomawo! Mcam mna awk tahu saya idam nk mkan pizza ni?" JunMi mengambil kotak pizza itu dari tngan SuJeong lalu membukanya. Emmm! Sedapnya bau! "Emm..saya dngr yg awk ada ckap awk nk mkan pizza beberapa hari ni. So! Today. Saya belikn lah untk awk." Jelas SuJeong. JunMi menggangukkn kepalanya faham.
Dy sudahpun mengunyah sekeping pizza ke dlam mulutnya itu. SuJeong hnya melihat sja JunMi yg brselera mkan pizza itu. "Ermm..Jun. Bolh saya..tnya awk something?" Soal SuJeong. JunMi menggangukkn kepalanya. "Awk..x prg bwat pemeriksaan kah?" Soal SuJeong lgi dn membwatkn kunyahan JunMi trhenti. Dy memandang SuJeong. Pizza yg digigitnya ditelan. "Pemeriksaan? Pemeriksaan..apa?"
Soal JunMi dgan dahi yg brkerut. SuJeong trsnyum. Tngannya diletakkn di perut JunMi. "Yg awak pregnant or not? X nk ka bwat pemeriksaan?" Soal SuJeong lgi dgan wajah yg serius. Riak wajah JunMi berubah. Dy memandang perutnya yg disentuh SuJeong itu. "Ermm..nntilah saya prg periksa yg saya pregnant ka x." Blas JunMi dgan snyumannya. SuJeong menggelengkn kepalanya. Dy menyuakn sesuatu kepada JunMi.
"You must check now Jun sshi. Nah ambk pregnancy test ni. Ya? Awk kena periksa Jun sshi sbab. Awk nmpk mcam..pelik sikit beberapa harini." Kata SuJeong. "Pelik? Pelik mcam mna tu? Awk perasan eh? Asal saya x perasan?" JunMi menggaru-garu kepalanya yg tidak gatal itu. SuJeong menggangukkn kepalanya.
"Ne! Saya perasan tahu! First. Awk ada merungut yg awk cpat letih lah. Bdan awk rsa lenguh². Sakit². Padahal awk sapu lantai ja pun awk merungut tahu. Then awk ckap dkat saya yg baju awk x brapa nk muat dh kn? Awk tnya saya yg awk nmpk gemuk ka x kn? Ketiga! Ha! Ni pizza ni! Awk dh idam nk mkan kn bpa harini? So! I think..maybe you pregnant? So. Saya belikn lah ni untk awk untk pstikn awk pregnant or not? Awk periksa lah ya? Prglah~palli! Palli!"
SuJeong menarik tngan JunMi supaya bgun dari dduknya. JunMi hnya turut sja. Pregnancy test yg disuakn SuJeong diambilnya. Dy memandan pregnancy test itu dn memandang pula wajah SuJeong. SuJeong menggangukkn kepalanya. JunMi menarik nafas sedalam yg mngkin lalu melepasknnya. Dy menuju ke bilik air untk memeriksa jika dy benar² mengandung atau tidak.
♥♥♥♥♥♥
"Aigoo Ma! Picitlah slow sikit. Sakitlah!" Marah Jimin. Puan Park menggelengkn kepalanya. Tiba² si anaknya sorng ni mengadu yg dy sakit² kepala. Rasa pening lah. Apa lah. Haish! "Mama picit slow lah ni syang oii! Yg kamu ni. Tetiba pening² kpala dh knapa?" Soal Puan Park. Jimin menggelengkn kepalanya. "Mnalah saya tahu. Klau saya tahu wae tetiba kpala saya ni sakit." Blas Jimin smbil menutup matanya. Kepalanya benar² terasa pening ketika ini.
"Emm! Iyalah tu..Mama nk tnya kmu ni. Kmu dh jmpa dgan Jun ka? Dh cuba pujuk dy?" Dngr saja nma JunMi disebut. Jimin membuka matanya. Mengerling Mamanya. "Baru ja jmpa dy ma. Jimin dh cuba pujuk dy tpi..dy x nk balik rmah tu. Dy ckap dy x akn dn lngsung balik ke rmah tu. Dy x syangkn Jimin lgi ka ma?" Soal Jimin smbil memandang Mamanya. Picitan di kpalanya trhenti. Puan Park mengeluh.
"Jgan ckap mcam tu. Dy msih lgi syangkn kmu Jimin. Cuma..mngkin dy prlukn masa untk smua ni? Mama thu yg smua ni bkannya salah kmu. Mama prcayakn kamu Jimin. Sbar ya Jimin. Smua yg brlaku psti ada hikmahnya. Mungkin skrng rumahtangga kmu jdi mcam ni. But one day! Rumahtangga kmu akn dipenuhi kebahagiaan. Ne Jimin? Sbar ya. Mama tahu kamu kuat orngnya. Jgan risaulah. Jun psti selamat pnya~Dy akn balik dkat kmu nnti. Mama yakin!"
Kata Pn Park panjang lebar smbil membelai rmbut Jimin lembut. Jimin memeluk Pn Park seerat yg mngkin. Pn Park memblas pelukn Jimin lalu menggosok-gosok belakng Jimin. Dicium rmbut Jimin dgan penuh kasih syang.
♥♥♥♥♥♥
"Oppa. Dgan Yein. Oppa x bolh tipu tahu! Dgan orng lain bolh lah Oppa nk tipu tpi dgan Yein! Oppa x akn brjaya pnya. Oppa still syangkn unnie Jun kn? Yein tahu lah yg Oppa still syangkn dy. Perlu ka Oppa tipu diri Oppa yg Oppa sukakn Yumi unnie huh? Perlu ka Oppa bwat mcam tu?" Soal Yein smbil memeluk tubuhnya. Dipndang Oppanya yg sdang trmenung jauh itu. "Yein x tahu apa² lebih baik Yein diam. Oppa tahu apa yg Oppa bwat. So. Ni bkannya urusan Yein and Yein x ada hak nk halang hubungan Oppa ni."
Blas JungKook. Dipndang langit yg begitu cerah itu. Hari yg begitu baik harini. "Yein just bgithu benda yg betul ja kn? Oppa thukn yg Oppa cuma sakitkn hati Oppa ja klau Oppa bwat mcam ni! Klau Yumi unnie tahu dn dngr smua ni! Mesti dy sakit tahu! Yein just..nk bantu Oppa ja. Yein x nk Oppa disakiti lgi. Ckuplah dgan pembohongan Oppa ni." Rayu Yein. JungKook menggelengkn kepalanya.
"Selagi x ada sesiapa yg bkak mulut psal ni. Yumi x akn thu smua ni Yeinnie. Klau dy tahu smua ni. Oppa dh x bwat apa². Oppa akn teruskn hidup Oppa dgan kesakitan ni ja. Dan dlam msa yg sma. Oppa tunggu untk Oppa hembuskn nfas trakhir Oppa." JungKook menggerakkn tayar kerusi rodanya msuk ke dlam rmah dgan sndirinya. Yein menggelengkn kepalanya. Wajahnya ditekup.
Bunyi sesuatu jatuh mengejutkn Yein. Wajahnya diangkat memandang apa yg brlaku. "Oppa!!"
♥T B C♥
And,here again 3 situasi dlam 1 chap hohohihi! Vote★Komen✔Thankss^^
#AuthorYumi♥
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...