Esoknya...JunMi brsiap-siap untk ke skolah. Dy turun dahulu ke bwah untk menyiapkn sarapan. Wajahnya kelihatan monyok saja. "Good morning~" Sapa Jimin lalu memeluk tubuh JunMi dari belakng. Chupp! Pipi JunMi diciumnya. Aigoo! Lembutnya pipi isterinya itu. Nk ja gigit² aissh :3 JunMi tidak memberi sebarang reaksi. Masih marah pasal semalam lgi kah? Jimin mengeluh.
"Dduklah. Sarapan. Jun nk ambilkn air jap." Kata JunMi lalu menolak tubuh Jimin lembut. Jimin membiarkn saja. Dy hnya melihat JunMi brlalu prg ke dapur. Jimin mengambil tmpat di meja mkan. Dy mengunyah roti yg disiapkn JunMi itu. JunMi kembali smbil menatang teko yg berisi air teh. Air dituang ke dlam gelas brdekatan Jimin. Diambil tmpat di sebelah Jimin. Roti diambil lalu dikunyahnya. Keadaan meja mnjdi senyap. Tidak seperti hari² sebelumnya yg selalu bising dgan suara mereka brdua itu.
"Chagi~" Pnggil Jimin smbil memandang isterinya yg sdang mengunyah itu. "Emm?" Jwab JunMi acuh x acuh. Jimin mengeluh. "Marah ka?" Soal Jimin yg msih melihat isterinya itu. JunMi menggelengkn kepalanya. "Wae x nk ckap dgan Oppa? X pndang muka Oppa pon? Marah eh?" Soal Jimin lagi lalu menyentuh pipi gebu isterinya itu. JunMi mengeluh. Tngan Jimin ditolaknya lembut.
"Anniyo. X ada sbab Jun nk marahkn Oppa pon. Kaja! Kita brtolak. Oppa prglah pkai kasut dulu. Jun nk kemas meja jap." Kata JunMi lalu bgun dari dduknya. Teko tadi dibwanya ke dapur kembali. Jimin juga bgun dari dduknya. Begnya digalas dn menuju ke pintu rumah. Kasut skolahnya dipkai dn dy keluar dahulu dripda rumah. Kunci kereta ditekannya.
Jimin msuk dahulu ke dlam perut kereta. Setelah 5 minit menunggu..JunMi keluar dari rumah juga. Pintu rumah dikunci dn menuju ke kereta. Dy msuk ke dlam perut kereta. Pintu kereta dittupnya. "Ok done!" Kata JunMi smbil membetulkn kot skolahnya. Jimin mula memandu kereta keluar dari perkarangan rumah dn menuju ke jalan raya..
♥S E K O L A H♥
"Pagi² kena betulkn ka tali leher Oppa ni? Oppa rasa Oppa dh pkai betul² dah." Brsuara Jimin smbil memandang isterinya yg sibuk membetulkn tali lehernya itu. Kot bajunya juga dibetulkn. JunMi menepuk-nepuk kedua-dua bahu Jimin seperti membwa habuk di kot baju Jimin itu. "Ok done! Harini Oppa ada latihan tau. So. Maybe Jun balik or stay dkat sini hmm?" Kata JunMi yg selesai membetulkn pakaian Jimin itu.
"Oh? Mcam mna chagi tahu? Oppa..x tahu apa² pun psal ni?" Jimin menggaru-garu kepala belakangnya yg tidak gatal itu. JunMi trsnyum. Dy memegang kedua-dua pipi Jimin. "Sbab Jun kan isteri Oppa. Mstilah Jun tahu emm. Ok lah. Jun nk kena jumpa Miss JiHyo dulu. Kita jumpa dlam kelas eh? Jgan nk prg mana² plak eh! And..jgan nk menggatal plak terutamanya dgan bdax baru tu. Annyeong. Saranghae!"
Chupp! Pipi Jimin dikucup dn brlari prg dari situ. Jimin trsnyum. Pipinya disentuh. "Aha!! Aq takkn basuh muka aq ni ehe!!" Jimin brjalan smbil trsnyum. Sesekali dy menegur beberapa orng pelajar yg lalu lalang disitu dan.."Auchh!!" Jimin trperanjat. Dilihat orng yg dilanggarnya dgan tidak sengaja itu. "Mianhae. Sa..sa..ya..x sengaja. Sorry. Sorry." Jimin melutut untk membantu orng itu mengutip buku² yg trjatuh itu. Smpai sja di buku yg trakhir. Jimin dn yeoja itu trsentuh tngan mereka.
Jimin cepat mengalihkn tngannya yg terpegang tngn yeoja itu. Mereka brdiri semula. "Nah buku awak." Jimin menghulurkn buku yg dikutipnya tadi. Yeoja itu mengambilnya. "Gomawo." Kata yeoja itu. Jimin hnya snyum. "Ne cheonma. Saya mntk maaf sbab terlanggar awak tadi. X sengaja. Mianhae SeolHyun sshi." Kata Jimin lalu menundukkn sedikit dirinya kepada SeolHyun.
"Anniya..kenchana. X sengaja kan. Lainlah klau sengaja." Blas SeolHyun smbil trsnyum. Dy menelitit Jimin dari atas ke bawah. Bawah ke atas. SeolHyun smrik! "Oh. Awk nk ke kelas ka?" Soal Jimin. "Emm? Haah! Saya nk ke kelas. Awk? Sama jgk ka?" Soal SeolHyun. Jimin menggangukkn kepalanya. "Klau mcam tu..kita jlan sama² ajalah eh." Kata Jimin. SeolHyun hnya menggangukkn kepalanya. Mereka mula brjlan menuju ke kelas smbil² itu mereka brborak-borak..tiba²!
"Kenchana SeolHyun sshi?" Soal Jimin yg sdang memegang SeolHyun yg hmpir jatuh itu akibat dilanggar sorng bdax lelaki yg kelihatan trgesa-gesa. SeolHyun menggangukkn kepalanya. Dy cuba bgun tetapi.."Aduhh!" Keluh SeolHyun. Tngannya msih lgi memeluk erat leher Jimin. "Wae? Bolh jalan x ni? Kaki awk cedera?" Soal Jimin yg msih memeluk pinggang SeolHyun. "Rasanya cedera. Sakitnya..awww~" SeolHyun mengaduh kesakitan. "Ermm..kita prg bilik rawatan ajalah. Bolh jalan x ni?"
"Molla. Sakit sngt ni. Awk dukung saya ajalah?" Kata SeolHyun smbil memandang Jimin. Jimin dgan terpaksanya mendukung tubuh SeolHyun dn brjlan ke bilik rawatan. SeolHyun trsnyum puas. "X guna kau SeolHyun!! Jimin pun kau nk rampas! X bolh jadi ni! Aq msti serang SeolHyun dulu sebelum dy lakukn apa². JunMi mngkin salah faham nnti!"
♥S K I P♥
JunMi mnjdi tidak selesa dan berasa pelik kerana dirinya dilihat orng ramai. Dy brjlan dgan gaya biasanya saja menuju ke kantin sorng diri. JungKook tidak hadir pula ke skolah harini. Terpaksalah JunMi rehat seorng diri. JunMi dduk di tmpat biasanya. Dy membuka roti yg dibelinya tadi lalu mengunyahnya. Dpat dirasaknnya ada yg memerhatiknnya smbil brbisik-bisik. Dy trtnya-tnya. Ada sesuatu yg tidak kenakah dgannya?
"Hye JunMi." Sergah seseorng membwatkn JunMi yg sdang mkan roti itu trcekik. JunMi cpat saja mencapai air mineral dihadapnnya lalu meneguknya. "Uhuk! Uhuk!" JunMi trbatuk-batuk. "Err..kau ok Jun?" Soal orng itu. JunMi menggangukkn kepalanya. "Bolh kami dduk?" Soal pula seorng lagi. Skali lagi kepalanya dianggukkn. Mereka dduk dihadapn JunMi. "Mianhae pasal tadi. Aq..x sengaja hehe." Katanya smbil trsnyum.
"Anniyo. Kenchana MiJoo sshi." Blas JunMi smbil trsnyum. "Ermm..btw Jun..awk dgan Jimin dh brcerai ka? Maaflah klau tnya psal ni." Soal Jiae. JunMi mengangkat keningnya. "Hah? Bercerai? Anni. Kami still lagi brsama. Waeyo?" Soalnya smbil melihat MiJoo dn Jiae silih brganti. MiJoo dn Jiae menjeling sesama mereka. "Bkannya apa..kami..ermm..kau x tngk ka artikel skolah? Smua orng dh tngk."
Makin brkerut dahi JunMi mndngr apa yg MiJoo katakn itu. JunMi trus mengeluarkn iphonenya. Ditekan butang on dan phonenya trus brnyala. JunMi melihat skrin phonenya yg mempamirkn kotak mesej itu menandakn ada noti yg msuk melalui artikel skolah mereka. JunMi menekan kotak mesej itu. Matanya membulat melihat apa yg trpamer di skrin phonenya skrang ini.
♥T B C♥
Yoho!! Here next chap readears. Ughh!! Chap kali ni agak panjang coz lebih 1000+ ayat author taip for this chap uyyo xD Hehehe..mcam biasa. Vote★Komen✔Thankss^^
#AuthorYumi♥
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...