"Perlukah Ji ikut sekali? Ah jinjja!" Keluh JiSoo sambil mengekori langkah sepupunya,NamJoon dgan perlahan-lahan kerana dress yg dipkainya itu agak sendat dan membuatkannya berasa tidak berapa selesa dgan pakiannya itu. "Oppa! Tunggu lah Ji! Aiggo dress ni pun!" Keluh JiSoo lagi lalu mempercepatkan lagi langkahnya. NamJoon sudahpun brdiri tegak di hadapan bangunan yg agak tinggi itu. Sambil memeluk tubuh.
"Oppa dress ni x selesa lah~Jom lah antar Ji balik~Ji nak balik. Uwaaaa!!" Teriak JiSoo lalu membuat gaya seperti budak² menangis yg kehilangan lolipopnya itu. NamJoon menggelengkan kepalanya. "Andwea! Ji kena ikut Oppa jgk walau mcam mna pun! X kn lah Oppa nk tinggalkn Ji sorng² dkat rmah tu? Bahaya tau! Tambahan lagi Ji ni yeoja. Bkannya namja. Kaja! Kita masuk."
NamJoon trus menarik tngan JiSoo membuatkn JiSoo dgan automatiknya mengekori NamJoon. Mereka jalan sebelah-menyebelah. JiSoo memeluk tngan JiSoo erat. Dia tidak biasa prg ke majlis² begini. "Ji ni~kuatnya Ji peluk tngan Oppa mcam nk takut plak dah. Sakitlah Ji. Aduhh! Jgan lah peluk kuat sngt. Yakk Seo JiSoo!!" Trjerit sedikit NamJoon membwatkn JiSoo seperti trsedar. JiSoo memandang wajah NamJoon.
"Ne..Oppa?" Soal JiSoo yg seperti trpinga-pinga itu. NamJoon melepaskn nafasnya. "Ji termenung apa smpai peluk lengan Oppa kuat sngt ni? Sakit ka? X sihat?" NamJoon meletakkn tngan belakangnya di dahi JiSoo. JiSoo menolak tngan NamJoon lembut. Kepalanya digelengkn. "Ji ok lah. Jom lah msuk. Nnti chingu Oppa tu cari plak kelibat Oppa." Kata JiSoo smbil trsenyum.
NamJoon melihat wajah JiSoo beberapa lalu trsnyum. Mereka beriringan menuju ke dewan brdekatan. Kelihatan ramai orang yg sudahpun datang. NamJoon dn JiSoo melangkah msuk. Trbeliak mata JiSoo jdinya. Besar ya amat dewan itu! Siapalah chingu spupunya itu? Kaya bebenor orngnya! "JiSoo unnie?" Sapa seseorng membwatkn JiSoo dan NamJoon memandang orngnya. JiSoo trsnyum. Pelukan di lengan NamJoon dilepaskn lalu memeluk orngnya.
"Jun sshi! Look at you! How pretty aigoo!" Kata JiSoo smbil meneliti baju yg JunMi pkai. JunMi trsnyum malu. "Gomawo! Unnie pun apa kurangnya. Cantik jgk. Msti rmai yg trpikat nnti!" Usik JunMi lalu memegang tngan JiSoo. JiSoo ketawa kecil. "Ehem! Jin mna?" Soal NamJoon. JunMi memandang NamJoon. Hmpir trlupa pula NamJoon yg msih berada di situ lgi. "Ada! Ha! Dkat sana tu! Dgan Omma." Tunjuk JunMi ke arah meja brdekatan. NamJoon hnya menggangukkan kepalanya. Kakinya melangkah ke meja itu.
"Ermm..Jun. Unnie..nk tnya something bolh?" Brsuara JiSoo apabila mereka mengambil tmpat. JunMi hnya menggangukkn kepalanya. "Err..ni majlis apa eh? And..siapa pnya majlis ni?" Soal JiSoo smbil melihat sekelilingnya. JunMi trsnyum. "Majlis sempena upang tahun syarikat ni. Majlis ni. Majlis ahjusshi Jun. Papa Jin Oppa." Trsentak JiSoo apabila JunMi menyebut nama Jin. What? NamJoon membwanya ke majlis family Jin? Ughh!!
"Wae unnie? Ada yg..x kena ka?" Soal JunMi yg perasan perubahan wajah JiSoo itu. JiSoo menggelengkn kepalanya. Selepas saja kejadian itu. Dy tidak brjmpa dgan Jin lagi. Mahupun brhubung dgan Jin lgi. Jin pun tidak brhubung dgannya lagi selepas itu~"Unnie. Unnie ada..namchin?" JiSoo memandang tepat ke wajah JunMi apabila mndnge soalan JunMi itu. JiSoo trsnyum pahit! "Ada." Jwab JiSoo. Wajah JunMi kelihatan agak trperanjat.
"Tapi..dah..ermm..namchin unnie kemalangan. Dy dh x ada dah." Kata JiSoo yg msih trsnyum itu. Mata JunMi membulat. "Oh? Mianhae sbab tnya mcam tu dkat unnie. Jun..x tahu plak. Mian." JiSoo hnya menggelengkn kepalanya. Tndanya tidak mengapa.
♥F L A S H B A C K♥
"Awk ckap dgan saya siapa yeoja tadi hah!! Siapa dia!!" Tengking JiSoo smbil menolak tubuh namja itu. Namja itu memegang bahu JiSoo. Mereka brpandangan. "Ok saya ckap. Dy tu ex saya. Dy dtng cari saya balik sbab nk mntk kerja. Bukannya nk bwat apa² pon. Saya dh explain kn. So. Jom saya hntar awak balik." Kata namja iti lalu menarik tngn JiSoo menuju ke keretanya. JiSoo menarik tngannya pantas. Langkah namja itu trhenti. Dy brpaling memandang JiSoo.
"X bwat apa² awak ckap? X bwat apa²? Hbis tu yg peluk tdi tu still x bwat apa lah ya? Gurae! Saya faham! Awk jgan cari saya lgi lepas ni WooHyun! Kita putus!" JiSoo berjlan prg melintasi WooHyun. WooHyun trpinga-pinga. Dy menjerit memanggila nama JiSoo tetapi JiSoo mengendahkannya saja. WooHyun msuk ke dlam perut kereta. Enjin kereta dihidupkn. Keretanya mula brgerak. Smbil matanya liar mncari susuk tubuh JiSoo.
JiSoo brjlan smbil menangis. Beg tngannya dipegang kuat. Dy hnya mampu menangis saja ketika ini. Tiba²..pin! Pin! Boom!! Langkah JiSoo trhenti. Dy trdngr bunyi pelanggaran yg agak kuat. Tubuhnya brpaling melihat apa yg brlaku. Kelihatan sebuah kereta dn lori sudahpun remuk dn berasap. Orang ramai mula brlari ke jalan raya. JiSoo trgerak hati untk melihat juga. Dy brlari ke tmpat kejadian. JiSoo menyelinap di kalangan orng rmai dn brdiri dihadapn sekali. Dy seperti kenal dgan kereta itu!
JiSoo mendekati kereta itu. Trdapat sekujur tubuh yg brlumuran darah trbaring di ats jalan raya. JiSoo mendekati orng itu. Dy jatuh melutut di tepi orang itu. Air matanya jatuh sekali lagi. "WooHyun!! Bangun!! Oppa!! Yahhh!! WooHyun sshi!! Oppa!! Bangunlah!! Oppa ireona!! WooHyun!!"
▶END FALSHBACK◀
"Unnie! Unnie? Unnie!" JiSoo trperanjat sedikit. Dy melihat wajah JunMi. "Ne?" JiSoo mengusap air matanya yg jatuh itu. Air matanya yg jatuh itu tidak dpat disembunyiknnya kerana JunMi nmpk segalanya. "Unnie..kenchana? Unnie ok ka ni? Sakit ka? Unnie nk balik? Jun pnggilkn NamJoon Oppa ya?" Brtubi-tubi soalan yg diujarkn JunMi. JiSoo menggelengkn kepalanya. "Unnie ok lah. Unnie sihat ja. Unnie nk..ke tndas sekejap ya?" JiSoo bgun dari dduknya dn brjlan keluar dari dewan itu.
Dy menggelengkn kepalanya. Kepalanya dipegang. Terasa pening sedikit dibwatnya. "Omo! Mian! Mian!" JiSoo dgan tidak sengajanya trlanggar seseorng. Dy memandang orngnya. "Kenchana~Cik Seo." Kata orng itu lalu mengambil sesuatu dari lantai. Orng itu menyuakn benda itu kepada JiSoo. "Lain kali. Hati² ya Cik Seo? Smpai rntai pon bolh trcicir ha." Tngannya msih lgi menyuakn rantai milik JiSoo. JiSoo mengambilnya.
Orng itu trus brlalu prg dari situ melintasi JiSoo. JiSoo seperti terasa dgan kelakuan orng itu. Mengapakh orng itu tidak lngsung brtnya kepadanya mengapa sudah tidak brhubung dgannya lagi? JiSoo mengeluh. Dy brjlan ke arah tndas smbil memikirkn apa yg baru brlaku tadi. Dy begitu rindu dgan wajah itu~
▶T B C◀
Here next chap! Full of JiSoo story .-. Sorry oke! Hehehe~next chap will be JunMi and Jimin chap ok? Vote★Komen✔Thankss^^
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...