Chapter17

1.7K 129 5
                                    

Seperti biasa..JunMi melangkah msuk ke perkarangan sekolah tetapi..hari ini. Dy keseorangan. Ke manakah JungKook prg?! JunMi menuju ke lokarnya. Dy mengeluh. "Aigoo..pagi² Kookie dh sibuk..cikgu ni pon satu. Nnti² kan bolh brlatih bola jaring tu huh!" JunMi menutup pintu lokarnya selepas selesai mengambil buku²nya. Dy brjalan menuju ke kelasnya tetapi..

"Jakkaman!!" Jerit seseorang dari belakngnya. JunMi brhenti melangkah. Dy brpaling ke belakng. Kelihatan seorang gadis berambut hitam yg diikatnya mendekatinya. Gadis itu trsnyum memandangnya. "Mianhae sunbae. Bolh saya tnya? Mana kelas xxx? Saya..baru msuk skolah ni.." Kata gadis itu kepadanya. Wait! Sunbae? Junior ka ni?

"Oh? Mianhae..sunbae..x tahu lah..sbab..sunbae baru ja sembuh dari kemalangan dan..sunbae..hilang ingatan..mianhae." Kata JunMi kepada gadis itu smbil menundukkan kepalanya sedikit. Gadis itu masih lagi trsynum. "Ohh..kenchana..mian ya klau ganggu sunbae. Oppa saya skolah dkat sini jgk. Tpi..saya x dpat cari dy lah. Saya x tahu dy dkat mana.." Kata gadis itu smbil menggaru-garu kepalanya. JunMi melihat muka gadis itu lama. Gadis itu. Seperti..iras seseorang.

"Oppa? Dy kelas apa? Mana tahu..dy sekelas dgan sunbae?" JunMi menyoal. Mana tahu..Abang kepada senior ini pelajar sekelas dgannya? "Ermm..dy kelas xxx. Saya x tahu kelas tu dkat mana.." Balas gadis itu dgan sedikit kekecewaan. JunMi seperti terkejut sedikit. "Oh? Tu kelas sunbae lah. Mungkin sunbae bolh bantu? Apa namanya?!" Soal JunMi lagi. Gadis itu snyum.

♥♥♥♥♥♥

"Jeon JungKook." Laung Cikgu MinHo selaku Cikgu bola jaring. JungKook yg sdang brlatih itu mendekati Cikgu MinHo. "Ne seosangnim?" JungKook brsuara apabila dy tiba brdekatan Cikgu MinHo. "Ada orng nk jumpa kamu. Dkat sana tu..jumpa cepat sikit ya. Jgan lama²." Kata Cikgu MinHo lalu beredar untk melihat pelajar² yg lain brmain bola jaring. Jimin yg juga pemain bola jaring. Memerhati JungKook yg brjlan ke arah seseorng itu.

"Oh? Jun sshi?" JunMi brpaling apabila JungKook brsuara. Dy trsnyum. Begitu juga JungKook. "Waeyo? Kan Oppa suruh msuk kelas dulu..nnti x msuk Jun kena tahan dgan cikgu mcam mana?" JungKook memulakan perbualan. JunMi hnya snyum. "Mmng lah Jun nk msuk kelas. Jun trserempak seseornga tadi..saeng ah!" Jerit JunMi memanggil seseorang. JungKook melihat seorng gadis sedang mendekati mereka dgan snyuman.

"Omona! YeIn!" Separuh menjerit JungKook dibwatnya apabila adikanya a.k.a YeIn berada di skolahnya itu. YeIn masih lagi trsnyum. "Hehehe..annyeong Oppa~" Kata YeIn smbil melambaikn tngannya ke arah JungKook. "Saeng bwat apa dkat sini? Dtang dgan sapa? X skolah ka?" Brtubi-tubi soalan yg JungKook soalkan kepada YeIn. YeIn memeluk tubuhnya.

"Aishh jinjja! Yahh! Oppa lupa ka yg mummy ada ckap saeng tukar skolah dkat sini?! Nasib saeng jumpa dgan JunMi unnie. Klau x. Saeng x tahu lah nk mntk tolong sapa lagi." Marah YeIn kepada JungKook. JungKook sengih. "Alah..jganlah marah..saeng nk Oppa tunjukkan kelas saeng ka? Jap ya. Oppa nk kasithu cikgu Oppa jap. Tunggu sini." Kata JungKook lalu brlari semula ke tmpat latihan.

JunMi dn YeIn menunggu kedatangan JungKook. JunMi melihat pelajar² yg sdang brmain bola jaring itu dan matanya trtancap pada seseorag yg khusyuk brlatih itu. Tiba² degupan jantungnya brdegup laju. Namja itu kelihatan hensem sekali. JunMi terus-terusan melihat namja itu brmain hinggalah namja itu brpaling memandangnya. JunMi yg trkejut itu memandag ke arah lain.

"Kaja. Kita prg kelas saeng. Hope kelas yg saeng dduk tu kelas bdax pndai ya." Sekat JungKook dn membwatkan satu tamparan hinggap di lengannya. JungKook menggosok-gosok lengannya. "Jgan nk pndag rendah dgan saeng eh! Pdan muka. Kaja unnie. Kita tinggal Oppa sorng² dkat sini huh!" YeIn menarik tngan JunMi yg kelihatan trpinga-pinga itu. "Yahh! Tahu ka jlan mana nk prg tu!? Tunggulah Oppa!" Jerit JungKook lalu mengejar YeIn dn JunMi yg sdah brjlan jauh meninggalkannya itu..

♥S K I P♥

Jimin membaling beg sekolahnya ke atas lantai lalu brbaring di atas sofa. Remote control dicapai lalu menghidupkan tv. "Kau dh balik? Awal kau balik? X ada latihan ka arini?" Muncul Suga smbil membawa dua cawan lalu diletakkn di meja brhampiran. Dy dduk di sofa sebelah Jimin. "Emm..awal lah..latihan ada. But..pagi tadi." Balas Jimin smbil matanya melihat rancangn yg ditayangkn di kaca tv.

"Hah! Hopie mana? Mentang² korng x gi skolah ya arini!" Soal Jimin dn sempat memerli dua rkannya itu. Suga mencebik. "Wae? Kau x prnh ponteng ka pfftt! Dy ada. Tido tu ha dkat bilik. Ntah ah semalam bwat apa smpai skang x balik² lagi. Ntah² dah mati! Aduhhh~yakkk!" Jerit Suga apabila satu bantal gmbar Dora(?) tepat mengenai mukanya. Dy memandang Jimin dgan muka tidak puas hati.

"Btw..kau dh ckap dkat Jun?" Soal Suga apabila keadaan sepi seketika. Jimin memandang Suga. Brkerut dahinya dibwatnya. "Ckap apa?" Soal Jimin kembali. Soalan yg ditnya. Soalan yg ditnya kembali -_- "Ishh kau ni! Ckap nk keluar dgan dy lah! Semalam kn kita dh ckap psal bnda ni! Apa kebengongnya kau lupa hah?!" Suga mnjadi marah tiba². Jimin bagun dari baringan. Dy mengeluh. "Ntah ah. Aq mcam..malas nk ambk tahu psal dy dah. Dy pon..bkannya ingt aq ni sapa."

Balas Jimin yg berbaur nada kecewa itu?! Suga smirk. "Hah! Tu lah kau. Bila dy ada ingatan dy. Kau x suka dgan dy. Seronok nk menggedik dgan si Hyuna tu. And now? Dh gila byang ka?" Suga kenal dgan kwannya seorng ini. Jimin brsandar di sofa. Mukanya diraut. "Ntah ah! Sakit ati ja aq bila tngk JungKook dgan JunMi brmesra ishh! Nk ja aq tumbuk si JungKook tu. Peluk pinggan bagai errgghh!"

Suga ketawa. Mmng sah kwannya sorng ni dh gila dgan si JunMi tu. Nmpk sngt jelesnya! "Hahahaha! Tu lah kau! Emm..mcam ni ajalah.."

♥T B C♥

Hye readears. Here next chap. Sorry klau typo. Bosan. Or what. Vote★Komen✔Thanks^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now