NLBU 24

16.9K 851 22
                                    

A day earlier

Pelajar yang menginap di asrama mula pulang ke rumah masing-masing untuk menikmati cuti penggal pertama mereka yang telah bermula.

Villa

"Apa ni ma?" Soal Alisya lalu mencampak sehelai dress ke atas sofa yang berada di tepinya.

"What?" Soal wanita itu tidak mengerti.

"What's wrong with this dress? Berat la. Lisya nak bertunang je bukan nak kahwin" bentaknya.

"Mama tengok ok je. Cantik apa"

"Whatever"

"Cik Alisya, ada panggilan untuk cik" kata seorang pembantu rumah lalu menghulurkan telefon itu kepada Alisya.

"Siapa?" Soalnya sambil mengambil telefon itu.

"Ryan"

"Err"

"Angkat je la Lisya" arah Mamanya.

"Nak apa?"

"Lawak siot. Hahahahah"

"What's wrong with you?"

"Mummy ubah design kan?"

"Haah. Bling sana sini. Dah la berat"

"Nasib la. Hahahah"

"Gelak-gelak. You want to know something?"

"What?"

"Being with you is the worse nightmate ever"

Laju ibu jarinya menyentuh ikon merah sekaligus mematikan panggilan lalu diberikan kepada pembantu rumahnya.

"Alisya" panggil mama.

"Are you happy right now?"

Alisya terus bangun dan masuk ke dalam biliknya dengan perasaan yang kecewa.

Ryan POV

'You know what the worse nightmare that I had, lost sense of love and being a playboy. You won't know it'

Tuk tukk

"Masuk"

"Puan panggil"

"Ok"

Ryan terus turun ke ruang tamu dimana ahli keluarganya berkumpul.

"Ryan listen"

"What?" Soalku.

"Semua ni sebab business family kita juga" tutur Daddy.

"What business? Hahaha. So impressive. Sebab benda tu la Ryan jadi macam ni" nada suaraku mula meninggi.

"Ryan enough" celah Mummy.

"What? My life already ruined. Are you happy now?" soalku sinis.

Aku terus keluar dari rumah.

D-DAY

Alisya POV

Hanya Farah dan aku sahaja yang berada di dalam bilik. Manakala yang lain sudah dihalau keluar sebentar tadi.

"Smile" kata Farah.

"Nak senyum pun tak ada gunanya sekarang ni" balas Alisya malas. Tangan disilang ke dada.

"Relax la weyh"

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now