"Alisya bangun la. Dah seminggu kau macam ni" kata Farah.
Flashback
"Maafkan aku. Alisya koma"
Mereka terdiam. Ryan meraup muka. Semua ini semua kerana perbuatannya. Dia rasa tercabar ketika Alisya berkata begitu kepadanya.
"Aku tak jamin dia akan sedar. Peluang dia 50-50"
Alisya dipindahkan ke intensive care unit.
Sudah seminggu Alisya terlantar di katil hospital. Tiada tanda-tanda ingin sedar dari koma. Seminggu itu juga sepupu, kawan-kawan serta keluarga tidak putus-putus datang melawatnya.
Manakala berita kehilangan Khai sudah tersebar. Seperti diarahkan Alisya, Adrian dan Azrul melepaskannya.
Farah merenung muka Alisya dalam-dalam.
"Aku balik dulu. Nanti ada meeting . Oh, Ryan ada dekat luar. Nanti dia masuk. Aku pergi dulu"
Farah meninggalkan bilik itu. Kemudian Ryan pula menggantikan tempatnya.
"Al, I datang ni. Sorry dah dua hari tak datang. Mama dengan mummy ada datang sini. Tak rindu dekat mama? Kesian dia" Ryan mengenggam erat tangan Alisya.
"Bila nak bangun? I miss you. You don't miss me? I'm sorry dear. I've lose control at that time. I— I " air mata Ryan keluar namun cepat dia menyeka. Dia tidak mahu Alisya melihatnya.
Tanpa disedari air mata Alisya juga mengalir keluar.
'I miss you too'
"Bangun ye sayang. I miss you so much honey. I got to go now. Sorry" dia mencium pipi Alisya.
Sebulan kemudian
Sudah sebulan Alisya koma. Seperti biasa mereka akan melawat Alisya. Bercakap di hadapan Alisya. Tetapi Alisya tidak memberi apa-apa reaksi.
Adrian dan Zarra berada di sofa di dalam bilik itu. Ryan berada di sebelah Alisya. Tiba-tiba pintu dikuak, Shasha masuk ke dalam.
"Tak balik lagi?" Soal Shasha
Mereka menggeleng.
"Al, aku datang" kata Shasha.
Shasha sedih melihat keadaan kawannya ini. Banyak halangan dalam hidup gadis ini.
Shasha duduk di hadapan Zarra.
"Nanti Qilah dengan Leeya nak balik. Esok diaorg datang melawat Lisya" kata Shasha.
"Sha, sampai bila dia nak macam ni?" Soal Zarra.
"Dia kena kuat Zarra. Dia perlukan sokongan. Kita tak boleh mengeluh. Aku tahu dia kuat. Dulu dia macam ni juga. Tapi dia boleh je bangun. Takkan sekarang dia tak mampu" balas Shasha. Zarra terdiam.
"Mungkin nanti tapi bukan sekarang, Zarra" kata Adrian.
"Aku keluar dulu. Al aku pergi dulu bye" kata Shasha dan berlalu pergi.
"Zarra balik la dulu. berehat" Kata Adrian. Pada mulanya, Zarra menolak tetapi kali ini dia akur.
"Ryan kitaorang balik dulu" kata Adrian.
Ryan mengangguk. Dia setia menunggu Alisya.
"Miss you"
Tiba-tiba jari Alisya bergerak. Matanya terbuka.
"Alisya"
"Ry— Ryan" jawabnya lemah.
"Kejap-kejap I panggil doktor" Ryan berlari untuk mendapatkan Shasha dalam keadaan kelam-kabut.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...