Bab 38

9.5K 423 8
                                    

Nairah melihat lakaran yang baru dia siapkan. Bertemakan muslimah. Untuk pelancaran rekaan terbaharu daripada Butik FaNa. Cantik... Hehehe.

"Cantiklah tu, apa yang duk belek lagi." Ujar Fayyad. Sibuk je.

"Thank you. I masuk bilik, nak tidur dulu. Night."

"Night."

Nairah membelek-belek telefonnya itu. Hmm, tengok instagram... Aku bukannya post apa-apa pun. Fayyad tak kasi. Facebook dah berhabuk. Wattpad? Semua cerita aku dah sebat. Apa lagi ekk. Sedang dia membebel seorang diri, pintu bilik dibuka Fayyad.

"Tak tidur lagi?"

"Belum mengantuk. Terus tak jadi nak tidur. Kenapa?"

"Takde apa."

"Faye," Nairah bangun, dia berdiri berhadapan dengan Fayyad.

"Yes."

"Bila you nak ceraikan I? Dah lebih dari seminggu I tunggu jawapan you. You pulak, still buat bodoh. Pleaselah, I tak nak hidup dengan you."

"You anggap I ni sebagai apa? A brother? A friend? Or even worse, a stranger?" Fayyad mendekat setapak, Nairah berundur setapak ke belakang. Fayyad mendekat, Nairah berundur. Sehinggalah dia terlanggar dinding di belakang. Baru saja Nairah ingin melepaskan diri, Fayyad sudah mengunci pergerakannya di dinding.

"Answer me, Nairah." Suaranya begitu menggoda.

Nairah sudah memalingkan wajahnya.

"Mr. Pinky, pleaselah. Let me go. I tak suka you, dan takkan suka you." Tapi kenapa hatinya tidak berkata seperti itu, malahan hatinya menidakkan kenyataan yang baru saja dia ucapkan. Dia sukakan Fayyad, dia suka layanan Fayyad yang cukup mesra itu. Cuma.. Dia masih keliru dengan semua ini.

"Selama ini you selalu panggil I gay boy. Kan? " Lembut saja bisikan Fayyad pada telinga Nairah. Wajahnya mendekati wajah Nairah. Nairah cuba menolak wajahnya, namun tidak berdaya. Dia cuma mahu buktikan yang dia benar-benar mencintai Nairah dan mahu Nairah menjadi miliknya. Selama-lamanya.

Nairah sudah menutup matanya, tidak sanggup menghadapi Fayyad.

"Jap eh, kita break seminit. Lenguhlah tengkuk I, kenapalah you ni pendek sangat Nairah." Fayyad bersuara seraya mengurut-ngurut tengkuknya. Nairah senyum menahan tawanya, tetapi tetap terketawa.

"Hahahaha, apa you cakap? Lenguh? Hahahaha.." Nairah ketawa sambil merapu. Sungguh dia tak dapat menahan gelaknya dengan perlakuan lucunya. Dengan itu dia mengambil kesempatan untuk melarikan diri memandangkan kedua-dua tangan Fayyad sedang mengurut tengkuk.

Dan dia terlepas! Nairah menjerit sambil berlari ke ruang tamu.

"I nak tengok film baru keluar kat pawagam hari tu."

"Okey fine kita tengok film tu. I nak tahu jugak best sangat ke sampai muka korea ni ditolak dengan kejam?"

Nairah duduk di sofa, dia membuka channel Vasantham. Channel TV India. Kegemaran Nairah(me too lolXD). Fayyad mengerutkan dahinya. Hmm, tamil? Film tamil?

"Cerita apa ni? Serious you minat cerita tamil?"

"Shh... Cerita nak mula. Pasal polis lelaki yang handsome ni dengan anjing. Sedih tau cerita ni."

Author tak hingat tajuk ceritanya, yang pastinya cerita ini tentang setianya sang anjing pada tuannya. Malahan anjing itu berjaya menyelamatkan tuannya. Sedih, author sempat melalak. Even kita haram memegang anjing, that doesn't mean yang kita perlu bencikan haiwan tu. Semua yang dicipta, makhluk Allah. Takde hak untuk kita cerca. Author kagum dengan anjing. Cerita pasal anjing ni banyak tentang cerita sedih. Huish, meleleh air mata. Siapalah letak bawang nih? XD.

Semasa Fayyad menonton babak-babak terakhir cerita. Dia sempat menangis. Cengeng siot Mr. Pinky kita ni.. Buat malu je. Tak macho.

Nairah juga nangis sama, dia mengelap air matanya menggunakan tisu. Dia menghulurkan kotak tisu kepada Fayyad. Fayyad menyambut huluran itu. Dia mengelap air matanya. Hahahahahaha... Lawak siot. (readers boleh bygkan x? XD)..

•••••••••••••••••
so guys, 7 updates in a day. ceh, bajet speaking pstu broken English. ergh, author mmg gtu. tpi klo nk blaja, xpe kn? XD.. Hmm, thanks utk siape yg vote story ni. Author appreciate sgt2 vote korg. Terima kasih byk2 tauuu.. Hmm, skrang author nk smpat lg nk kumpulkn nme2 korg then buat mcm kt story prtame author. tpi, insya allah bile free author listkan. So guys, tugas korg just vote. Hehehe, demand kn author sjk kbalakangan ni. Vote ni kire byaran utk author sbb update. Mcm korg bli novel kt kdai.. Xdela, bkn ape. Author nk tahu, rmai ke yg ske cerita ni. manelah tau kan, author dpt bukukan ke ape. Author ni berangan smpai ke bulan. Korg doakanlah. Ceh2. dala, bye guys. tggula update sterusnye nnt. klo idea mencurah mcm nila. klo x, nsib korglah yerrr.

Hey, Mr. Pinky!Where stories live. Discover now