Vanaf dat moment was niets zeker. Ik vermoedde dat Matthew dacht dat ik voor hem had gekozen, maar na de kus met Liam was niets zeker. Voor wie moet ik kiezen? Moet ik wel kiezen?
'Gaat het?' vroeg Liam. Hij streek een verdwaalde pluk haar uit mijn gezicht. 'Ik weet dat je van me houd, dus verzwijg het niet langer,' Liam zweeg kort, 'en ik houd van jou.'
Liam boog zich verder naar mij toe. Net toen onze lippen elkaar raakten ging deed ik een kleine stap naar achteren om zijn kus te ontwijken. 'Liam.. Ik kan dit niet..' fluisterde ik. In Liam's ogen was niets anders meer te lezen dan verdriet. 'Het is Matthew hé,' zei hij, 'ik wist het wel!'
Een beetje hulpeloos keek ik naar hem. 'Ik zou willen dat kon zeggen dat het niet zo was.'
De waarheid was dat van Matthew hield, maar ik kon Liam maar niet van me afzetten. Om de een of andere reden wilde ik ook bij hem zijn. Oftewel: Ik was verliefd op twee jongens en ik wist niet welke ik moest kiezen.
'Je houdt niet van mij..' zei Liam mistroostig, 'ik dacht van wel, maar nu blijkt het niet zo te zijn!' Ik deed een stap naar voren zodat ik weer recht voor hem stond. 'Ik houd van jullie allebei!' riep ik uit, 'dus denk niet dat ik niks om je geef, want dat doe ik wel!'
Ik meende te zien dat er een kleine glimlach rond de lippen van Liam speelde. 'Ik wil er nu gewoon niet te veel mee bezig zijn want mijn leven staat op het spel,' vervolgde ik, 'en daarom is dit niet het juiste moment om me met vriendjes bezig te houden!'
'Ga je dat dan ook tegen Matthew zeggen?' kaatste hij terug. Aan mijn reactie zag Liam dat hij mij te pakken had. 'Ik wil hem gewoon niet kwetsen voordat het gevecht begint..' fluisterde ik, 'hij wil er gewoon voor mij zijn, net zoals jij,'
Ik wendde mijn blik van Liam af en staarde naar een punt in de verte. 'Weet je.. Soms is het gewoon beter om dingen even tijdelijk aan de kant te leggen.' Liam knikte alleen maar en draaide zich opeens om. 'Waar ga je heen?' vroeg ik angstig. Hij draaide zich om. 'Ik ga op verkenning,' zei hij, 'zoals we hadden afgesproken weet je nog?'
Ik knikte en liep naar hem toe. 'Doe wel voorzichtig hé?' zei ik glimlachend. 'Zal ik doen.' Liam glimlachte. Ik boog me naar voren en gaf hem een kus op zijn wang.
Nog geen seconde later was hij weg.