Forty-Thirth

695 40 3
                                    

A L I Y A H

Aangekleed en wel stap ik uit de auto. Ik rek me uit en ga op de motorkap zitten. De zon schijnt in mijn gezicht, mijn zwarte broek is extreem warm, in combinatie met mijn zwarte t-shirt en een wit leren jasje. De deur aan Luna's kant gaat open, ze stapt uit in een blauwe skinny en een wit T-shirt en een zwart leren jasje. 'Goed geslapen?' vraag ik haar als ze naast me komt zitten. 'Verrassend genoeg wel, en jij?' ze knijpt haar ogen tot spleetjes van wegen de zon. 'Verrassend genoeg wel ja' zeg ik lachend. Ik ga van de motorkap af en open alle auto deuren waarna ik de vuilniszakken eraf trek en ze op frommel en ze vervolgens weg gooi in de container van het huis. Ik stap in en wenk Luna, ze stapt ook in en we zetten de stoelen recht.

Ik zet de auto aan en rijd naar de stad. Ik parkeer de auto in de parkeergarage en stap uit. Luna stapt ook uit, ik zet de auto op slot en loop naar binnen, de trap op en duw de deur van buiten open. Ik zet mijn zonnebril op. 'Starbucks of Monkeys?' vraag ik Luna. 'Wat is Monkeys?' vraagt ze als we beginnen met lopen. 'Een soort Starbucks maar dan nog duurder' antwoord ik, ze knikt en ik pak mijn telefoon, ik kijk op de app van de bank hoeveel geld ik nog heb. Als ik Niall zijn rekening nummer zie staan klik ik er op.

Meneer Horan stortte 500 euro met het bericht:
Love u too, have fun X Niall

Lachend schud ik mijn hoofd en bekijk verder wat er staat. Het rekening nummer van Zayn.

Meneer Malik stortte 2000 euro met het bericht:
Als cadeau omdat je geslaagd bent. Love u zus, XxX ZaynieBoy

Ik sluit de app af en duw de deur van de Starbucks open. 'Wat wil je hebben Luun?' vraag ik als we aan de beurt zijn. 'Wat neem jij?' vraagt ze, voor ik antwoord kan geven word ik onderbroken door Jordi, hij helpt me altijd. 'Waarschijnlijk de Vanille Ice Coffee, en het speciale broodje van de dag' ik knik lachend. 'You're right' zeg ik. 'Dan doe dat maar' zegt Luna, ik knik en reken het af, geef de namen door en ga aan een statafel hangen. 'Allie en Luna' we neme het aan en lopen weer naar buiten. 'Wanneer is dat concert?' vraagt Luna. 'Hoeveelste is het vandaag?' vraag ik. '13 September' antwoord ze, ik verslik me in mijn drinken. 'Niall is vandaag jarig' piep ik. 'Weet ik, fantastisch toch!' roept ze blij. 'Het concert is vanavond' zeg ik en trek haar mee de juwelier in. Ik zoek een mannenarmband uit en reken hem af. '200 euro' ik pin via mijn telefoon en pak het tasje aan voor ik samen met Luna de juwelier uitloop.

'Voor wie is dat?' vraagt ze. 'Niall' antwoord ik en stop het in mijn tas. 'Waar?' vraagt ze, ik wijs naar Niall, Liam, Zayn, Louis en Harry. 'En het is voor Niall' zeg ik, ik zet mijn zonnebril op en loop langs hun af de Dior winkel binnen, ik koop Niall zijn luchtje en verlaat de winkel binnen vijf minuten. 'Aliyah' ik schrik en draai me om. 'Jack' piep ik. Ik kijk naar mijn schoenen, Pumps. Kan ik daar op rennen? Ik heb geen keuze. Ik draai me vlug om en trek Luna met me mee, terwijl we beiden rennen op hakken, ik spring in Zayn zijn rug als hij voor me loopt. 'What's wrong?' vraagt hij, niet een verbaasd. 'Man, mijn voeten doen pijn' zucht ik pijnlijk. 'Aliyah' ik spring van Zayn zijn rug af en draai hem om. Net zoals Niall. Liam, Louis en Harry draaien automatisch ook om. 'Jack' sissen ze alle vijf tegelijk. 'Kom' fluister ik naar Luna, ik stap uit mijn Pumps ze doet hetzelfde en samen sluipen we weg en rennen we de bios binnen.

'Twee tickets voor Fast Five' zegt Luna, ze betaalt en trekt me mee naar binnen. Ze koopt nog twee bakken popcorn en twee flesjes cola voor we naar de goede zaal lopen. We kiezen een plekje bovenaan en gaan zitten. 'Thank you' zeg ik en ga een beetje onderuit gezakt zitten. 'Ga recht zitten gek' zegt Luna lachend. 'Nah' grinnik ik en doe mijn jasje uit, veel te warm. De film begint, af en toe is er een schrik momentje of dingen die niet zouden kunnen en voor we het weten staan we weer buiten. 'We need a Hotel' mompel ik, 'inderdaad' antwoord Luna. 'Als jij die regelt ga ik langs Niall voor die cadeau's. Je mag, moet, de auto meenemen. Ik neem aan dat je kunt autorijden' zeg ik tegen haar. 'Ja kan ik' antwoord ze. Ik knik en samen lopen we naar de auto, ik betaal het kaartje, 'Zoek geen hotel aan de andere kant van Ierland he?' Vraag ik terwijl ik mijn Pumps omwissel voor mijn gympen. 'Nee, dat hotel vlak bij je pa' ik knik en geef haar de sleutel. 'See yah' zeg ik en ren naar boven, de trap op de stad weer in. Mijn handtas heb ik omgewisseld voor mijn mini rugzakje, op mijn gemakje loop ik naar Niall zijn huis in de hoop dat hij alleen thuis is. Onderweg stuur ik hem een Appje.

The Guy With an Irish Accent {N.H}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu