"You sure Jimin x thu pasal ni?" Soal JungKook smbil melihat JunMi yg sibuk membaca bukunya itu. JunMi hnya menggangukkn kepalanya. "Wae x bgithu dy?" Soal JungKook lagi. JunMi menutup bukunya. Nafasnya dilepaskn. Dipndang JungKook yg msih lgi memandangnya itu. "Sebab..aq tunggu masa ja nk bgithu dy smuanya~" Blas JunMi smbil melihat ke bawah. JungKook mengangkat keningnya sebelah. Apa yg JunMi maksudkn ni?
"Wae nk tunggu msa yg sesuai plak nk bgithu dy yg kau dh ingt smuanya? Aq..cuma takut yg..dy tahu yg kau dh ingt smuanya but dy acting depan kau yg dy x thu kau dh ingt smuanya mcam mna? Dy akn ckap jgk pada msa yg sesuai kau ni cuba nk menipu dy tahu! Dy nk tngk sejauh mna kau nk main dgan dy ka? Ntah² dy skrng ni tngh curi² dngr perbualan kita mna tahu!" Dngr saja apa yg JungKook katakn membwatkn JunMi memandang sekeliling mereka. Mna tahu lah apa yg JungKook ktakn tadi betul mcam mna? Bwat nayanya si JunMi tu kang!
"Tngk tu! Aq dh ckap sikit dh takut dh! Mmng sah² kau takut kn klau dy tahu smuanya kn? Tu lah aq ckap! Kau ckap ja yg kau dh ingt smuanya ataupun kau tunjuk dkat dy yg kau dh ingt smuanya~kn senang tu!" JungKook mengunyah roti yg dibwa JunMi itu. Emm~boleh tahan sedap jgk! Trus dipndang wajah JungKook. "Hmm..mcam mna tu? Aq..x pndai lahh.." JunMi menggaru-garu kepalanya. Biarlah dy tunjukkn kepada Jimin yg dy sudah ingt smuanya.
"Kau relax ja. Aq akn tlong kau. Apa gunanya kwan kalau x tlong kn? X pa..biar smua aq yg uruskn. Kau buat ja apa yg aq suruh ya. But before that! Bagi aq isi perut aq dulu hehehe..sedap ni!" JungKook mengambil lgi roti yg lain lalu dikunyahnya. JunMi hnya snyum. "Eii x malu mkan makanan orng! X reti nk kongsi plak tu! Nk jgkk~suapkn~" JunMi membuka mulutnya. JungKook snyum. Dy menyuapkn roti tadi kepada JunMi. Mereka sama² ketawa.
♥S K I P♥
JunMi trpaksa pulang seorng diri kerana JungKook ada latihan sukan dn Jin pula sibuk di tmpat kerjanya. Jadi! Dy tidak dapat mnjemput JunMi pulang. JunMi melangkah keluar dari bangunan skolah. Dy trnmpk HyunA yg sdang brborak dgan seorng namja. Mereka nmpk begitu mesra sekali. Namja itu meninggalkn HyunA seorng diri selepas memberikn HyunA duit yg agk bnyk. JunMi mengetap bibirnya. Dy mendekati HyunA dgan laju. Bahu HyunA ditarik supaya menghadapnya.
"Eh apa ni main tarik² ni!!" Marah HyunA apabila bahunya ditarik seseorng. Dipndang wajah orng itu. JunMi! HyunA trus menyembunyikn duit yg dy dapat itu. Dan cuba brlagak tenang dn seperti tiada apa yg brlakz. "Kau! Jauhkn diri kau dripda Jimin!" Kata JunMi smbip menunjukkn jarinya ke arah HyunA. HyunA smirk? "Huh! Jauhkn? Aq mmng dh lama jauhkn diri dripda dy tahu! Aq balik ke sini pun..sbab nk duit dy ja pun. Tpi malangnya aq salah! Dy x ada duit sngt pun~kau nk ambk dy. Ambk lah! Aq dh x prlukn dy dah!"
HyunA menolak bahu JunMi membwatkn JunMi trdorong ke belakng sedikit. Panas hati JunMi dibwatnya apabila mndngr kata² HyunA. Kedua-dua tngannya diggengam erat. "Aq tahu tubuh kau dh x suci!!" Hambur JunMi membwatkn HyunA trkejut mndngr kata² JunMi itu. Kali ini. JunMi pula trsnyum! Trsnyum sinis! "Aq tahu smuanya HyunA. Kau bwat bnda trkutuk tu dgan HyunSeung right? Dkat bilik stor! Eh HyunA! Kau sedar x apa yg kau bwat masa tu huh? Kau sedar x?"
Trjerit sedikit JunMi dibwatnya. HyunA diam. Memandang kasut skolahnya. "Sedarlah HyunA. Kau baru ja gadaikn diri kau dkat namja yg ntah jdi teman sehidup kau atau x. Silap hari bulan. Kau mengandung anak dy. Then dy x nk brtanggungjwab. Kau nk bwat apa? Msa tu kau hnya mampu menangis ja. Nk mntk tlong siapa hah? Kau nk gugurkn anak tu? X bolh sbab dy x bwat dosa apa² pun." Kata JunMi smbil melihat HyunA yg msih diam itu. Ketika itu. Pasukan bola sepak skolah mereka keluar dari bangunan skolah.
Msing² trhenti apabila trnmpk JunMi sdang brckap dgan HyunA. Jimin dn JungKook juga ada disitu. Mereka hnya melihat saja. Tiba²..pang!! Bnyi tamparan yg agak kuat mengejutkn mereka smua. HyunA baru saja menampar JunMi kah? JunMi memegang pipinya yg ditmpar HyunA itu. "Kau jgan sibuk urusan aq lah!! Aq tahu apa yg aq buat!! Kau x kan faham smua ni! Pergi kau!!" HyunA menolak tubuh JunMi menyebabkn JunMi trus trjatuh. Jimin trus brlari ke arah dua gadis itu. Begitu juga JungKook.
Jimin menolong JunMi brdiri semula. "Kencahana?" Soal Jimin dgan wajah risaunya. JunMi menggangukkn kepalanya. "Yakk apa masalah kau hah nk tmpar orng sesuka hati kau hah!!" Tengking JungKook apabila tiba disitu. HyunA memandang muka² dihadapnnya silih brganti. "Kau jgan nk msuk campur lah urusan kami! Dan kau! Park Jimin! Aq lngsung x cintakn kau lah pabo! Kesian kau syok sndiri ya? And now! Aq nk ckap yg kita dh x ada apa² dh lpas ni! Kita putus!"
"Huh! Kesian kau sbab dipermainkn ya? Aq happy tngk kau salahkn JunMi masatu. Bencikn JunMi masatu. Aq bwat smua ni hnya disebabkn duit ja! Tpi bila aq dh tahu yg kau ni x brduit--" Kata² HyunA trhenti apabila pipinya pula ditmpar. JunMi dn JungKook trkejut. Begitu juga yg lain. "Kau!! Aq dh x nk tngk muka kau dah! Aq pun dh x sukakn kau tahu! Sekali lagi kau sentuh isteri aq! Siap aq kerjakn!!"
Trkejut HyunA apabila Jimin menyebut perkataan isteri. Apa? Mereka sudah berkahwinkah?! JunMi menarik tngn Jimin dekat dgannya. "Sudahlah..biarkn lah dy..lbih baik awk prg dari sini HyunA. Jgan burukkn lagi keadaan." HyunA trus prg dari situ. JunMi melihat wajah Jimin yg kelihatan marah itu. Tngan Jimin dilepaskn. "Balik lah..tenangkn diri awk..jgan awk pulak yg pndu. Suruh J-Hope atau Suga yg pandukn. Balik ya?"
JunMi brjlan melepasi Jimin. JungKook mengeluh. Dy mengekori JunMi. Jimin meraut wajahnya. Geram pula rsanya dgan sikap HyunA tu!!★T B C★
SORRY KALAU X BEST OR BOSAN!TYPO!OR PENDEK!!WEII IDEA X DAK WEI!!ERRGGHH!!BACA LAH APA YG AUTHOR MEREPEK KN NI!!VOTE★KOMEN✔THANKSS^^
#AuthorYumi
YOU ARE READING
♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]
Fanfiction"Kau dngr eh!Aq setuju pon sbab parents aq!Bkan sbab cinta monyet kau tu!"-Jimin LEE JUNMI trtunduk mndengar kata2 PARK JIMIN itu.Dy hnya insan yg lemah dn mempunyai perasaan cinta trhadap seorng namja yg brnma PARK JIMIN.Entah mengapa,PARK JIMIN be...