NBLU 64

15K 649 3
                                    

5 days later

Berlangsung majlis pernikahan Farah dan Akmal di villa milik keluarga Farah. Farah termenung jauh sehinggakan lamunannya mati akibat disergah Alisya.

"Jom turun. Semua dah tunggu" kata Alisya tenang. Dia memakai dress labuh berwarna baby blue begitu juga dengan Amanda dan Shasha.

Farah akur. Ni la yang keluarganya mahu. Dia hanya memberi senyuman palsu kepada Alisya.

"Kau tak boleh tipu aku dengan senyuman kau, Farah" balas Alisya.

Dia mengajak Farah turun. Kelihatan ramai tetamu kenamaan di situ.

Skip

Farah dan yang lain-lain berborak di ruang tamu

"Bila resepsi?" Tanya Ridzuan.

"The day after tomorrow" balas Akmal. Kerana Farah masih membisu

"Oh I see" ujar Ridzuan

"Come on Farah. Don't be like this" ujar Amanda. Farah hanya tersenyum palsu

"One more thing. Asal kau pergi club sorang-sorang?" kata Alisya sedikit kesal.

Farah terkejut.

"Zarra bagitahu dah kan" jawab Farah

"Farah please jangan macam ni lagi. Step forward for your future" Kata Alisya

Yang lain hanya terdiam. Mereka belum pernah melihat perbualan sedingin ini antara Farah dan Alisya. Masing-masing membeku.

"Kau fikir la betul-betul. I give you time and space to think about it. I have to go" ujar Alisya lalu bangun bersama Ryan.

Ryan terjaga apabila tekaknya terasa haus. Dia melihat disebelah. Alisya tiada. Dia terus turun ke dapur.

Lampu dapur menyala. Di kaunter dapur terlihat Alisya sedang mengisi tekaknya. Alisya terasa akan kehadiran seseorang di sebelahnya.

Ryan memandang Alisya.

"Nak air ke? I boleh buatkan" tegur Alisya

"Tak apa. Nak air masak je" tangan Ryan laju mencapai gelas dan mengisi air.

"Kenapa tak tidur lagi?" Tanya Ryan sambil duduk di hadapan Alisya

"Hah? Hermmm— tak tahu tak boleh tidur" kata Alisya

"Ooo. Jarang you tak boleh tidur"

"Entah. Ada satu mimpi ni selalu menganggu aku. Pasal seorang budak lelaki" kata Alisya kurang pasti

Ryan terkejut. Kenyataannya dialah budak lelaki itu.

"Pasal apa?" Tanya Ryan.

"Pasal budak lelaki tu berpisah dengan— dengan— auch" kepalanya sakit.

Serentak itu gelas yang berada di sisinya jatuh lalu pecah.

"Alisya Alisya" Ryan mendapatkan Alisya.

"I don't know. I can't remember. Setiap kali I nak ingat benda tu mesti kepala aku sakit. I nak sangat tahu kenapa dia muncul in my dream. Aku—aku —aku" Alisya pengsan dalam dakapan Ryan.

"Alisya Alisya. Panasnya badan dia" Ryan mengangkat Alisya naik ke bilik.

5 Februari 20XX

I really want to know about my past. But I can't. It hurt me a lot everytime I want to remember it. Who am I?

Ryan membelai rambut Alisya.

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now