NLBU 27

16.8K 827 290
                                    

Alisya dan Ryan berjalan ke Maze Park. Alisya hanya berjalan di belakang Ryan.

Sebenarnya dia ingin menolongnya tetapi dihalang oleh Ryan atas alasan tidak mahu pelajar junior melihat mereka terlalu rapat. Mereka duduk di kerusi.

"Pergi la balik dorm. Dah malam ni nanti sejuk pula" kata Ryan.

"Thanks" ucap Alisya.

"Aku tak tahu Khai boleh buat sampai macam tu sekali" tutur Ryan.

"Khai tak macam tu dulu. Tapi disebabkan ada perempuan yang lebih cantik daripada aku masa tu terus dia berubah" cerita Alisya.

"So sebab dia, kau jadi nerd?"soal Ryan.

"Yes but the truth is aku ni seorang yang sosial. Pelajar lain takkan kenal aku bila dekat luar" terangnya.

"I see—"

"Aku tak berharap dia datang balik. Sebab dia buat aku hampir mati"

"Kau bunuh diri?" Soal Ryan.

Sebenarnya sengaja Ryan bertanya begitu, dia ingin mendengar jawapan itu dari mulut Alisya sendiri.

"Yea I almost cut myself off"

"Ouh"

Sedang asyik mereka bersembang, ada sesuatu yang telah menarik perhatian Ryan. Iaitu pergelangan tangan Alisya yang kelihatan merah.

"I guess that because of him" ujar Ryan.

"Ni?" Soal Alisya sambil melihat tangannya. 

"Mesti sakit kan?" kata Ryan prihatin.

"Sikit pun tak" jawab Alisya selamba.

"Aku tak pernah nampak kau senyum" tutur Ryan.

"Huh senyum. Sorry aku bukan macam perempuan lain yang terlalu murah dengan senyuman. It's gone because of Khai" balas Alisya.

"Ouh"

"Sorry" ucap Alisya.

"For?" Soal Ryan hairan.

"Your face" tutur Alisya.

"Hrmm. Nak buat macam mana kan" kata Ryan.

"I should go now" tutur Alisya.

"Okay be careful" pesan Ryan.

Alisya berjalan keluar dari Maze Park dan menuju ke dorm.

Apabila sampai di pintu dorm, Alisya baru perasan yang jaket Ryan berada dengannya.

'Gosh macam mana ada boleh lupa. Dah la ada nama dia'

Alisya menanggalkan jaket Ryan lalu melipatnya agar nama itu tidak kelihatan.

Ting

Pintu lif terbuka, Alisya terus menekan pin dan masuk ke dalam. Kelihatan kawan-kawannya sudah masuk ke alam mimpi.

Alisya masuk ke dalambilik pakaian yanv meletakkan semua jenis almari baju,meja makeup, rak kasut dan lain-lain.

Alisya bersandar pada almari baju Amanda. Kakinya dirapatkan ke dada. Alisya mengimbas kembali apa yang terjadi kepadanya sejak akhir-akhir ini dan juga tadi.Hasratnya dia ingin mencari siapakah yang dinamakan unknown ini.

Alisya bangun dan menuju ke almari bajunya,jaket Ryan disorok dengan kemas.Dia membuka laci dan mengambil BOX OF HISTORY. Cincin pertunangannya ditenung begitu juga cincin pemberian mummy Ryan.

No LOVE Between US✔Where stories live. Discover now