'Vanessa!' riep ik uit, 'Hoe heb je me gevonden?' Vanessa haalde haar schouders op, 'Ik heb heb ongeveer half Engeland afgezocht naar je!'
'Waarom ben je gekomen?'
'Ik ben gevlucht voor Laurens..' zei ze, 'hij wilde dat ik me bij hem aan zou sluiten, maar dat wilde ik niet, dus daarom ging ik op zoek naar jou.'
'Waarom heeft Laurens Nina veranderd?' vroeg ik angstig. 'Nou..' begon Vanessa een beetje ongemakkelijk, 'toen jij hem afwees was hij zo kwaad dat hij.. Nina heeft veranderd om wraak op jou te nemen.'
Ik haalde een keer diep adem om het te laten bezinken. 'We hebben nog zo veel te bespreken.'
Vanessa knikte. 'Dat kun je wel zeggen ja.'
'Kom mee, dan zal ik je voorstellen aan mijn nieuwe familie,' zei ik wat vrolijker omdat ik de sfeer niet wilde bederven.
'Je nieuwe familie?' vroeg Vanessa verbaasd.
Gelukkig werd Vanessa hartelijk ontvangen door de familie. 'Mag ik vragen waarom jullie allemaal gouden ogen hebben?' vroeg Vanessa een beetje ongemakkelijk.
Michael begon te lachen, 'dat is omdat wij geen mensenbloed drinken.'
'Wij drinken dierenbloed,' maakte Liam zijn zin af.
'Emily,' Ik draaide me om en zag dat Henry mij wenkte. 'Loop je even met me mee. Ik wil je aan iemand voorstellen.'
Gehoorzaam liep ik achter Henry aan. Hij leidde me naar een gang waar aan het einde een grote trap zat. Binnen een seconde stonden we boven aan de trap. 'Ga daar maar naar binnen.' zei Henry vriendelijk. Hij wees naar een grote zwarte deur.
Toen ik daar naar binnen ging kwam ik uit in een studeerkamer. Aan het bureau zat een vampier met gouden ogen en zwart haar dat een beetje krulde en tot onder zijn oren kwam.
De jongen was de knapste jongen die ik ooit had gezien. Een moment bleef ik met open mond naar hem staren. Toen hij begon te praten leek ik weer een beetje terug te komen in de werkelijkheid.
'Hoi' zei hij aarzelend, 'ik ben Matthew en jij bent Emily, toch?' Ik knikte. Ik was nog steeds niet in staat om een woord uit te brengen.
'Waarom ben je hier?' vroeg ik onzeker. 'Weet je dat nog niet?' vroeg Matthew verbaasd.
'Ik ben de enige met de gave die jou kan beschermen tegen Nina.'