"What?! Putus? Are you crazy?" terkejut Ryan dibuatnya menyebabkan nada suara lelaki itu naik seoktaf apabila mendengar penyataan yang diutarakan oleh Alisya.
"Are you mad? Kau nak give up CEO position tu?" soal Ryan tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat Alisya.
Pagi itu selepas meeting student council, Alisya mengajak Ryan ke rooftop.
"About that position tu erm— Kenapa la papa aku boleh ugut sampai macam tu sekali" keluh Alisya.
"Dah tu kau nak putus la sekarang. Okay fine. Tapi nahas kau kalau aku tak dapat jawatan tu" marah Ryan. Tidak pasal-pasal dia juga turut terpalit sama.
"Why me?" soal Alisya merasakan kata-kata Ryan tidak adil buatnya.
"Dah kau yang minta semua ni jadi. Macam ni la aku bagi masa dua hari untuk kau fikir pasal masa depan kau. Enough right?" kata Ryan.
Alisya masih lagi kaku.
"Aku turun dulu"ujar Ryan.
Banyak perkara yag berlegar-legar di fikiran Alisya.
Dia benar-benar tidak faham mengapa papanya sanggup mengugutnya sedemikian. Jawatan CEO yang diidamkan mungkin akan musnah sekiranya dia membatalkan pertunangan ini. Keadaannya sama seperti Ryan yang diugut oleh keluarganya. Dengan alasan pertunangan mereka dapat meluaskan lagi empire kedua-dua buah keluarga.Tapi mengapa harus dirinya dan juga mamat playboy itu. Dia seolah-olah tidak mengenal erti cinta apabila berhadapan dengan Ryan. Berada satu tempat dengan Ryan ibarat dirinya berada disuatu tahap yang dia boleh berubah menjadi seorang yang dingin.
Lamunan Alisya terhenti apabila loceng menandakan waktu rehat sudah tamat berbunyi.
Alisya melangkah masuk ke dalam kelas. Sebaik sahaja dia melangkah masuk, ada satu suara yang amat dibencinya iaitu Khai.
"Hai"kata Khai.
Alisya hanya buat bodoh je. Malas mahu dilayan mamat gila yang sesat ni.
"Alisya" panggilnya lagi.
Sebaik sahaja Alisya duduk, tangannya direntap dengan kasar dan secara automatic tangan sebelah kanannya menampar pipi Khai sehingga meninggalkan kesan merah.
"Apa masalah kau? Kan dah dapat blusher free"marahnya.
Khai memandang classmatenya yang lain. Kesemua pelajar yang berada di situ agak terkejut dengan perbuatan Alisya tersebut. Belum pernah lagi Alisya berbuat sedemikian sebelum ini. Semua yang melihat terkaku, nasib sahaja cikgu tidak masuk ke dalam kelas. Khai berdiri menghadap Alisya.
"Jumpa aku kejap" tutur Khai.
"Kenapa aku kena jumpa kau?" tengking Alisya.
"Ikut je la. Tu pun payah ke" kata Khai.
"Aku kata tak nak. Aku takkan ikut stranger macam kau ni" jerkah Alisya.
"Alisya I—"
Percakapan Khai dipotong oleh Ryan yang sudah berdiri di sebelah Alisya.
"Kau memang tak faham bahasa ke. Dia kata tak nakkan" Kata Ryan.
"Aku bukan tanya kau. Yang kau semak apahal" marah Khai.
Ryan smirk.
"Kau fikir aku boleh tahan ke kau paksa-paksa orang untuk ikut cakap kau. Memang tak la. Dia perempuan kot. Yang kau nak paksa apahal?" balas Ryan.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...