Cuti hujung minggu, kebiasaannya para pelajar yang tinggal di asrama akan menghabiskan masa mereka di luar. Contohnya, pulang ke rumah ataupun hang out di mall.
Dorm F4
Ooh wouh na woo yeah yeah uh uh uh (yeah)
I was thinkin about her,Thinkin about me,Thinkin about us,What we gonna be?Bunyi ringtone dari iPhone milik Ryan memecah kesunyian pagi bilik jejaka tersebut.
Mummy is calling...
"Oh, mummy kenapa tiba-tiba call ni?"
"Kenapa? Tak boleh ke mummy nak call ni?"
"Tak ada apa la"
"Mummy nak kamu balik harini. Malam ni ada dinner dengan family kawan daddy"
"Baiklah, permaisuriku yang tercinta"
Ikon merah laju sahaja ditekan. Malas mahu mendengar permaisurinya membebel di pagi hari. Tambah lagi pada hari cutinya.
"Asal mummy call kau?" Soal Ridzuan yang sudah bangun.
"Mummy aku suruh balik" jawab Ryan malas.
"Be careful" pesan Akmal.
"Mandi lu" kata Ryan lalu bangun dan melangkah ke dalam bilik air.
Meanwhile
BG POV
When tomorrow comes, I'll be on my own, Feeling frightened of
Alisya terus mengangkat panggilan telefon yang memekakkan telinganya.
Mama is calling..
"Hello ma"
"Alisya Aryana balik harini?"
"Hah what? But—"
"No but honey. Mama dah send driver for you. Turun sekarang"
"Fine"
Dengan malas dia masuk ke dalam bilik pakaian untuk menukar baju. Baru sahaja dia mahu merehatkan diri di dalam bilik sahaja pada hari ini tetapi nampaknya wanita itu baru sahaja menghancurkan seluruh rancangannya.
Tiba di lobi, Ryan terserempak dengan Alisya yang sedikit kelam-kabut tetapi wajahnya masih tiada reaksi.
"Kau dah kenapa? Kabut semacam je aku tengok" soal Ryan.
"Ish. Bising ah kau blah. Halang jalan aku jer" marah Alisya.
Langkah kakinya laju meninggalkan Ryan dalam keadaan terpinga-pinga di situ.
Alisya POV
"Mama! I'm home" laungku.
"Oh honey, miss you so much. Aqilah Arysha, Aleeya Aryqah your sister home"
Kedengaran jeritan kedua-dua adik perempuanku di tingkat dua villa tersebut.
Aqilah dan Aleeya ialah adik perempuan yang sangat rapat denganku. Manakala abang sulung kami Amfieq Asyraf selalu tiada di rumah akibat kerja lagipun aku juga tinggal di S&E dorm.
Seorang lagi kakakku Adriana Aryaini pula selalu ke overseas kerana kerja. Jadi hanya tinggal la kami bertiga sahaja.
"Miss you sis" ucap Aleeya. Ikhlas tak ikhlas sahaja kedengaran.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
DiversosIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...