Bir çarsamba gecesiydi,ananem guatr hastasi oldugu icin kis aylarinda dayimlarda ve bizde kalirdi.Çogu anane gibi namazinda niyazinda bir kadindi.O günlerde de bizde kalıyordu.Eskiden de cin musallat olan insanlara yardım ediyordu.
Bende bu konulari sevdigim ve birazda ananemin dindarligina güvendigim icin ona yasadigi olaylari anlattirip güler geçerdim.Bi benim basima gelmedi soyle olaylar diye düşünürdüm.
O gece ananemi baya bir konusturdum,dinlesim.Bir suru ibret aldim ama bir yandan da cenabet olmanin verdigi rahatsizlikla götum uçukladi.Gece 1 sularinda bir anda kapi çaldı. ..
Gelen üst kattaki komsu Ayse teyze ve kizi Beyzaydi,kapiyi ben actim.Kız annesine sarilmis agliyordu,gozunu acmak istemiyordu.Ayse teyzenin esi de geceleri calistigi icin evde yoktu.Aile dostu oldugumuz icin bize gelmislerdi hemen.Ayse teyze "annenler evde mi?"diye sordu,Yoklar ananem var noldu dedim."Iceri geceyim anlatirim" dedi.
Gectiler oturdular,Beyza hala agliyordu.Bi yandan "anne gitsinler,anne gitsinler"diye bagiriyordu,ben şok olmustum.Bi sure Beyzanin sakinlesmesini bekledik,annesi kizini sakinlestirdi optu kokladi.Ananemde ayni zamanda kurandan bir iki ayet okumaya basladi.
Beyza sakinlestikten sonra Ayse teyze anlatmaya basladi.Kiz mutfakta su icerken iki tane cuce insan gormus,balkondan atlayip kacmislar.Sonra kiz haliyle cok korkmus,aglayarak hemen annesinin yanina gitmis.Onlarda bizim yanimiza inmisler.Ayse teyze bunlari anlatirken,bende kucuk kizdir hayal gormustur,baska bir sey gormustur oyle sanmistir falan diye dusundum.Bunlari söyledim Ayse teyzeye,olabilir dogrudur falan dedik.
Annemlerde bi yere misafirlige gitmislerdi,evde yoktu.Onlar gelsin konusalim dedik.Ananem anlatmaya basladi,kucuk cocuklara arada gorunurler onlarin kalp gozu aciktir falan diye soylemeye basladi.O anda kapi çaldi,annemler gelmistir dedim,gittim kapiyi actim bir de ne göreyim.
Kapinin onunde kimse yoktu,apartmanin isigi yaniyordu ve ayakkabilarin hepsi dagitilmisti.Cok pis tirstim tabi,ayetel kursi felak,nas ne biliyorsam okumaya basladim ayakkabilari hizli hizli topladim ve hemen iceri kostum.Anane boyle boyle oldu napcaz dedim,okumaya devam et dedim.Cok pis tirsmistim,oyle boyle degil.İki dakika sonra tekrar kapi caldi.Tabi tirsa tirsa kapiya gittim,ananem okumaya devam etti hic birakmadan.Giderken butun odalarin isiklarini actim holunoturma odasinin falan..yavasca kapiyi actim.Kalbim cok hizli carpmaya baslamisti acaba ne gorucem diye diye dusundum,korkumu yenmeye calistim.Ayetelkursiyi okumaya devam ettim ayni zamanda,tuylerim diken diken olmustu.İcerdekilerde merakli gozlerle beni bekliyorlardi.
Bu kez gelen annemlerdi.Bi an elim ayagim bosaldi,rahatlamistim.Hosgeldiniz anne gelin icerde Ayse teyze var bi sey oluyor dedim,gittiler iceri ustlerini degistirdiler.Hosgeldiniz noldu hayirdir diye konusmya basladilar.ve bizde olanlari anlattik.Babamda namazinda niyazinda insan boyle seylerden korkmaz.Bi sey olmaz dedi gecistirdi.Bu arada beyza da baya sakinlesmisti.Ayse teyze biz kalkalim artik dedi.Oanda Beyza aglamaya basladi, "anne ordalar ordalar,soyle gitsinler anne cok korkuyorum.anne gitsinler"diye bagirip annesine sarildi.Biz neye ugradigimizi sasirdik,hele ben cok tirstim,oyle boyle degil.
Annesine sarilip bagirirken,bir yandan da eliyle perdeli saksilarin altlarini gosteriyordu.Oradalar diye bagirdi,bacaklariyla önunde bir seyler varmis gibi tekmeler atmaya basladi.Gosterdigi yerlere baktim ama hic bir sey yoktu,ama kiz oyle bagirip agliyordu ki cok korktum.
Sonra ananem kurani aldi,yarim saat boyunca biseyler okudu kiza.Kizda yarim saat boyunca annesine kapandi hic etrafina bakmadi.Benimse cok pis cisim gelmisti ama tuvalete gitmeye bile korkuyordum.
Beyza biraz sakinlestikten sonra gece 3 gibi kalktilar,eve gittiler.Ananeme sordum gorunmuslerdir dedi bir sey olmaz,bize bir sey yaparlar mi anane dedim,bi sey olmaz ayetel kursi oku dedi.Bende tuvalete gittim isemeye basladim,isedim kosa kosa ananemin yanina gittim,kendimi onun yaninda guvende hissediyordum.
Sabaha kadar uyumadim.Mutfaga,tuvalete gitmedim yarin ilk isim abdest almak olacakti.O geceyi oyle gecirdik ertesi gun oldu.Annm Ayse teyzelerden geldi,nolmus dedim.Eve guttikten sonra bi daha gormus kiz d3di,bi hocaya gideceklermis muska falan yazacakmis bir seyler anlatti
O kadar korkmama ragmen,kizin nasil bir sey gordugunu merak ediyordum.Aksamustu cocuklar mahalleye cikar top oynar bilirsiniz,bizde arkadaslarla kapinin onunde oturmustuk.Eve girerken tesaduf Beyza da benimle birlikte girdi apartmana.Naber Beyza dedim,salak salak guldu iyiyim mustafa abi dedi.Nasil bir sey gordugunu sorsam mi sormasam mi tereddut ettim, kizin psikolojisi zaten bozuk hepten gitmesin diye...Ama dayanamadim ve sordum.Beyza nasil bir sey gordun sen dedim,yuzu degisti kizin bir anda.Korkma bi sey olmaz ben varim yaninda,eve kadar cikariz beraber dedim.Bi kac dakika sustu sonra gozleri doldu,"boyle cuce cuce insanlardi,agizlari burunlari yoktu,etrafta kosusturuyorlardi.Duvarda falan gezinip rahatsiz ediyorlardi "dedi.
Neden tekmeledin dedim önünü,bacaklarimin arasina dolanip kosuyorlardi ayaklarimdan cekistiriyorlardi dedi.Bi sey olmaz dedim istedigin zaman bize gelebilirsin ananem var bak falan filan dedim rahatlattim kizi.
Sonra ogrendim ki bi hocaya gitmis bunlar,hoca buna muska yazmis hep o muskayla dolasiyo.Takmadigi zaman yine goruyo boyle surekli.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Türkiye de yasanmis cin ve hayalet olaylari
HorreurBu topraklarda yasanmis garip ve aciklanamayan olaylar