Alisya berdiri di tembok balkoni sambil termenung. Dia teringat akan peristiwa yang berlaku pada petang tadi.
"Apa kau nak?" soal Alisya kepada Ryan.
"Aku nak cakap something dengan kau?"
"Apa dia?" soal Alisya acuh tak acuh. Mata masih memandang skrin telefon pintarnya.
"Kau tahukan wedding kita lagi sebulan" kata Ryan dengan nada mendatar. Sebenarnya dia geram dengan Alisya. Acuh tak acuh sahaja dia menjawab.
"So?" Alisya mengangkat mukanya lalu dilihat muka Ryan.
"Huh. Aku nak kau pujuk mummy aku"
"For what?" soal Alisya pelik. Sebelah keningnya terangkat.
"Kau tahu jela kan mummy aku tu suka nak show off. So dia nak buat grand wedding la"
"Suka hati dia la. Bukan duit kau pun"
"Suka la kau kan. Biar semua orang tahu kau kahwin dengan aku"
"Hello Ryan Haikal, I tak hingin pun la nak bagitahu semua orang yang I ni kena kahwin dengan seorang playboy tegar. So embarrassing"
"Kau fikir aku nak sangat la? Habis semua girlfriends aku"
"I do not care about that. Yg aku tahu aku tak nak semua staff kat company ni tahu status kita"
"Mulut kau tu hah yang kena tutup" kata Ryan sambil menunding jari ke arah muka Alisya.
"Apa?"
"Lagi satu lepas kahwin duduk penthouse aku"
"What the? No way!" bantah Alisya geram. Lelaki itu sewenang-wenangnya membuat keputusan tanpa berbincang dengannya.
"No excuses" warning Ryan.
"Gila"
"Apa? Gila? Aku blah dulu" kata Ryan.
"One more thing, lepas kita kahwin aku kena pergi New York"ujar Alisya.
"For?"
"Tak perlu kot tahu. Buat semak je nanti" balas Alisya.
'Eh minah ni aku campak dekat dalam hutan juga' desis Ryan di dalam hati.
Ryan terus keluar.
"Alisya"
Lamunannya terhenti apabila namanya diseru. Pintu bilik dibuka kelihatan mamanya berdiri dihadapannya.
"Bila mama masuk?" soal Alisya.
"Tadi. Jom turun bawah ada tetamu"
Mereka berdua turun ke bawah. Sampai di hadapan pintu masuk ke ruang tamu, Alisya melepaskan keluhan kecil.
"Alisya, how are you?" tegur wanita itu sebaik sahaja Alisya mengambil tempatnya. Senyuman manis ditayangkan.
"I'm good aunty" balas Alisya sedikit kekok.
"Kenapa panggil aunty, panggil la mummy" dia membetulkan panggilan tersebut.
"Okay— mummy"
Malam itu, keluarga Ryan dan lelaki itu datang makan malam bersama di rumahnya.
"I think we should set up the new date" kata mummy Ryan. Alisya diam. Begitu juga dengan Ryan.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...