Fushion Food Cafe
Setelah selesai memesan makanan, Alisya mengeluarkan sampul surat berwarna putih.
Ryan memandang Alisya pelik.
"Apa ni?" Soal Ryan.
"Buka la" kata Alisya.
Ryan membuka sampul surat itu dan mengeluarkan isi dalamnya.
Surat Penceraian
Mata Ryan membulat.
"Apa semua ni Al?" Soal Ryan pelik. Tiba-tiba sahaja Alisya ingin meminta cerai. Apakah?
"Perkahwinan kita pada mulanya memang salah. Semua ni tak patut berlaku. I just nak betulkan balik apa yang salah" terang Alisya tanpa riak.
Ryan meletakkan kertas itu di tepinya. Jari jemari Alisya yang berada di atas meja digenggam erat.
"Tak— tak ada apa yang perlu dibetulkan. I'm falling in love with you" kata Ryan yakin.
"No— semua ni salah. Lepaskan I Ryan. Semua ni salah. You kahwin dengan I sebab dendam itu je. From the first there is no love between us" tutur Alisya.
"Huh no love? Are you pretending right now? I know you love me too"
"No I'm not. Please let's divorce" desak Alisya.
Dia sendiri tidak tahu keputusannya ini betul ataupun tidak.
"Never! I will never let you go. Marks my word Alisya Aryana" kata Ryan tegas.
"Please Ryan. I tak cintakan you!" tegas Aryana.
"You tipu Al. You love me too but you never realize it. Dengan apa yang kita bina selama setahun. Takkan you tak rasa apa-apa. Tipu la kan semua tu" rayu Ryan.
"No— I never love you. I just want to say that today is our last day. Good bye Ryan Haikal. Thank you very much. I will send another paper to you" tutur Alisya Aryana lalu meninggalkan tempat itu.
Tinggallah Ryan keseorangan di situ. Mukanya diraup kasar.
'Kenapa Lisya? Kenapa kau buat aku macam ni? Lisya why? I need you'
Malam itu mencipta kenangan pahit buat mereka. Hanya bersaksikan sekeping kertas penceraian. Di mana tamatnya kedua-dua hubungan antara mereka. Apakah masih wujud cinta? Cinta hanya diibaratkan seperti mainan. Jika rosak dibuang.
Several days later
'Flight to England on boarding'
Seorang perempuan memakai kaca mata hitam dan long coat berjalan melepasi kawalan keselamatan ke balai pelepasan.
Ya apa yang dia buat ini seharusnya betul. Pergi jauh dari semua orang. Menghilangkan dirinya.
Langkah diteruskan memasukki ke dalam perut pesawat business class.
Telefon dimatikan. Dia berharap semuanya akan tamat bila dia pergi.
'Patutnya dari dulu lagi semua ini tidak sepatutnya terjadi'
Pandangan dibuang ke luar tingkap.
"Your seatbelt miss" kata pramugari.
Seatbelt dipakai.
Pesawat itu mula berlepas meninggalkan tanah air tempat kelahirannya. Kini dia akan pergi buat selama-lamanya.
'Selamat tinggal Ryan Haikal'
Ryan memandang ke arah dinding kaca di bilik pejabatnya. Dia mengeluh.
'I miss you Alisya Aryana'
-END-
TBC
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...