NLBU 25

17.8K 848 63
                                    

5 hari berlalu

Cuti penggal pertama sudah pun menutup tirai. Alisya dan yang lain sudah pulang ke dorm.

BG Dorm

Alisya mengemas uniform hariannya serta kasut. Manakala yang lain menukar cadar. Cincin yang terletak elok pada jarinya ditenung lama. Perlahan-lahan cincin itu ditanggalkan lalu diletakkan di dalam sebuah kotak.

"Rindu korang" jerit Amanda memecahkan kesunyian.

"Eleh kau. Dah la pergi Istanbul tak ajak" rajuk Farah.

"Hehehe. Aku ada bawak balik gift so don't worry" kata Amanda tersenguh.

"That's my bff. Alisya sini la" panggil Farah.

Kedengaran namanya dipanggil Alisya terus keluar dari bilik pakaian dan pergi ke arah rakan-rakannya.

"What?" Soal Alisya.

"Kau ok beb?" Soal Amanda.

"Ok je"jawab Alisya.

"Ambil la aku ada bawa balik cenderamata"kata Amanda.

"Ouh. Thanks. By the way aku nak pergi cafeteria kejap" ujar gadis itu.

Alisya kemudian turun ke cafeteria. Lalu terserempak dengan Balqis aka plastic face.

"Hey you" tegurnya.

"Who?" Soal Alisya menyampah.

'Macam aku tak ada nama pulak nak panggil you you'

"You Alisya. I just want to warn you. Stay away from Ryan. Easy right"

"Ouh yea— what is the point?"

"I know your weakness. Remember that"

Balqis meninggalkan Alisya.
Manakala Alisya masih ingin memahami apa yang dimaksudkan oleh Balqis.

Tiba-tiba Alisya teringatkan tentang kejadian malang menimpanya sebelum cuti semesta.

'Burung, tikus?— dia ke yang buat semua tu. Motif? Kalau betul tu kerja dia memang tempah maut perempuan tu. Tapi takkan la. Ishh. Surat ugutan tu dia punya kerja juga la kan?'

Apakah dengan surat ugutan yang dimaksudkan oleh Alisya?

FLASHBACK

Beberapa hari sebelum cuti, Alisya telah menerima satu surat yang berbau unsur ugutan.

STAY AWAY FROM RYAN IF YOU DON'T WANT TO BE CRAZY
DON'T TAKE THIS AS A CHILD PLAY.. BUT BEFORE THAT I WANT TO PLAY SOME GAME WITH YOU WELL THE FIRST, SECOND AND THIRD ARE ALREADY PAST, NOW THE FORTH GAME BEGINS.

FROM
WELL KNOWN

END FLASHBACK

Alisya terus menyinggah di hadapan section kesukaannya iaitu ice cream. Kemudiannya dia terus ke lobi ingin mengambil angin.

Kelihatan ramai pelajar lelaki gred 4 melepak di hadapan bangunan dorm termasuk F4.

F4 POV

"Alisya la"

Akmal menunjukkan ke arah Alisya yang berada di pintu.

"Kau nak buat apa?" Soal Ryan.

"Kacau dia jom" balas Akmal.

F4 bangun lalu pergi ke arah Alisya. Manakala Alisya sudah dapat membau unsur bahaya.

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now