"Sorry" ucap Alisya.
"Kau tak apa-apa Alisya?" Soal Farah.
"Sorry tu je?" Soal suara itu tidak berpuas hati.
"Ish panas pula aku ni. Aku dah minta maaf. Tu pun masalah ke Balqis?" hambur Alisya geram.
"Huh— lain kali jalan tu tengok depan. Buta ke apa? Aku yang cantik ni kau tak nampak" tutur Balqis. Sempat dia memuji diri sendiri.
"Farah kau ada sunglasses tak? Silau la dekat sini. Boleh buta aku tengok perempuan bedak satu tan ni. Dah la bengap kesian. Aku lari bukannya berjalan la lembab" perli Alisya.
"What?! Bedak satu tan. Hello ni natural la. Lagi satu aku tak buta dan tak lembab. Kau tu yang bedak satu tan" balas Balqis.
"Haih nak je aku curah simen dekat muka plastik kau tu. Jom la Farah nanti sabab dia kita pula yang kena" kata Alisya.
"Eleh kau. Kabut. Tahu takut" ejek Balqis.
"Eh eh eh minah ni aku tampar baru tahu" Alisya sudah mengangkat tangan kirinya.
"Dah la weyh. Kita dah lambat ni" celah Farah.
Alisya menuding jarinya tepat ke muka Balqis.
"Selamat ada Farah kalau tak memang naya kau dekat sini" kata Alisya.
Farah terus menarik Alisya lalu mereka bergegas ke bilik latihan.
S&E Dorm
Semua pelajar gred 4 yang tinggal di dorm turun ke lobi untuk melihat sesuatu di bulletin board.
COMMUNITY SERVICE!!
All students are require do the community service at PET DAYCARE CENTRE tomorrow at 8:00 a.m.
First Group
4-1 & 4-2 studentsSecond Group
4-3 & 4-4 studentsThird Group
4-5 & 4-6 studentsForth Group
4-7&4-8 studentsREMEMBER TO WAKE UP EARLY TOMORROW
"Oh no! Not again!" jerit Amanda.
"Errr"
"Jom la tidur. Ngantuk" ajak Farah lalu mereka naik ke bilik.
Meanwhile
"Hahahah. Pet daycare community service. Nice" tutur seseorang.
"Habis la Alisya"
"Dia ada ailurophobia siot. Mana kau tahu?"
"Sebab tu aku rancang benda ni. Mana aku tahu tu tak penting. Yang penting dia mental breakdown esok"
Mereka mula ketawa tak ingat dunia. Persoalannya siapakah mereka ini? Apakah rancang jahat mereka?
8:00 A.M
Para pelajar segera beratur untuk naik ke dalam bas yang telah disediakan dan menuju ke pet daycare center.
Pet Daycare Center
"Okay semua. Selamat datang ke pusat penjagaan kucing. Anda telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan so just follow je and may start now" kata penjaga tempat itu.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
AcakIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...