"Alisya what are you doing?"
Alisya memegang serpihan kaca dan diletakkan di pergelangan tangan. Air matanya mencurah-curah turun membasahi pipi.
Zarra berada di belakang Ryan juga turut sama terkejut.
"Alisya, kau— "kata-katanya mati di situ.
"Jangan dekat. Jangan datang dekat!" Alisya menangis.
"Al please don't do this" pujuk Ryan.
"Aku call Shasha" seperti dapat mengagak apa yang akan terjadi selepas inj, Zarra berbisik kepada Rayyan.
"I dah tak tahan Ryan. I'm tired"
Tanpa Alisya sedari, Ryan perlahan-lahan menghampirinya. Dia cuba merampas senjata Alisya tetapi terjadi sedikit pergelutan antara mereka . Alisya terhiris sedikit lengan Ryan. Kemudian, Ryan dengan pantas mengambil kaca itu. Lantas dia, memeluk Alisya.
"Alisya, jangan macam ni" Ryan mengusap rambut Alisya. Gadis itu masih menangis di dalam dakapannya.
"I— I tak boleh Ryan. I rela mati"
"Shuhu jangan cakap macam tu"
'Aku tak kenal kau Alisya. Kau bukan Alisya yang aku kenal dulu. Alisya yang dingin, kasar dan suka menjawab. Tapi sekarang kau lemah. Aku nampak dalam anak mata kau. Kau sunyi Alisya. Kau perlukan seseorang yang memahami kau'
Alisya tertidur di dakapan Ryan. Ryan mengangkatnya. Tangan Alisya yang dipenuhi darah itu dipandang.
"Ryan"
Ryan menoleh. Kelihata Shasha berada di situ.
"Biar kau tengok dia dulu"
"Tolong balut tangan dia. Aku rasa kuat sangat dia genggam kaca tu" tutur Ryan sambil berdiri.
"Aku rasa kau pun cedera" tebak Shasha.
"Tak apa. Rawat Alisya dulu"
Ryan duduk di tepi. Beberapa minit kemudian, Shasha sudah membersihkan luka Alisya.
"Kau tak apa-apa ke Ryan?" Tanya Shasha risau.
"Aku okay. Luka ni nanti elok la"
"Ryan aku nak minta tolong kau boleh?"
"Apa dia?"
"Jaga Alisya untuk kami. Kami tak nak kehilangan dia buat kali kedua. Dia dah banyak tolong kitaorang. Please. Even kau tak suka dia" Rayu Shasha. Memang dia sendiri agak bodoh kerana meminta orang yang tidak mencintai Alisya untuk menjaga kawan baiknya.
"I will do my best"
"Aku turun dulu" Shasha meminta izin ingin ke bawah.
Ryan duduk di sebelah Alisya. Dia bersandar di kepala katil.
30 minit kemudian
Alisya tersedar. Dia melihat Ryan tertidur dalam keadaan duduk. Alisya duduk di sebelahnya. Dia menyentuh lengan kiri Ryan yang terkena kaca.
Ryan terjaga."I'm sorry. I tak sengaja. I— I"
"Please, don't say it. I know you don't mean it" Ryan memeluk Alisya.
"Ryan, kalau you tak perlukan I. Tolong lepaskan I dengan cara yang baik. Pulangkan I kepada family I" Alisya melarikan pandangannya. Dia tidak tahu mengapa dia berani berkata begitu.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...