Sejak akhir-akhir ini, Khai banyak mengganggu ketenteraman hidup Alisya dan yang peliknya surat yang dikenali sebagai unknown itu turut hilang begitu sahaja. Malas mahu memikirkan semua itu, dia hanya mengabaikan.
E Mall
Air ice chocolate yang dipesan disedut Alisya. Manakala mata meliar melihat sekitar kawasan cafe yang dikunjunginya, kelibat orang yang patut dijumpai masih tidak muncul.
Buat seketika dia mengeluh. Bosan menunggu, iPhone dihidupkan, serentak itu kerusi di hadapannya ditarik.
"Sorry. I'm late"
"Whatever la Ryan"tutur Alisya malas.
Ryan tergelak kecil.
"Kau apasal gelak-gelak? Aku luku nanti" getus Alisya geram. Dah la lambat lepas tu boleh gelak pula.
"Ada orang ikut tak?" Soal Ryan mengubah topik mereka.
Ryan melihat sekeliling, takut-takut ada pelajar yang ternampak mereka di situ.
"Aku dah ada dekat sini 15 minit yang lalu kau tahu tak" tuturnya geram.
Ryan membuka snapback yang menutupi rambutnya.
"Sorry la" tutur Ryan.
"Ish payah la dengan kau ni. Aku keluar ni pun sebab mummy kau tu yang suruh" kata Alisya.
"Aku pun banyak lagi benda boleh buat harini"
"Eleh macan aku tak tahu yang nak pergi date dengan budak-budak junior tu"
"Asal jeles?" Soal Ryan.
"Tak ada maknanya"
"So what's the plan?" Soal Ryan.
"I don't know" balas Alisya.
"Ish payah la keluar dengan orang tak ada plan ni" Ryan membalas dendam.
"Whatever"
"Jom la" tutur Ryan.
"Pergi mana la?" Soal Alisya.
"Teman aku cari baju"
"Ye la"
Alisya hanya menurut kehendak mamat poyo tersebut. Snapback dipakai semula.
Mereka menuju ke lif dan pergi ke department baju.Alisya membelek-belek setiap pakaian yang berada di display area.
"La dia pun pakai brand ni ke?" bisik Alisya perlahan.
"Hah apa dia? Tak dengar la" tutur Ryan.
"Nothing"
"For your information this is my favourite brand. Remember that" tuturnya.
"I don't want" balas Alisya.
Ryan tidak menghiraukan kata-kata Alisya bersama telefonnya. Sebenarnya Alisya agak bosan kerana Ryan mengambil masa yang agak lama ingin memilih baju, manakala dia hanya duduk di sofa yang disediakan di situ.
'Mamat ni lama gila. Aduh'
"Weyh ni okay tak?" Soal Ryan.
Ryan menunjukkan beberapa tshirt kepada Alisya.
"Hrmmm tak tahu"
"Menyesal tanya kau. Baik aku tanya awek dekat depan tu lagi bagus" ujar Ryan.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
AcakIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...