NLBU 70

17.8K 751 13
                                    

Lobby

Ryan yang memakai rayban itu keluar dari kereta BMW itu. Luggage dikeluarkan oleh pemandu keretanya.

"Tak apa. Ryan boleh naik sendiri. Terima kasih" katanya.

Pintu automatik itu terbuka, Ryan berjalan masuk.

Tiba-tiba seorang kanak-kanak lelaki terlanggarnya.

Kanak-kanak lelaki itu terjatuh lalu menangis. Apakan daya dibandingkan tenaga dengan dia dan Ryan yang berbadan 10 kali ganda darinya.

Ryan membuka raybannya lalu melutut di hadapan budak itu.

"Adik adik jangan nangis. Mama mana?" Pujuk Ryan.

Dia memandang sekeliling.

Tiada orang.

Kanak-kanak itu tidak menjawab.

"Ryaimy!" seru seorang perempuan. 

Dia yang ternampak Ryaimy terus meluru ke arah kanak-kanak itu.

Ryan yang dapat mengagak terus mendukung kanak-kanak yang bernama Ryaimy itu. Qamelia menunduk ke arah Ryan.

"I'm sorry sir" tutur Qamelia.

Qamelia memandang Ryaimy yang sedak elok memeluk leher lelaki itu dan kepalanya dilentok pada bahu jejaka itu.

"Ouh your son?" Soalnya. Pelik kanak2 lelaki ini sepertinya semasa dia kecil.

"Ouh nope. My boss's son. I'm her 24 hours PA, Qamelia Kwon" balasnya.

"Ouh I'm Ryan Haikal. Nice to meet you. Urmm are you new here? Cause I never seen you before?" Soal Ryan yang masih mendukung Ryaimy.

"Yes. We just moved here from England" balas Qamelia.

"Ooo. So his name Ryaimy?" Soal Ryan.

"Yes. He only speak English"

"Ouh I see. Patut la tadi tanya dia geleng. So your name is Ryaimy?" Soal Ryan mesra.

Qamelia hanya tersenyum. Namun dia pelik mengapa Ryaimy begitu selesa dengan Ryan.

Ryaimy memandang Ryan lalu mengangguk.

"Where are you going handsome?" Soal Ryan.

"Playground"

"Ouh— with auntie Qamelia?"

Ryaimy mengangguk.

"Ouh so. I will pass you to auntie Qamelia"

Ryaimy cepat-cepat menggeleng.

"Ryaimy" panggil Qamelia.

Ryaimy masih menggeleng.

"I want to go with this handsome uncle" kata Ryaimy yang masih memeluk leher Ryan.

Ryan tergelak.

"Ryaimy. Remember what your mom said. She will scold me" kata Qamelia.

"No I won't" Ryaimy mula mengada-ngada.

"Ok chill. I can company you to bring him to the park. Wait ya" kata Ryan.

Dia memanggil seseorang.

"Yes Tuan Ryan?" Soal jejaka itu.

"Send my luggage to my house" arah Ryan.

Jejaka itu hanya mengangguk.

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now