NLBU 15

19.1K 926 13
                                    

Ketika ahli BG hendak menuju ke bilik mereka. Terdapat bau yang kurang enak menusuk hidung mereka. Apabila mereka sampai di hadapan pintu bilik, alangkah terkejutnya 5 ekor bangkai tikus di situ.

Amanda mula menjerit ketakutan kerana dia ialah orang yang pertama melihatnya. Jeritan itu semakin lama menarik perhatian pelajar lain.

"Asal ni?" Soal Tiha yang datang dalam keadaan kelam-kabut.

Tiha terkedu dan beberapa budak lelaki datang ke arah mereka.

"Kenapa kau ni Amanda? What tikus?" ujar Alif.

"Siapa punya kerja la ni?"Soal Nabilah.

"For the second time"gumam Akmal.

"Pergi panggil cleaner cepat"arah Alif.

Beberapa orang lelaki pergi untuk memanggil cleaner.

"Guys Amanda pengsan"Tutur Shasha.

"Aduh" Farah mengeluh.

"Lisya kau ok tak?"soal Shasha.

Alisya dari tadi hanya senyap. Dia seolah-olah pegun tidak bergerak dan peluh membasahi dahinya. Apabila Farah menyentuh badannya, Alisya sekali lagi ingin jatuh terduduk nasib baik Ryan yang berada di belakang sempat menahannya.

"Kau okay tak?"Soal Ryan.

Alisya hanya mengganguk lalu pergi ke arah Amanda yang telah selamat pengsan.

"Jom bawa dia masuk bilik aku" Kata Tiha.

"Ok la. Selamat dia ni ringan" kata Farah lalu memapah Amanda ke bilik Tiha yang selang 3 bilik dari biliknya.

"Ermm Ryan I want to talk with you. Just two of us"kata Alisya.

"Ermm Rid, Akmal jomla masuk bilik. Aku tak habis lagi main game tadi" ajak Danish yang seakan-akan  mengerti maksud Alisya.

"Ok jom" kata Akmal lalu menarik Ridzuan untuk turun ke bilik mereka di tingkat bawah.

"Jom ikut aku" ajak Ryan.

Ryan membawa Alisya ke taman yang berada di kawasan dorm mereka.

"Err— sejuknya"gumam Alisya.

Ryan membuka jumpsuit yang dipakainya lalu diletakkan pada bahu Alisya.

"Kau tak sejuk ke?"Soal Alisya.

"Aku ada sweater ni. Cuba kau tengok kau tu pakai apa? Tak pasal-pasal mati kesejukan pula"katanya.

"Eleh kau" kata Alisya menyampah.

Alisya menundukan kepalanya.

"Bukan kau kan yang hantar benda-benda tu?"soal Alisya perlahan.

Ryan terkejut dan tidak menyangka Alisya akan menanyakan soalan itu kepadanya.

"I swear not me"Kata Ryan.

"Ouh"

"Kau rasa?"soal Ryan.

"Aku tak tahu la. Aku takut. Tengok la Amanda pun pengsan. Macam mana aku lepas ni" Luah Alisya.

"Maksud kau?"soal Ryan tidak mengerti.

"Zoophobia and ailurophobia"

"Ouhh— I see"

"Huh— aku lupa nak bagitahu kau yang mama jemput kau dinner dekat rumah sebab mama dengan papa aku maybe New York"tutur Alisya.

"Okay— kiranya hujung minggu ni la kan?"soal Ryan.

"Haah papa aku ada hantar driver nanti. Tapi aku takut kantoi so nanti biar kau masuk dulu. Lepas 5 minit tu baru aku datang"kata Alisya.

"Pasal gambar yang Balqis dapat tu kan?"tutur Ryan.

"Kenapa?" Soal Alisya.

"aku rasa dia ada terserempak dengan kita maybe" sangka Ryan.

"Apa-apa je la. Ouh aku masuk dulu. Wait kau punya" Alisya memulangkan kembali jumpsuit Ryan.

"Ouhh. Tunggu la aku"

Ryan mengejar Alisya yang sudah berada di lobi.

BG Dorm

"Urgh. Selamat tak bau" kata Farah sambil menyembur minyak wanginha di setiap sudut bilik itu.

"Lisya kau okay tak?" Soal Shasha.

"Hrmm"

"Alisya kau tu ade phobia . Betul ker ni?" Bebel Farah

"Betul. Dah senyap aku nak sambung main game ni" balas Alisya malas.

"Weyh lawan jom" ajak Shasha sambil membuka laptop Apple miliknya.

"Okay" Farah pergi ke arah laptop Apple.

"Korang nak main senyap sikit. Aku nak tidur" kata Alisya.

"Okay" jawab mereka serentak.

Shasha dan Farah melayan laptop mereka sehingga lewat malam lalu tertidur.

8:00 A.M

Alisya meraba-raba di bawah bantal untuk mencari telefonnya lalu menekan button on.

"WHATTTT 8:00 P.M" terus dia terhantuk pada katil di atasnya.

Terkejut Alisya apabila jam pada skrin fonnya menunjukkan angka 8 pagii. Habis bergegar satu bilik

"What da?! Aku ada training. Yah Farah bangun la" kejut Alisya.

"Apa kau bising-bising ni?"soal Farah dalam keadaan mamai.

"Banyak mulut pula. Kau tahu tak kita ada training gimnastik harini" marah Alisya.

"Aduh pukul berapa laaa?"keluh Farah.

"Sekarang dah pukul 8" Alisya terus berlari ke dalam bilik air.

"Apa?!" Farah terus bangun dan meluru ke bilik air yang kedua.

Pagi yang kelam kabut bagi Farah dan Alisya. Manakala Shasha dan Amanda masih berada di alam mimpi kerana mereka tidak mempunyai apa2 jadual pada hari itu dan ditugaskan oleh Alisya utk mengemas bilik dan membeli stok makanan yang sudah habis untuk diletakkan di cafeteria di dorm mereka.

SKIP

Alisya dan Farah memecut laju ke bilik latihan mereka . Bangunan dorm dan juga bangunan sekolah mereka kira-kira dalam 10 km jauhnya. Nak tak nak kena berlari juga.

Secara tidak sengaja Alisya terlanggar seseorang.

TBC

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now