England
3 years later
"Mama I want to see my dad" rengek seorang kanak-kanak lelaki.
"Ryaimy, I already said to you for thousand times. Don't ask anything about your dad" marah mamanya. Ryaimy mula mencebik.
"I hate mama" jerit budak lelaki itu lalu masuk ke dalam biliknya.
Mamanya hanya menggeleng kepala."Al bring him to his dad" kata Qamelia iaitu pembantu peribadinya.
Qamelia hanya mengeluh melihat majikannya itu. Apa yang susah sangat untuk membawa budak itu untuk berjumpa ayah kandungnya sendiri.
Buat pertama kali dia berkhidmat untuk Alisya Corporation, majikannya sangat baik dan tabah membesarkan seorang insan tanpa suami di sisi.
Alisya hanya termenung di tepi kolam renang villanya.
Sudah 3 tahun dia membawa diri ke bumi England ini selepas disahkan mengandung selepas 2 minggu makan malam terakhirnya bersama Ryan. Ryan? Dia tidak tahu lelaki itu menanda tangani surat penceraian itu. Sudah 3 kali surat itu dihantar tetapi masih tiada respon. Keluarga? Keluarganya juga tidak tahu dia ke mana. Semua telah terputus. Kini dia membangunkan sebuah syarikat atas usahanya sendiri.
Anaknya itu yang baru berusia 2 tahun 6 bulan sudah petah berbicara. Sering menanyakan soal papanya. Runsing Alisya jadinya. Patut ke dia rahsiakan kewujudan anaknya dari ayah kandungnya sendiri. Darah dagingnya sendiri.
"Lia book ticket to Malaysia ASAP"
iPhone 7+ itu dilempar di atas katil. Bilik anaknya dijejak.
"Sayang" Alisya mengusap rambut anaknya. Baru berusia 2 tahun tetapi IQ nya sudah berumur 5 tahun. Cerdik sangat.
"We will meet him soon" bisik Alisya ke telinga anaknya yang sudah lena. Mungkin didodoikan oleh Qamelia
Ryan POV
Aku menyemak semula kertas tender yang baru sahaja di-submit. Untuk 3 tahun ini, inilah kerjaku.
Alisya?
Aku sudah tidak tahu dia ke mana. Jujur aku rindu dia.
Surat cerai?
Aku tak pernah sign satu pun. Biarlah aku sanggup tunggu dia untuk 10 tahun akan datang.
"Ryan jom makan" muncul Adrian di muka pintu. Aku dan sepupunya masih rapat. Adrian pula sudah mendirikan rumah tangga bersama Zarra Aryana.
Aku mencapai kot lalu meninggalkan pejabat.
Airport
Qamelia menolak stroller bayi Ryaimy. Bayi la sangat.
"So now?" Soal Qamelia
Muncul seorang gadis di hadapan mereka.
Gadis itu bertindak memeluk Alisya.
"I miss you so much cousin"
Zarra memandang anak kecil itu.
"Hai handsome what is your name?" Soal Zarra.
"Ryaimy" balasnya.
"Meet my PA,Qamelia" tutur Alisya.
"Zarra Aryana, her cousin. Not twin hehe" kata Zarra.
"Qamelia Kwon" kata Qamelia lalu menunduk.
"Ouh— mix?" Soal Zarra.
"Yes I'm mix American-Korea" balasnya.
"Ouh"
"But I can speak Malay since Im also from here" balas Qamelia.
"Ouh—really"
"Dah la Zarra. Anak aku pun dah mengantuk ni" potong Alisya
"Ye la. Hrm kau nak balik mana? Rumah parent kau?" Soal Zarra.
"Zarra I'm not ready yet" balas Alisya.
"Weyh balik la. Kesian dekat Ryan" balas Zarra.
"Aku—aku masih—"
"Aku hantar kau balik penthouse aku. Aku tahu kau tak ready lagi" balas Zarra. Mereka melangkah keluar dari lapangan terbang itu.
Penthouse
Qamelia menyelimutkan Ryaimy. Manakala Zarra dan Alisya ditinggalkan berdua.
"Ryan macam mana?" Soal Alisya sambil mengacau minumannya.
"Busy dengan kerja. Tak ada masa untuk benda lain" jawab Zarra. Sebenarnya kesian juga kepada Ryan.
"Alisya" Zarra menggenggam tangan sepupunya.
"He still love you. I never saw he with other woman after you leave him"
"I don't know Zarra. Maybe that was my fault. I just think our relationship is a mistake"
Zarra mengeluh.
"Think wisely. I got to go"
Alisya mengangguk. Zarra bangun dan meninggalkan tempat itu.
Alisya berdiri dan membuang pandangannya ke luar dinding kaca itu melihat pemandangan langit yang membiru.
'Is that true Ryan? You still love me'
TBC
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...