Pagi itu
Sedang Qamelia menyediakan sarapan di dapur, Alisya melintasi di island dapur itu lalu naik ke atas. Anak tangga dipanjat satu persatu sehingga tiba di atas.
Pintu bilik anaknya dibuka perlahan. Matanya meliar memandang penghuni di dalam bilik itu. Kelihatan Ryaimy tidur dalam dakapan Ryan.
Alisya menutup kembali pintu bilik itu dan turun ke bawah untuk membantu Qamelia.
8:00 A.M
Ryan dan Ryaimy turun ke bawah. Manakala Ryaimy berada dalam dukungannya. Ryaimy diletakkan ke dalam baby chair.
"Morning mom, aunt" kata Ryaimy.
"Morning Ryaimy" balas Qamelia.
"Ryan, enjoy your breakfast" ucap Qamelia kerana Alisya hanya mendiamkan dirinya.
"Mama, can papa stay with us?" Soal Ryaimy.
Alisya tersedak jus oren yang diminumnya. Qamelia menghulurkan tisu.
"Ryaimy—"
Tiba-tiba sahaja telefon Ryan berbunyi. Dia meminta diri ke balkoni yang berada di ruang tamu.
"Ryaimy why are you asking me that kind of question?" Soal Alisya.
Amarahnya cuba dikawal.
"I want papa just that" balas Ryaimy.
Qamelia menggeleng kepalanya. Ada sahaja jawapan dari mulut si kecil ini. Baru sahaja berusia 2 tahun tetapi sudah petah berbicara.
Beberapa minit kemudian, Ryan duduk kembali di tempatnya.
"Why? Ada morning meeting ke?" Soal Alisya.
"Yes" jawab Ryan lalu menghabiskan sarapannya.
"Ouh. Pukul berapa?"soal Alisya.
"Pukul 9:30" jawab Ryan.
"Ryaimy, papa have to go. Sorry" ucap Ryan.
"Where?" Soal Ryaimy.
"Work. I'm sorry Ryaimy. After I done with my meeting I will meet you ok" pujuk Ryan.
Kemudian dia memandang Alisya.
"I nak pergi harini. Jumpa Ad. Nanti I bawak la dia sekali" ujar Alisya.
Dia memang sudah memasang niat untuk ke pejabat itu semalam.
"Ya. I will leave first. Bye Ryaimy" pipi Ryaimy diciumnya.
Ryaimy melambai ke arah Ryan.
Alisya meletakkan cawannya lalu menghantar Ryan ke muka pintu.
"Lisya"
"Ryan" ujar mereka serentak.
"You first" tutur Ryan.
"Thanks for last night" ucap Alisya.
"Thanks? Lisya please. Can we live like normal wife and husband. I miss you, besides Ryaimy needs me" pujuk Ryan.
Alisya mengeluh.
"I don't know. Bagi I masa Ryan"
"Masa apa lagi Lisya. 3 years you leave me just like that and now— let's stop all this nonsense thing. I'm tired Lisya and I miss you so much. Please" rintih Ryan.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...