Sixth

1.2K 59 4
                                    

A L I Y A H
(Zelfde dag maar nu vanuit Aliyah's ogen)

Ik zit aan de rand van Niall zijn bed, voorzichtig schud ik hem wakker. Hij kreunt een keer en opent dan zijn ogen. Ik vertel hem wat ik van plan was, en zeg dat het al half drie is. Huppelend ga ik zijn kamer uit en zodra de deur weer dicht is leg ik de tweede brief op tafel. Nu hope dat hij hem niet ziet.

Ik ga snel op de bank zitten en speel wat met mijn telefoon, Niall komt aangelopen en ziet er niet verkeerd uit. Maar laten we realistisch blijven, dit gaat niet werken. Straks als ze eenmaal meedoen aan wat ik voor ze gepland heb, word ik vergeten. Dat was natuurlijk niet de bedoeling van dit alles, maar als dat hun helpt. Dan word ik met plezier vergeten. 'Look good Ni' zeg ik en kijk hem lief aan. 'You look cute' zegt hij en ik bloos.

'Hoe is het met je wang' vraagt Niall en ik kijk naar de vloer. 'Niks aan de hand Niall' zeg ik en kijk op. 'Gebeurde wel vaker voor dat jij hier was. Ik zei toch dat je dacht dat je alles wist' zeg ik en loop vervolgens naar mijn sleutels. 'Ik ben even naar Lou, tour schema bespreken.' zeg ik en loop naar de tussendeur. 'Owhja Niall' zeg ik. 'Ja' antwoord hij. 'Het is pas half elf' en met die woorden loop ik de huiskamer uit. Als ik bij de voordeur ben kijk ik nog een keer achterom en loop dan toch naar beneden. Ik moet nog een manier bedenken hoe dat ik hem ga vertellen dat ik vandaag al weg ga.

Ik ga ook helemaal niet naar Lou, ik ga naar Harry. Ik kom bij hem aan en maak de deur open. 'Hazza?' roep ik en hij komt de huiskamer uit. 'Hi El' zegt hij en ik volg hem naar de huiskamer. Ik vertel hem over de brief die op tafel ligt en over dat ik vandaag al weg ga. Hij gaat voor me spelen dat hij het nog niet wist en daarvoor staat ook een bedankje in de brief.

'Thanks Hazza' zeg ik en geef hem een knuffel. 'No problemo El, zie je straks op het vliegveld' hij laat los en ik maak mijn weg naar het appartement. Als ik bij de voordeur aankom maak ik die zo stil mogelijk open. Ik hoor Niall zingen en het klinkt hemels. Expres peuter ik met mijn sleutel in het slot en gooi de voordeur daarna dicht. 'Hi Nialler' schreeuw ik boven de muziek uit. 'Hi Aliyah' schreeuwt Niall terug. Ik loopt naar de keuken en kom terug met twee glazen cola, een rijk ik Niall aan en hij knikt dankbaar. Ik glimlach en verdwijn naar mijn kamer. Ik sluit de deur en gelijk verdwijnt mijn als ik denk aan straks. Ik pak mijn make-up shit als eerst in maar snij mezelf aan een scherp iets. Ik kom terug in de huiskamer met een zakdoekje om mijn vinger. Niall zucht en ik haal mijn schouders op en loop naar de keuken om een pleister te pakken. Niall achtervolgd me.

'Aliyah' zegt Niall en ik kijk hem aan, knik, en ga weer verder. 'Hoe kom je aan die snee' vraagt hij en kijkt naar me. 'Jesus Niall, bemoei je niet overal mee. Ik had vandaag al kunnen gaan voor die opleiding maar wilde niet zodat ik nog tijd met jou door kon brengen. Vanochtend ben ik weg geweest en heb bijna ruzie staan maken met Lou. En nu je toch zo graag wil weten wat ik aan het doen ben. Ik heb mijn koffers ingepakt en vertrek over 30 minuten!!!!' roep ik en kijk Niall boos aan. Liegen doet pijn, zeker tegen je beste vriend, maar het kan nu niet anders. 'En nu je dat weet kun je me met rust laten. Want later vertrekken was niet de oplossing. Fijne drie maanden verder nog Niall' roep ik en spuug zijn naam uit alsof het afval is. Ik beuk Niall opzij wat best pijn doet en stamvoet naar mijn kamer. Ik pak mijn koffers die al klaar stonden prop alles erin en loop mijn kamer weer uit. Je hoort de wieltjes over de grond rollen en mijn tranen stromen mee. Ik gooi de deur dicht en loop zo snel als ik kan naar Simon. Harry zit in de andere auto. Ik stap in en Niall komt aanrennen.

Ik knik naar Simon als teken dat hij mag gaan en vol twijfel rijd hij dan toch weg. In de auto schrijf ik een brief voor Niall:

Lieve Niall,

Vandaag ging het niet zo lekker tussen ons, ik heb naar je geschreeuwd terwijl je me alleen maar wilde helpen. Ik heb je verdrietig gemaakt en weet dat het niet mijn bedoeling was. Ik en Lou hadden een ding kunnen regelen, Jij, Louis, Harry en Liam kunnen naar een concert komen van de persoon waar ik me waarschijnlijk op dit moment bij bevind. We houden contact via Skype of iets anders. Ik ben niet iedere dag bereikbaar, ik krijg hier namelijk ook voor betaald... En veel.

Eigenlijk is deze brief een verboden ding, van daar dat ik hem heb meegegeven aan Harry... Als ik terug ben dan doen we de date die ik aan je beloofd heb. Ik zal je daarbij zo veel mogelijk dingen vertellen over mijn verleden.. Waarom ik bang van je was en andere dingen. Maar eerst moet jij een vraag voor mij beantwoorden..

Jij bent Iers, klopt he?
Je accent is fantastisch, ik hou er van. De twinkelingen in je ogen spreken boekdelen. Je lach is hemels. En je stem als je zingt, ja heb ik gehoord, klinkt fantastisch. Ik heb daarbij nog een verrassing voor jullie allemaal.

In de tijd dat ik weg ben moeten jullie veel met muziek gaan doen. Ik heb mensen geregeld die jullie daar bij gaan helpen. Onder anderen gaat... Nee ik ga het niet vertellen wie jullie gaat helpen. Nogmaals Nialler, Het spijt me, heel erg.

Beloof me ook dat jullie elkaar niet inelkaar rammen ofso. En maak het goed met Liam wil je? Ik weet precies wat je gedaan hebt, dankje. Ik weet meer van jou dan jij over mij in deze korte tijd. Beloof me wel dat je niet met een trut gaat date ofso. Date mag Yeah ofcourse. Zoek alleen geen trut uit. Mijn beste vriend verdiend beter dan een wandelende poederdoos.

Nogmaals Lieve Niall
Ik ga je ontzettend missen maar de brief is klaar. Hazz komt zo terug. Over een paar uur land ik met het vliegtuig in New-Zeeland. Tourschema zit achterop deze brief geplakt. Je kunt het eraf halen...Zorg wel dat de lokaties geheim blijven.
I love you too

Lots of Love and Hugs
Aliyah, Ellie, El, Babee XX

Als de brief klaar is doe ik hem in de envelop met het tour schema erachter. Ik stuur Niall nog een appje en krijg er gelijk een terug. Als we op het vliegveld zijn aangekomen is de andere auto er al. 'Simon?' vraag ik. 'Niks aan de hand Aliyah' zegt hij en beiden stappen we uit. Harry komt op me afgerend en geeft mee dikke knuffel. 'Hazz, wil je dit aan Niall geven?' vraag ik fluisterend en overhandig hem de brief. Hij knikt en ik zie tranen in zijn ogen. 'Ik ben terug voor je het weet Hazza' zeg ik en geef hem nog een laatste knuffel voor dat wij, inclusief Simon naar binnen gaan.

'Dankje Simon. Dat je meewerkt aan het plan' hij knikt. Hij mag dan de directeur van de school zijn, maar zo voelt het niet voor me, mijn ouders hebben het contact verbroken toen ik naar Londen verhuisde. Ja ik kom niet uit Londen, ik kom uit-.

Mijn gedachtes worden verstoord door Lottie die voor mijn ogen zwaait. 'Ga je mee?' vraagt ze en ik knik. 'Thanks Simon. Zorg please dat ze je niet zien als je terug komt' 'Gaat niet gebeuren Aliyah. Tot over twee dagen' zegt hij e geeft me een onverwachte knuffel. Ik knuffel terug en loop naar Lottie en Lou. 'Let's go' zeg ik en met die woorden vertrekken we naar de juiste gate. Ik heb mijn broer gezegd dat ik weg ben voor mijn opleiding. Geen idee of dat hem iets boeit.

We komen aan en ik check in. De koffers worden op de band gepleurd en de handbagage mag je bij houden. Aan de andere kant moet je nog door zo'n poortje die afgaat als je iets metaal in broek, shirt, of whatever hebt zitten. Bij mij gaat hij niet af dus ik kan mijn telefoon, riem en andere spullen weer aan en om doen. We gaan als eerst naar New-Zeeland en ik heb een kingsize trui aan. Slim gedaan Aliyah. We lopen met iedereen weer veder naar het vliegtuig.

Onze vlucht vertrekt over vijf minuten. Ik hoop dat ze de tweede brief hebben gevonden die op tafel lag. Het vliegtuig begint met rijden na dat we alle instructie en shit hebben gehad. Als het vliegtuig vaart genoeg heeft stijgen we op. Met het uitzicht van de wolken val ik in een diepe slaap...

Zo zijn jullie er achter wat er gaat gebeuren? Zo ja. Laat maar weten.

The Guy With an Irish Accent {N.H}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu