NLBU 53

15K 707 14
                                    

Perkataan yang tercetak di atas kertas putih itu dipandang sepi. Manakala jari-jemarinya bermain-main dengan pen. Tiga hari berlalu, semenjak kejadian yang dia hampir lemas tempoh hari. Malangnya dia tidak sempat ingin berjumpa dengan kedua-dua orang mentuanya. Semua ini gara-gara Ryan.

Tok tok tok

"Come in" arah Alisya.

"Puan Alisya kita ada mesyuarat" muncul secretary sementaranya iaitu Firna di muka pintu.

"Oh okay" kerusi beroda ditolak ke belakang. Telefon dan buku notanya dicapai.

Sebaik sahaja dia melangkah keluar, pada masa yang sama Ryan juga keluar dari biliknya. Disebabkan pejabat mereka bertenangan, jadi kerap kali mereka bertembung.

Tidak menghiraukan lelaki yang berjalan di belakangnya, dia terus melangkah masuk ke dalam lif. Ryan hanya mengekori Alisya dari belakang. Entah mengapa gadis itu bersikap dingin dengannya. Ya dia memang tahu sebabnya tetapi sengaja mahu Alisya yang memulakan dahulu.

Seminggu kemudian

Siaran televisyen langsung tidak menarik perhatian Alisya untuk menontonnya. Dia hanya berseorangan di rumah memandangnya Adriana sudah terlebih dahulu pulang ke New York bagi persiapan event besar di sana.

Tetapi ada sesuatu yang menganggu fikirannya. Menurut Dayana, Ryan dan yang lain juga turut ke New York. Atas urusan apa? Dia tidak tahu. Malas ingin ambil tahu.

Newak Liberty International Airport

Dilihat 4 gadis berjalan keluar melepasi pintu balai ketibaan penumpang. Masing-masing dengan gaya tersendiri.

"Welcome Misss Alisya, Miss Amanda, Miss Shasha and Miss Farah" ucap Mary senafas. Semput dibuatnya.

Alisya hanya membalas dengan anggukan kepala. Topeng mulutnya dibetulkan. Mereka berjalan mengekori Mary.

Sebuah limousine terparkir elok di hadapan pintu keluar. Seorang demi seorang masuk ke dalam perut kereta.

"So what's for tonight, Mary?" soal Shasha.

"Just rehearsal. Then, you guys can rest at the hotel" balas Mary.

Yang lain mengangguk mendengar penerangan Mary tetapi hanya telinga sahaja dipinjamkan, mata mereka setia memandang skrin telefon pintar masing-masing.

modelalisya.

modelalisya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

modelalisya. We're back New York

Tidak sampai 5 minit post itu sudah mencecah ribuan likes daripada netizen.

NYC

Ryan POV

Aku duduk menghadap Danish yang tidak lekang dari telefonnya. Entah apa yang menarik sangat pada objek nipis itu. Kami berdua hanya duduk di sebuah cafe sambil melihat pemandangan di bumi New York City ini.

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now