Fifth

1.4K 62 17
                                    

N I A L L

Ik word wakker geschud en kreun. Langzaam doe ik mijn ogen open en Aliyah staat naast mijn bed. 'Goodmorning Nialler' zegt ze. 'Morning El' zeg ik en mijn stem is hees, en mijn Ierse accent hoor je goed. 'Waarom maak je me wakker?' vraag ik en ga op mijn rug liggen. 'Ik bedacht me net dat we elkaar nog niet zo goed kennen, dus we gaan iets doen vandaag. Met zijn tweetjes' zegt ze en kijkt me aan. 'Yeah, leuk idee. Maarree hoelaat is het?' vraag ik en ben te lui om op mijn wekker te kijken.

'Half drie' zegt ze en huppelt mijn kamer uit. Ik kom verschrikt overeind en kleed me aan met een zwarte broek met scheuren een wit shirt, met natuurlijk mijn witte Supra's. Ik scheer mezelf en doe mijn haar goed en loop na een half uur mijn slaapkamer uit. Aliyah zit op de bank met een kingsize Adidas trui en een zwarte broek. Ze zit een beetje met haar telefoon te spelen en als ze me ziet grijnst ze. 'Look good Ni' zegt ze en kijkt me lief aan. 'You look cute' zeg ik en ze bloost. Bingo....

'Hoe is het met je wang' vraag ik en ze kijkt naar de vloer. 'Niks aan de hand Niall' zegt ze en kijkt op. 'Gebeurde wel vaker voor dat jij hier was. Ik zei toch dat je dacht dat je alles wist' zegt ze en loopt vervolgens naar haar sleutels. 'Ik ben even naar Lou, tour schema bespreken.' zegt ze en loopt naar de tussendeur. 'Owhja Niall' zegt ze. 'Ja' antwoord ik. 'Het is pas half elf' en met die woorden loopt ze de huiskamer uit. Ik kijk op de klok, en inderdaad het is pas half elf.

Het zit me niet lekker dat ze zei dat dat soort dingen vaker gebeurden. Het hoeft dan waarschijnlijk niet specifiek Liam te zijn, maar dan nog. Om even ergens anders aan te denken zet ik de radio hard aan en ga hier een beetje opruimen. Met sommige liedjes zing ik mee, ook al heb ik een facking kraaien stem. De voordeur gaat open en gelijk stop ik met zingen. Maar ik ga wel verder met opruimen. 'Hi Nialler' schreeuwt Aliyah boven de muziek uit. 'Hi Aliyah' schreeuw ik terug. Aliyah loopt naar de keuken en komt terug met twee glazen cola, een rijkt ze me aan en ik knik dankbaar. Ze glimlacht en verdwijnt naar haar kamer. Even later komt ze weer terug. Ze heeft een papiertje om haar vinger. Ik zucht en kijk haar aan. Ze haalt haar schouders op en loopt naar de keuken. Ik loop haar achterna en ze pakt een pleister.

'Aliyah' zeg ik ze kijkt me aan, knikt, en gaat weer verder. 'Hoe kom je aan die snee' vraag ik en kijk naar haar. 'Jesus Niall, bemoei je niet overal mee. Ik had vandaag al kunnen gaan voor die opleiding maar wilde niet zodat ik nog tijd met jou door kon brengen. Vanochtend ben ik weg geweest en heb bijna ruzie staan maken met Lou. En nu je toch zo graag wil weten wat ik aan het doen ben. Ik heb mijn koffers ingepakt en vertrek over 30 minuten!!!!' roept ze en kijkt me boos aan. 'En nu je dat weet kun je me met rust laten. Want later vertrekken was niet de oplossing. Fijne drie maanden verder nog Niall' roept ze en spuugt mijn naam uit als afval. Ze beukt me opzij wat best pijn doet en stamvoet naar haar kamer. Ik hoor koffers rollen en even later knalt de deur dicht. FUCK.

Ik ga gefrustreerd met mijn handen door mijn haar en trek er aan. Het doet pijn maar dat Aliyah nu weg is voor drie maanden zonder fatsoenlijk afscheid te hebben genomen doet nog vele malen meer pijn. Ik pak mijn sleutels en ren naar beneden om te kijken of ik Aliyah nog ergens zie. Nergens te bekennen, ik ren naar het huis van Lilo en Liam doet open. 'Waar is Louis' vraag ik buitenadem. Hij wijst naar de sportvelden en ik ren daar naar toe. Aliyah staat er wel maar die trekt zich niks van mij aan en stapt de eerste auto in die meteen wegrijd. Als ik kijk wie er achter het stuur zit zie ik Simon. Halleluja. Iemand die kan autorijden.  

Mijn telefoon maakt een geluidje en ik kijk wie het is. Aliyah

Hi Nialler
Sorry dat het zo moest. Misschien ook wat beter.
Ik ga je missen en zal je op de hoogte houden zoals beloofd.
Lots of Love
Aliyah

The Guy With an Irish Accent {N.H}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu