Tenth

1K 59 11
                                    

A L I Y A H

Ik zit op het voetbalveld een beetje met de bal te spelen die er nog ligt. Ik ben kwaad, verdrietg maar toch ook blij en trots te gelijk op wat de boys hiermee zullen bereiken. Ik sta op en trap de voetbal in een keer in het doel. Ik wil de bal gaan halen maar er word een hand op mijn mond gelegd. Ik kijk op en zie Jake, mijn bloed eigen broer. De persoon waarmee ik een band had tot ik verhuisde... Wraak is het enige wat hij wil.

Ik bijt in zijn hand en roep zo hard als ik kan. 'ZAYN' gelijk hoor ik voetstappen. 'Aliyah?' hoor ik Zayn. 'Misschien het voetbalveld' Louis. 'Nog een woord Bitch' zegt Jake en houd een scherp ding bij mijn hoofd.
'Jake' sist Zayn. 'Zayn' zegt Jake. 'Laat haar gaan' 'Waarom zou ik mijn zusje laten gaan Zayn. Betekend ze iets voor jou? Nope' zegt Jake. Hij heeft me dit al vaker wijs gemaakt. Het klinkt geloofwaardig, maar ik weet ondertussen dat het niet zo is.

'Aliyah betekend alles voor me meer dan wie of wat. Dus laat haar met rust' sist Zayn kwaad en ondertussen komt Niall aan gerend. 'Niall go away' piep ik en dat ding die Jake vast heeft drukt hij tegen mijn keel. 'Jake' piep ik. 'Stil' roept hij. Ik slik. 'Luister. Ik doe alles wat je wil. Maar laat hun erbuiten' zeg ik zo normaal mogenlijk. 'Alles?' vraagt Jake met een pedo stem. Niall schudt nee, en ik knik ja. Ik ben sneller dan hem, en een stuk slimmer.

'Lopen' zegt Jake. Langzaam kom ik in beweeging en Zayn kijkt me aan. Ik steek onopgemerkt mijn duim op. Ik weet wat ik moet doen. Als we aan de andere kant van het voetbalveld zijn trap ik Jake recht in zijn vriend en ren super hard terug. Voetstappen zijn achter me te horen maar ik ren harder. En zoals verwacht staat Zayn nog op de zelfde plek als tien minuten geleden. Met mijn laatste beetje lucht sprint ik naar Zayn en stort me in zijn arme die hij heeft opengedaan.

'Alles oke sis?' vraagt Zayn. 'Mwah' antwoord ik kijk naar Liam die bij Jake staat. Ik loop er naar toe en geeft Liam een achterwaardse knuffel. 'Jake donder op. Nog een keer en ik bel pap&mam en de politie' zeg ik als ik naast Liam sta. 'Durf je niet' zegt hij. 'Ga je me uitdagen broer?' vraag ik. 'Nope maar je bluft' zegt hij bot.

Ik haal mijn witte IPhone uit mijn broekzak en zoek het nummer van mam op. 'Kijk' zeg ik en druk op het hoorntje. Hij staat op luidspreker.
'Met Simone' hoor ik mijn moeder.
'Hi mam, met Aliyah. Ik wilde even zeggen dat Jake me net heeft opgezocht en me heeft bedrijgt met een mes op mijn keel' zeg ik en Jake staart zijn ogen uit.
'Verdomme. Waar ben je? En met wie?' vraagt mijn moeder.
'X-Factor bootcamp met Zayn, Liam, Niall, Louis, Harry, Bruce en meneer Cowell' zeg ik.
'Oke. Uhm. Neem Jake maar ff mee. Morgen komen papa en ik lang om hem op te halen. En terug te brengen naar...'
'Is goed Mam. Byee. En dankje.'
'Is goed liefje. Ben blij je weer gesproken te hebben.'

Ik hang op en zie dat Liam, Jake al bij zijn kraag heeft gepakt en richting Zayn loopt. 'Aliyah? Kan ik je even spreken?' hoor ik Niall zijn stem. 'Sorry Ni. Nu even niet' zeg ik en loop samen met Zayn naar de slaapkamer die we met zijn alle delen. 'Aliyah kun jij zingen?' vraagt Liam als we met zijn alle op de slaapzaal zijn. 'Nee dat kan ze niet. Ze kan niks' zegt Jake. 'Jij ook niet. Dus als ik niks kan kun jij het al helemaal niet. Twin' zeg ik en geef hem een tik tegen zijn hoofd.

'Twin!?' roept Niall. 'Yup Ni. Hij is mijn tweeling broer. Vroeger waren we twee handen op een buik. Tot ik te horen kreeg dat ik nog een half broer had. Zayn dus. Ik heb besloten hem te gaan zoeken om met hem een band te maken. Jake was het daar niet mee eens. Ik heb mijn besluit gevolgd en ben Zayn gaan zoeken. Sinds dien zit Jake me op de hielen en heeft me al twee keer te pakken gekregen. Hij moest naar een soort gevangenis achtig iets. Daar is hij uit ontsnapt en nu zit hij dus hier' eindig ik mijn verhaal.
Niall trekt me in een stevige knuffel.ook al heb ik geen idee waarom. Zo erg was het toch niet

'Je bent aan het huilen' fluisterd Niall. Ik voel aan mijn wangen en inderdaad huil ik. Ik nestel me tegen Niall aan en luister naar alle andere dingen die Jake uitkraamt. 'Drie maanden zonder elkaar Babee' fluisterd Niall.

'Hoe Nialler? Je betekend zo veel voor me' fluister ik terug en ga tegen zijn borst aan liggen. Hij aait door mijn haar heen en zegt niks. Ik val langzaam in slaap tegen Niall aan. Mijn beste vriend. Voor wie ik misschien wel meer voel....

N I A L L

Ik kan het niet. Ik kan Aliyah niet drie maanden niet zien. Dat kan ik niet aan. Ze heeft dit gedaan, speciaal voor ons. Zij moet touren. Ik moet dit doen. Misschien heeft ze wel gelijk. Dat ik haar ga vergeten door de drukte. Ik wil haar niet vergeten. Dat kan ik niet, wil ik niet. En gaat niet gebeuren.

Ik kijk omlaag en zie dat ze tegen mijn borst in slaap gevallen is. Ik vergelijk haar met Jake. Ze hebben wel iets van elkaar, alleen zij is lief, mooi, aardig. Hij is gemeen, en griezelig. Ik til Aliyah voorzichtig op en leg haar op mijn bed. Ik loop naar Zayn toe.

'Mate. Kan Aliyah bij mij slapen?' vraag ik blozend. 'Tuurlijk Niall. Be careful' zegt hij. Ik knik en ga naast Aliyah liggen. Ik leg haar hoofd op mijn borst en de denkens over ons heen. Langzaam val ik in slaap naast mijn beste vriendin. Voor wie ik misschien wel meer voel....

Whoop whoop weer een deel🙌🙌🙌

The Guy With an Irish Accent {N.H}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu