Chapter22

1.5K 112 0
                                    

JunMi melihat sekelilingnya. Tiada sesiapa~hnya dy seorng saja yg berada di situ. Dy membuka penutup bekal yg dibwanya itu. Sandwich! JunMi mengambil sekeping(?) Sandwich lalu digigitnya sedikit! Ahhhh~nikmatnya~sudah lama dy sudah tidak mkan makanan buatan Ommanya. Rindu pula rsanya mahu mkan air tangan Ommanya hmm~

"Hahahahaha" Bunyi tawa seseorng mengejutkn JunMi yg sdang mkan itu. Dy melihat sekelilingnya sekali lgi. Tiada sesiapa pun? "You ni kn~" Trdngar suara seorng yeoja yg sdang brmanja~Brkerut dahi JunMi jdinya! Dy meletakkn kembali sandwich yg dimkannya tdi ke dlam bekalnya kembali. Penutup bekalnya dittup. Dy bgun dari dduknya smbil memegang bekalnya kemas.

Prlahan-lahan. Dy brjlan prg dari situ. Tidak membwat sebarng bunyi. Takut² mngkin pasangan yg sdang bwat apa pun tidak tahu itu menggangu pula mereka. "Sudahlah~nnti orng nmpk nnti~" Kedengaran lgi suara si yeoja. JunMi brhenti melangkah. Dy trgerak hati untk melihat siapakh tuan pnya suara itu dn apakh yg mereka sdang lakukn? Suara yg dtang itu tidak jauh darinya. JunMi mengikut sja dari mna arah suara itu dtang.

Kakinya brhenti melangkah di hadapan bilik sukan. JunMi mula tragak-agak. Dy menyelitkn rmbutnya ke telinganya itu. Telinganya ditekupkn di pintu itu. Mndngr apa yg brlaku. "You~mcam mna klau ada orng dtang~" Soal si yeoja yg agak was² itu. Si namja ketawa kecil. "Alah~orng x tahu punya~kita bwat dkat tempat trsembunyi~bkannya terbuka..jgan takot lah~." Jwab si namja cuba menyakinkn yeoja itu.

JunMi yg mndgar itu berkerut dahinya dibwatnya. Dy brgerak prlhan-lhan ke tingkat di sebelah kiri tepi pokok itu. JunMi mengitip sedikit untk melihat apa yg brlaku. Trkejut dy dibwatnya! Tidak prcaya apa yg dy lihat! JunMi brjlan prlhan-lhan prg dari situ dn brlari sekuat hatinya! Betulkah apa yg dilihatnya? Seperti..tidak prcaya saja! Yaishh! Booommm!! "Aiyakk~apa bnda ni~sakitnya~." Keluh JunMi. Dy kini sdang trbaring di ats rumput.

"Yahh! Kau--" Trhenti kata² orng yg JunMi terlanggar itu. JunMi bgun untk melihat siapakh orngnya. Dy memegang kepalanya. Sakit sedikit rasanya. "Oh? Mianhae~saya tahu ni salah saya..saya..x sengaja. Mian sbab dh langgar awk 2 kali dh harini. Mian sngt².." JunMi meminta maaf apabila trlihat orng yg dilanggarnya tadi. Orng itu juga jatuh. Tetapi tidak seteruk dy. Dy jatuh trbaring trus. Orng tu jatuh trdduk saja. Agak² JunMi yg sakit atau orng yg dilanggarnya sakit?

"Gwe-gwenchanayo..Ju--JunMi.." Blas orng itu trgagap-gagap. Orng itu bgun brdiri trlebih dahulu. Dipndang JunMi yg mengambil bekal makanannya itu. Dy menghulurkn tngannya ke arah JunMi. Mahu membantu gadis itu bangun. JunMi memandangnya. Dy menyambut huluran tngan orngnya. Pegangan tngan dilepaskn. JunMi menepuk-nepuk skirtnya. Membuang rmput² yg mngkin melekat di skirtnya itu? "Jimin ahh!"

Kedengaran suara garau menjerit memanggil nama Jimin. Jimin brpaling memandang orngnya. Suga dn J-Hope! Mereka brlari ke arahnya dan..JunMi. "Sini ya kau! Puas kmi cari kau tahu~rupa² ada dkat sini aishh!" Brsuara J-Hope apabila tiba di sebelah Jimin. Matanya melirik ke arah yeoja yg brdiri agk jauh di sebelah Jimin itu. Suga juga melihat yeoja itu. Snyuman terukir dibibirnya. "Ah Hopie! Kita dtang msa yg salah lah plak. Tu lah ckap dkat kau. X yah cari si Jimin ni tpi degil! Kau tngk apa yg dh jadi..jom blah!"

Suga memegang tngan J-Hope untk prg dari situ tetapi ditahan Jimin cepat. "Aigoo korng ni. Aq x bwat apa² lah dgan dy. Kami terlanggar ah tadi. X sengaja k!" Jelas Jimin kepada mereka brdua. JunMi sudah mnjdi tunggul disitu. Hnya snyap dn brdiri mnjdi tunggul sja disitu. JunMi membwat keputusan untk meninggalkn mereka brtiga disitu. Dy brpaling untk prg dari situ tetapi seseorng mencapai tngannya membwatkn dy brpaling semula memandang orngnya.

Jarak mereka agk dekat. Jantung JunMi mula brdegup laju. Dy memandang saja muka orng itu. Matanya~Ya! Mata itu..mata itu lah membwatkn dy jatuh hati kepadanya. Matanya yg membwatnya trgoda selama ini! Jika dy snyum. Menampakkn eyesmilenya membwatknnya nmpk comel padanya! "Wae-wae-yo~?" Soal JunMi trgagap-gagap. Dy masih lgi dlam keadaan brlakon. Walau apa yg trjdi! Dy prlu brlakon dn dy akn menunjukkn dirinya yg sebenar bila dy sudah sedia.

"Kau tercicirkan ni." Jimin menghulurkn sesuatu kepada JunMi. JunMi melihat telapak tngan Jimin yg ada seutas gelang itu. Brkerut dahinya dibwatnya. "Emm? Saya pnya? Ni bkan--" Kata² JunMi trhenti apabila Jimin trus memakaikn gelang itu di lengan JunMi yg agk kurus lengannya itu. JunMi hnya melihat saja. "Klau bkan kau pnya pun apa salahnya. Pkai ajalah. Aq yg pnya. Aq belikn ni untk someone tu~tpi..ntah dy suka ka x or..ingt aq ka x~"

Tutur Jimin smbil memandang JunMi yg masih melihat lengannya itu. JunMi mengangkat wajahnya melihat Jimin. Rmbutnya diselikkn ke telingnya. Dy rasa..Jimin maksudkn dirinya..bukan? "Ah..jinjja? Tpi..knapa awk x bgi dkat dy trus? Knapa bgi dkat saya? Kita..kenal each other ka?"

Soal JunMi yg masih dlam mood lakonan itu. Wlaupon dy tahu ini bnda ini salah dn mngkin bolh dikatakn menipu! Tetapi..dy trpaksa kerana mahu melihat bagimna orng melayan JunMi yg hilang ingatan brbanding JunMi yg tidak hilang ingatannya itu.

Kelihatan Jimin sedikit mengeluh. Suga dn J-Hope hnya mnjdi pemerhati. Mereka mahu lihat apa yg Jimin lakukn. Bukannya senang si Jimin ni nk ckap baik² dgan orng melainkn ada orng yg boleh mengubahnya. Hnya seorng yg bolh mengubahnya dn smua orng meletakkn kepercayaan mereka trhadapnya iaitu JunMi! Isteri kepada Jimin!

"Kau pkai ajalah gelang tu. Klau kau tnya lgi lepas ni. Aq ambk trus gelang tu. Jom korng. Chaw!" Jimin mula melangkah prg dari situ smbil diekori Suga dn J-Hope. JunMi hnya melihat sja mereka prg dari situ. Dy trsnyum. Gelang itu dilihatnya dn disentuh. Cantik sekali! "Gomawoyo Oppa~Jun suka gelang ni..cantik~X sangka Jun yg Oppa pun bolh jdi sweet jgk eh? Hehehe~"

♥T B C♥

Vote★KomenThanksss^^

#AuthorYumi

♥Heart♥[P.J.M Malay FF] [[-COMPLETED-]]Where stories live. Discover now