8:30 A.M
Alisya POV
"Oh great. Baru balik sini dah kena masuk kerja" omelku di hadapan cermin.
Geram apabila dia dipaksa oleh abangnya untuk melapor diri pada hari ini juga.
"Mak Ani, Lisya pergi dulu!" Jeritku di pintu kepada pembantu rumah.
Dia masuk ke dalam kereta dan bergerak ke tempat kerja dihantar oleh pemandunya. Di dalam kereta Alisya menyemak fail yang tertera MACH Project.
"Quite interesting" gumamnya.
Dia mula tertarik pada isi kandungan di dalam fail tersebut. Setiap huruf serta ayat dibaca dengan teliti agar satu pun tidak terlepas pandang. Projek seperti ini perlu disemak berkali-kali agar tidak mendatangkan masalah kepada mereka kelak.
Setelah sejam berada di dalam kereta, kereta itu berhenti di hadapan sebuah bangunan pencakar langit yang berdiri megah di hadapannya. Pintu kereta terbuka secara automatik. Alisya turun dari perut kereta lalu menjadi tarikan pekerja yang ingin masuk ke lobi.
Mata melihat interior design pada bahagian lobi, dia terlanggar seseorang.
"Sorry" ucap Alisya.
"It's okay" balas lelaki tersebut. Namun kening Alisya bercantum apabila mendengar suara lelaki itu.
"Kau?!" kedua-dua mereka berkata serentak.
"What are you doing here?" soal Alisya
"So you're the new staff . Yea of course it's you because nobody else make sense" balas Ryan teringat akan kata-kata Amfieq iaitu abang Alisya. Sudah tentu adiknya bakal bekerja di situ juga.
"Yea it's me. And yes you're right for the reason too" sokong Alisya.
Alisya mengeluh. Rambut yang menghalang pandangannya dibawa ke belakang. Rekaan ruang pejabat Ryan diperhatikan.
'Erm not bad'
Tok tok tok
"Masuk" izin Ryan.
Pintu dibuka. Kelihatan seorang perempuan berpakaian agak terdedah berjalan masuk ke dalam. Alisya hanya memandang sahaja kemudian memandang Ryan kembali.
"Oh ada staff baru eh?" Katanya dengan suara gedik lalu tersenyum.
"Nope" kata Ryan tanpa melihat perempuan itu.
Terus mati senyuman perempuan itu.
"Your new victim?" tebak Alisya memberikan seribu persoalan kepada Ryan.
Ryan hanya memandang manakala perempuan tersebut sungguh tidak mengerti apa yang dimaksudkan oleh Alisya.
"What is this? Apa maksud dia?" Tanya perempuan tersebut bingung.
"Aku keluar dulu la. Sakit mata plus menyampah. Don't worry I can find my room by myself" Alisya terus berlalu pergi. Dia rasa kalau lebih lama di situ semestinya ada juga yang terpaksa dihantar ke hospital.
Alisya berlalu pergi. Pintu bilik Ryan dihempas kasar.
Alisya POV
'Sama je macam dulu. Gosh Alisya what do you expect from a playboy like him. I'm so done'
Alisya berhenti membebel di dalam hatinya dan terus mencari bilik. Penat juga berdiri di situ. Matanya jatuh pada sebuah pintu bilik yang berhadapan dengan bilik Ryan.
YOU ARE READING
No LOVE Between US✔
RandomIsh,semak ah kau ni! Mana aku pergi mesti ada muka kau-Alisya Aryana- Suka hati aku la. Kau tu pun semak juga. Macam tak ada tempat lain nak pergi -Ryan Haikal- Ryan dan Alisya ialah pelajar S&E HIGHSCHOOL. S&E HIGHSCHOOL ialah sebuah sekolah elit...