Forty-Seventh

694 44 3
                                    

Tijdsprong twee maanden.

A L I Y A H

'Ik ben werken!' roept Luna vanuit de keuken. 'Is goed, have fun!' roep ik terug terwijl ik mijn veters strik. 'Tot vanavond!' roept ze nog. De voordeur gaat open en vrijwel meteen weer dicht. Ik trek mijn T-shirt recht en sta op. Werken, mijn telefoon pak ik van tafel samen met mijn sleutels en verlaat ook het huis. Ik draai de voordeur op slot. Te voet loop ik naar de studio van Londen toe. Luna en ik hebben samen besloten om hier te blijven, ze heeft een baantje gevonden het ziekenhuis en verzorgd kinderen met leukemie. Ik werk nog met de jongens. Samen met Lou en Lottie. Ik duw de deur open en begroet Saskia achter de balie. 'Allie, kom eens' roept ze me terug, ik draai me om op mijn hielen en loop terug naar Saskia. 'Vertel Sas' grinnik ik. 'Ik ben gisteren op date geweest' zegt ze blij. 'No way, met wie?' vraag ik. 'Je weet wel, met Carl' 'Die bewaker? Goed bezig' zeg ik lachend. 'Hey babygirl' hoor ik Niall zeggen. 'Hey Ni'. 'Awh, how cute' kermt Saskia. 'Hey Babe' zegt Carl. 'Hey' zegt ze zachtjes. 'Awh, how cute' zeggen Niall en ik tegelijk.

'Fuck you Smith, ik zie je later' grijnst Saskia. 'Nah, bye Sas' ik glimlach naar haar voor ik met Niall mee loop, het is nog steeds een doolhof hier. 'Hoe gaat het met je?' vraagt Niall zachtjes, we hebben geen relatie, nog niet, als ik de woorden van Niall moet geloven. We bouwen alles weer terug op. 'Gaat wel, met jou?' ik duw de juiste deur open en word bedolven door knuffels van Lou en Lottie. Ik glimlach en knuffel de meiden terug, voor ik verder met Niall mee loop. 'Vertel, wat is er?' vraagt hij en gaat op de bank zitten en trekt mij op zijn schoot waar ik dwars op zit. 'Niks ergs, ik heb nog steeds geen antwoord van jou gekregen' antwoord ik. 'Het maakt niet uit of het erg is of niet, vertel' dringt hij aan. 'Jij je zin. Die gare begrafenis van mijn ouders zit me nog steeds niet lekker. Het was zo vreemd' zucht ik. 'Zie je wel, het zit je dwars. Het komt goed, daar help ik je bij' zegt hij geruststellend.

'Allie. Kom van je lazzyass af en help is' zegt Lottie lachend. 'Kom er aan' antwoord ik en sta op van Niall zijn schoot en loop naar Lottie toe. 'Wil je Zayn en Niall doen? Ik doe Louis en Liam. Lou doet Harry' ik knik en loop naar Zayn toe, ondertussen doe ik mijn haren vast in een staart. 'Nu is het niet mooi meer' pruilt hij. 'En bedankt' 'Zo bedoel ik het niet' zucht hij. 'Weet ik broertje, het was maar een grapje' ik zoek zijn kleren uit voor het interview van zo meteen. 'Hier, als je dit even aan wil doen' zeg ik en geef zijn kleren. 'Tuurlijk madame' verbaasd kijk ik hem achterna. 'Niall, kom van die bank af' zucht ik. Hij staat op van de bank en komt naar me toe. De deur zwaait open en Little Mix komt binnen gelopen. 'PEZZA IN DA HOUSE!' roept Perrie en duwt Niall opzij zodat ze me een knuffel kan geven. Ze knijpt me zowat fijn voor ze los laat en naast de andere in de bank ploft.

Ik geef Niall zijn kleren en ga verder met Zayn. Ik doe zijn haren in model, ook de make-up is al gouw gedaan. 'Babygirl, dit zit niet lekker' ik draai me om naar Niall en kijk hem aan. 'Het ziet er ook niet goed uit, wie heeft dit klaargelegd?' 'Ikke' Monica komt enthousiast binnen gelopen. 'Ni, kom hier' zeg ik zachtjes, hij sloft naar me toe en kijkt me droevig aan. Ik trek het shirt over zijn hoofd en gooi het ergens opgetrommeld in een hoek. Ik geef hem een simpel zwart shirt die hij over zijn hoofd trekt. 'Nog iets wat niet lekker zit?' vraag ik. 'Broek' 'Ja die mag je zelf uit trekken' mompel ik en geef hem een zwarte skinny met scheuren op zijn knieën. 'Allie!' Liam roept me, ik slof naar hem toe en kijk hem verbaasd aan. 'Wat is dit voor combinatie' grom ik. 'We hebben nog twintig minuten om iedereen te veranderen, behalve Zayn' roept Lou door de kamer. Ik geef Liam een zwarte skinny met een wit shirt en een rode hout hakkerblouse.

'Allie!' dit keer is het Louis die roept. Ik ren naar hem toe en pak kleren uit het rek. Een zwarte skinny met een zwart shirt en een Adidas vest. 'Niet roepen Harry' zeg ik als hij zijn mond open wil doen. Ik slof naar hem toe en pak een zwarte broek met een wit T-Shirt. 'Dat doe je snel' zegt Lottie bewonderend. 'Tja' mompel ik. 'Babygirl' 'Kom er aan' zeg ik en loop snel wandelend naar Niall. Ik duw hem in de stoel, pak een föhn en doe zijn haar met een krulborstel. Ik maak het af met haarlak terwijl Lottie voor hem zit en bezig is met de make-up. Ik schuif door naar Louis en fix zijn haar ook in een record tempo, terwijl Lou bezig is met zijn make-up. Als ik bij Liam aankom is Lottie hier bezig met zijn make-up dus doe ik zijn haar ook fatsoenlijk. Bij Harry haal ik een hand door zijn krullen en doe zijn make-up ook gelijk.

Simon komt binnen gelopen en drukt een kus op mijn slaap. 'Monica, je bent ontslagen' zegt hij emotieloos. 'Jongens jullie moeten gaan, bedank Allie, Lou en Lottie maar want die komen de komende drie weken niet meer' gaat hij verder. 'En waarom dan wel niet?' vraagt Lottie. 'Jullie drie gaan Little Mix on tour door Engeland doen' antwoord hij simpel. 'En de jongens dan?' vraag ik. 'Die zijn vrij, en komen ook met jullie mee' ik knik en laat mezelf in de bank vallen. 'Allie, Luna belde net je moet naar haar toe' zegt hij. 'Daar kom je nu mee?!' roep ik en spring van de bank af. Ik geef alle jongens nog een knuffel. Niall houd me langer vast. 'Ik bel je strakjes' fluistert hij voor hij me los laat. Ik knik en ren de deur uit. 'Saskia sleutels!' roep ik als ik kom aangerend. Ze gooit de sleutels die ik rennend opvang en ren naar de auto van Simon. Ik stap in, maak mijn gordel gelijk vast en smijt de deur dicht.

Ik start de auto en rijd naar het ziekenhuis toe. Daar parkeer ik de auto en ren naar binnen. Daar loop ik rustig verder naar de afdeling, dit ziekenhuis bezorgd me de kriebels. 'Hey El' zegt Luna zachtjes. 'Hey, is er iets?' vraag ik voorzichtig. 'Euh, ja. Loop even mee' ze legt haar hand op mijn onderrug. We lopen naar de kamer van.. 'Nee, zeg dat het niet waar' mijn stem klinkt hopeloos. 'Sorry El' fluistert Luna en maakt de kamer deur van Leon en Lisa open. Lisa kijkt om naar de deur. 'Honey' zegt ze huilend. Luna duwt me zachtjes naar binnen, versteend blijf ik in de deur opening staan. 'Kom maar meisje' zegt Lisa. Langzaam loop ik naar haar toe. Ze staat op en geeft me een knuffel. 'Het is goed voor hem' zegt ze als ze heeft losgelaten. Ik schud mijn hoofd en loop de kamer uit. 'Lieverd' Lisa haar stem laat me terug omdraaien. 'Ik zou het fijn vinden als je naar de begrafenis komt, en naast me zit' 'Ik zal er zijn, beloofd' met die woorden draai ik me om en ren het ziekenhuis uit. Tranen stromen inmiddels over mijn wangen. Als mijn telefoon gaat neem ik snikkend op.

N~ Babe, wat is er? Waar ben je?
A~ Ziekenhuis
N~ Ik ben er over vijf minuten...

Zo gouw Niall heeft opgehangen begin ik weer te huilen. 'Hier, glaasje water' hoor ik Luna zeggen en zie dat ze naast me op de trap komt zitten. Trillend pak ik het aan en neem een slokje. 'Sorry El, ik moet werken. Ik zie je vanavond' ik knik en houd het plastic bekertje tussen mijn voortanden en bijt er op. 'Babygirl' ik kijk op en zie Niall bezorgd staan. 'Kom hier' zegt hij als mijn onderlip weer begint te trillen. Ik sta op en stort me in Niall zijn armen. Hij tilt me op en begint met lopen. Na tien minuten laat hij me met een hand los en graaft in zijn broekzak naar zijn huissleutel. Ik zet mijn voorhoofd tegen zijn schouder, heel zijn witte shirt zit vol mascara vegen. Als hij zijn sleutel heeft maakt hij de voordeur open en doet hem met zijn voet dicht. In de huiskamer zet hij me op een kruk en cupt mijn hoofd in zijn grote handen. 'Wat is er gebeurt? Je bent helemaal overstuur'

Zijn duimen wrijven over mijn wangen om verloren tranen weg te vegen. 'L-Leon is o-overleden' stotter ik, mijn onderlip begint opnieuw te trillen. 'Sshtt babygirl, niet huilen' fluistert Niall. Hij maakt zijn handen los van mijn gezicht en trekt me opnieuw tegen zich aan. 'Sorry' fluister ik. 'Waarvoor?' fluistert hij vragend. Ik laat Niall los en wijs naar zijn shirt vol mascara en make-up vegen. 'Maak je niet druk om dat stomme witte shirt' zegt hij met een klein lachje in zijn stem. 'Weet je Allie' 'Wat weet ik?' vraag ik en nies een keertje. 'Dat was cute' mompelt hij. 'Maar weet je' 'Wat weet ik?' vraag ik nog een keer.

'Ik hou van je'

'Ik ook van jou'

The Guy With an Irish Accent {N.H}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu