Bab 41

9.9K 435 9
                                    

Hari ini hari lahir Fayyad, dan seperti permintaannya tempoh hari... Majlis tahlil buat arwah nenek, datuknya dan Farhan diadakan. Suasana di rumah banglo milik Datin Hajah Merliana sungguh suram, masih seperti keadaan saat Farhan baru saja meninggal dunia. Meski Farhan bukan anak kandungnya, dia telah mengasuh dan menyayangi Farhan seperti anaknya sendiri.

Selesai majlis tahlil itu, Fayyad duduk di ruang tamu atas rumah ibunya. Malam ini dia dan Nairah akan bermalam di sini. Dia membuka siaran kartun. Disney channel. Penat, tadi dia membantu Nairah, ibu dan ayahnya membersihkan dulang yang digunakan untuk tetamu makan. Nairah pula entah ke mana, biarlah.

Nairah sudah berpakaian gaun tidur seperti biasa. Untung saja ibu dan bapa mertuanya sudah tidur. Dia pergi ke dapur untuk mengambil kek hari lahir Fayyad yang dia sendiri siapkan. Penat tau! Sehari sebelum hari lahir Fayyad dia bertungkus lumus menyiapkan kek red velvet kegemaran Fayyad bersama Rara. Dia meletakkan lilin berbentuk nombor 2 dan 6. Kan Fayyad tua setahun darinya. Dua puluh enam tahun. Kemudian Nairah menyalakan lilin-lilin itu. Perlahan-lahan dia menatang kek itu sehingga ke tingkat dua.

Dia menghampiri Fayyad yang sedang fokus menonton cerita mickey mouse.

"Happy birthday to you... Happy birthday to you... Happy birthday, Happy birthday... Happy birthday to Faye." Nanyi Nairah. Fayyad yang menonton televisyen terus memusingkan badannya ke belakang menghadap si pemilik suara yang melantunkan lagu selamat hari lahir itu. Nairah senyum..

Dia perlahan-lahan mendekati Fayyad.

Fayyad mengukir sebuah senyuman yang cukup menggetarkan hati Nairah. Sebuah senyuman yang jarang Nairah melihatnya. Senyuman itu cukup menawan. Dan mungkin mampu memabukkan 10 orang wanita yang melihat. Dan wanita-wanita itu termasuk Nairah.

"Happy birthday. Tiuplah cepat." Arah Nairah sambil meletakkan kek itu di atas meja kopi yang ada.

"Thanks... I ingatkan birthday I takde kek tadi. Rupanya ada jugak, rajin betul orang tu. Orang tu buat ke beli?" Tanya Fayyad.

"Of courselah I buat. Tak mainlah beli-beli ni. Red Velvet Cake. Your favourite, am I right Mr. Pinky?"

"Betullah tu. Hmm, disebabkan kek ni orang tu yang buat. I nak rasa lah."

"You ni, asyik 'orang tu' I ada nama okeyh?? My name is Nairah Adriana." Nairah memuncungkan bibirnya.

"Yelah, yelah. Muncung lagi panjang-panjang. I gigit kang." Ugut Fayyad. Serta merta Nairah mengukir senyuman. Dia memotongkan kek red velvet itu buat Fayyad.

"Eh? Suapkanlah, takkan tolong potong je.." Fayyad pula yang memuncungkan bibirnya. Nairah gelak kecil. Dia mencubit sedikit kek itu lalu menyuapkan Fayyad.

"Hmm, sedap... Sini, I pulak yang suapkan." Fayyad menjilat jari Nairah yang masih terlekat sisa kek sebelum menyuapkan kek buat Nairah pula. Nairah membuntangkan matanya saat jarinya dijilat manja oleh Fayyad. Merah pipinya seperti memakai blusher lebih semangkuk. Euww, kalau ya pun nak bajet sweet janganlah macam ni.

"Sayang, you tak takut gemuk eh makan malam-malam macam ni. Dah pukul 12 ni." Ujar Fayyad ketika Nairah sedang enak menikmati kek buatannya sendiri. Terus terhenti kunyahan Nairah. Nairah memandang Fayyad dengan muka tidak puas hati.

"Eii, you ni kan! Terus hilang selera I. Fayyad!!!!!" Marah Nairah, semakin sakit hatinya bila Fayyad ketawa. Nairah terus bangun, dia membawa kek itu turun ke tingkat bawah lalu memasukkan kek itu ke dalam peti sejuk. Dia menbasuh tangannya dan naik semula ke tingkat atas.

Fayyad sudah tidak ada di depan televisyen, jadinya pasti Fayyad sudah menunggunya di dalam bilik.

====

"You nak hadiah apa?" Tanya Nairah sambil berbaring menghadap Fayyad. Fayyad senyum senget. Lepas tu jeling-jeling Nairah. Takde suara pun yang keluar. Kadang rasa nak tampar gak Fayyad ni.

"Cakaplah, duk jeling-jeling. I tampar kang." Marah Nairah.

"You ni, patutnya birthday boy tak boleh kena marah. Ni I kena marah, dengan wife sendiri pulak tu." Rajuk Fayyad.

"Okey, sorry. So, beritahulah wahai husbandku yang kacak lagikan poyo.. You nak apa?"

"Hmm, kalau nak benda ni. Rumit sikit. Susah nak cakap."

"Habis tu? You nak suruh I buat apa?" Tanya Nairah. Dari blur terus bertambah-tambah rasa blur aku layan Faye nilah!

"Masuk dalam comforter ni dulu." Arah Fayyad, dia menyelubungkan tubuhnya dan Nairah satu badan. Kemudian digeleteknya Nairah sehingga terjerit-jerit Nairah.

"I nak you. I tak nak hadiah lain. I cuma nak you.." Bicara Fayyad dengan suara menggodanya, matanya sudah bercahaya macam ada lampu(okla, tu cume ayat penyedap je. mata manusia mne ad brchye bgai).. Dia merapatkan wajahnya dengan Nairah dan mengucup lembut bibir merah Nairah yang tersangat seksi baginya.

Dan bermulalah episod baru dalam hidup mereka. XD, terasa poyo lak ayat ni. Hohohoho.

•••••••
Guys! Thanks sbb vote, syg korg bebyk. XD. Korg ni pemalu ek??? Author tggu komen, xde pon yg brani kcuali sorg. actually author pun pmalu gakkk. tpi dlm alm maya(ceh, mayaa) ni author peramah sket. bile face to face tu jdi pndiam. hahaha, k la guys. author just nk inform yg Mr. pinky ni da nk abes da citenye. smpai bab 50 je. thanks again utk yg vote. hey, klo rse nk komen,komen jela. author kdg bosan gak on wattpad.. Lyn komen korg jela klo ade XD

Hey, Mr. Pinky!Where stories live. Discover now