Chapter42

1.1K 86 8
                                    

"Oppa? Oppa? Eodi?! Jeon JungKook!!" Jerit YeIn smbil melihat sekeliling. Dy menggaru-garu belakng kepalanya. Nk kata gatal. X gatal mna! Hmm? Mna Oppa dy ni?! "Jeon JungKook! Oppa dkat mna! Sahut lah Oppa! Op--" YeIn brhenti melangkah. Matanya trtancap ke arah sesuatu. Mulutnya trttup rapat! Trkejut! Itu yg dy rasakn skrang ini! "Oppa!!!" YeIn brlari ke arah tubuh yg sdang trbaring di tepi sofa itu. Dy menolak sofa itu sekuat yg mampu!

"Oppa! Oppa!! Iroena! Yahh! Jeon JungKook!! Oppa!!" Air mata YeIn mula jatuh membasahi kedua-dua pipi mulusnya itu. YeIn menampar-nampar pipi JungKook sekuatnya. "Oppa!! Yahh!! Jgan tinggalkn YeIn! Oppa dh janji Oppa x tinggalkn YeIn sorng² dkat sini kn?! Oppa!! Oppa!! Bangunlah!! Bangun!! Oppa!!" Splashhhh!! YeIn membuka matanya. Dy memandang sekeliling.

"Apa saeng ni?! Pgi² dh memekik Oppa! Oppa! Ni Oppa dkat sini ja pon! X prg mna aigoo." Kelihatan JungKook sdang brdiri tepi katil YeIn smbil memegang baldi yg brsaiz sederhana kecil. YeIn memandang JungKook lama. Dy trus memeluk JungKook lalu menangis. "Waeyo? Knapa ni?" Soal JungKook yg agk trkejut itu. Dy membelai rmbut YeIn lembut. "Oppa jgan tinggalkn YeIn sorng² dkat sini. Jgan tinggalkn YeIn. YeIn syang Oppa sngt²."

Kata YeIn smbil menangis. JungKook snyum. Dy dduk di sebelah YeIn. Air mata YeIn diusapnya. "Jgan risaulah. Oppa janji Oppa x tinggalkn Yein ok? Yein pon kena janji yg Yein x tinggalkn Oppa jgk ne? Yein x nangis ok? Don't worry lah. Oppa x akn apa² pnya..maybe? Sudahlah..jgan nangis. Oppa x suka lah tngk saeng Oppa yg comel ni nangis cemni~dah. Dah."

Pujuk JungKook. Dy msih lgi trsnyum. Kedua-dua ibu jarinya sibuk mengusap air mata Yein yg tidak henti² mengalir itu. Yein menggangukkn kepalanya. Dy memeluk tubuh JungKook lagi. Erat! Yein memblas pelukn Yein lalu mencium rmbut Yein.

♥S K I P♥

Seminggu telah brlalu. Keadaan JunMi makin baik dn dy dpat prg ke skolah semula. Tetapi! JunMi mula pelik dgan JungKook yg tidak dtang ke skolah. Dy cuba mencari Yein di skolah tetapi tidak lngsung brtemu dgan Yein. Batang hidung Yein pon x prnh dy nmpk sejak kebelakangan ni. JunMi nk sngt prg ke rmah JungKook. Tapi..msti ada halangan yg dtang dn tidak membenarkn dy prg ke rumah JungKook.

JunMi melihat lokarnya dn lokar JungKook yg brsebelahan itu. Dy menyentuh lokar JungKook. Teringat masa lalunya brsma JungKook di lokar itu. Wlaupun hnya lokar dn di lokar saja! Brmcam-mcam insiden yg mereka lakukn brsama. Keadaan koridor mnjdi sunyi-sepi. Hnya JunMi sja yg berada di situ. Dy memandang sekeliling.

JungKook prnh memberitahu password(?)lokarnya kpada JunMi. JunMi brhrap yg JungKook tidak menukar password(?)lokarnya. JunMi mula memasukkn kata laluan lokar JungKook dan..Dy x tukar pass dy?! JunMi membukanya prlahan-lahan. Ada beberapa buah buku saja dn pakaiannya. JunMi melepaskn keluhannya.

Wlaupun dy sudah ada HyunA sebagai kwannya skrng tidak brmakna dy tidak prlukn JungKook lagi. Sebaliknya! Dy msih lgi memerlukn JungKook untk memberiknnya semangat. Membwatknnya snyum ketika dy kecewa. Sakit hati! Sedih atau apa² saja. JunMi membelek-belek buku dn pakaian JungKook itu dan..trjatuh sesuatu dari lokar itu.

JunMi mengambil buku kecil yg brwarna hitam itu. Adakh diary JungKook? Lelaki pun ada diarykah?(author sndiri pon trtnya-tnya! Laki pon ada diary eh? Rajin menulis pulak! Msti tulisan cntik en klau yg ada diary ni! Hikhok! K apa aq merepek ni! --" xD mian! ><)Dy membelek-belek buku itu. "Chagiya!!" Hmpir trlepas buku itu dari pegangan JunMi. Nsib dy pegang kuat²! Haish!

Nafas lega dilepasknnya. JunMi mengangkat wajahnya memandang orngnya. Siapa lgi klau bkan suaminya Jimin tu emm! "Aigoo Oppa ni! Jgan lah kejutkn Jun mcam tu! Klau Jun ada sakit jantung mcam mna hmm? Mati Jun dkat sini tau! Eii!" Pipi Jimin dicubitnya. Dy perasan yg pipi Jimin makin tembam skrng ni. Apa dy bgi mkan smpai pipi suami dy jdi mcam ni?! --" xD

Jimin hnya sengih. Tngan JunMi yg mencubit pipinya itu dipegangnya. "Hehehe! Mian! Chagi bwat apa dkat sini? Lama thu Oppa tunggu chagi msuk kelas. Risau Oppa tau!" Kata Jimin dgan manjanya. K! Manja dy makin mnjdi-jdi untk pengetahuan readears! Sian JunMi~nsib hg ah dpat suami mcam tu hohoho! K! Author kejam! XD Back to story hoho!

"Alah Jun dkat sini ja. Saja nk msuk lmbat². Niat Jun nk ponteng tdi but..x jdi plak dh sbab Oppa ada dkat sini hmm!" Tipu JunMi --"(bila msa hg pndai menipu ni? Aiyaa! X baik woii!)"Hah? Ponteng? Spa ajar isteri Oppa mcam ni hah? Dh pndai nk ponteng kelas eh dy skang ni! X pa..balik nnti Oppa tahu lah nk bwat apa! Hahahaha!" Ketawa Jimin dgan gembiranya. JunMi mengetap bibirnya. Dy nk kenakn suami dy tpi dy yg kena balik adoii --"

"Sudahlah Oppa ni! Baru ja ahad haritu kn Oppa makan Jun ckuplah! Nsib isnin tu Jun cuti! Klau x! Dtang skolah mcam zombie dh ha! Hadoii! Klau mcam ni lah kn! Jun bolh lahirkn beribu-ribu anak tahu! Sakit dy spa yg tanggung? Jun yg tanggung! Jun yg penat! Jun yg itu! Ini! Herrgghh!!" JunMi menutup lokar JungKook dgan kuat dn brlalu prg dari situ dgan marahnya. Jimin trpinga-pinga. "Eh chagi! Oppa gurau ajalah! Tunggulah! Yahh yeobo!!"

♥T B C♥

Vote★KomenThankss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now