Alex' point of view ✧
Wanneer de jongens het laatste liedje, Good Girls, beginnen te zingen, ga ik helemaal uit mijn dak. Het is één van hun beste liedjes -vind ik persoonlijk- en Niall grinnikt als ik mijn beste dansmoves bovenhaal. We staan op een plaats waar de fans ons niet kunnen zien, maar wij hen wel. Ik zing luidkeels mee en Niall filmt me, waardoor ik lach en mijn engelengezang verpest word.
(Komische noot: Er wordt niets verpest, waarschijnlijk zing ik zo vals als een kat.) Sommigen zeggen dat ik wel kan zingen, maar ik geloof het niet.
Wanneer het liedje gedaan is zeggen de jongens hun gewoonlijke 'I love you's' en afscheidszinnen en daarna komen ze bezweet het podium afgelopen.'Vond je het goed?' Vraagt Calum met een grijns, waardoor ik hevig knik.
'Jullie zijn echt geweldig,' zeg ik blij en Niall slaat een arm om mijn schouders, voordat hij glimlachend een kus tegen mijn haren drukt en ik giechel. Ik ben echt in een enthousiaste en giechelige bui.
'En jullie zijn schattig,' grinnikt Michael als hij van zijn flesje water drinkt. Ik bloos door wat hij zegt en zie de rest lachen om mijn reactie.
'Willen jullie eerst douchen of gaan we meteen naar mijn huis?' Vraagt Niall en de jongens van 5sos kijken elkaar aan.
'Euh, misschien eerst douchen. We zweten nogal,' grinnikt Ashton en Niall lacht.
'Goed idee.'
Nadat de jongens klaar waren met douchen, gingen we met de auto naar ons huis.
Niall opent de deur en we gaan allemaal naar binnen, waarna ik de jongens allemaal een biertje geef en voor mezelf een cola.
'Ik ga even mijn Ipad gaan halen thuis. Ik ben zo terug,' zeg ik tegen Niall en de jongens als ze aan het videogamen zijn.
'Kan je al met de autorijden?' Vraagt Michael en ik schud lachend mijn hoofd.
'Ik ben Niall's buurmeisje in principe,' grinnik ik terwijl ik mijn old skool Vans weer aantrek.
'Ow, makkelijk,' lacht Michael en ik knik.
'Tot straks.'
'Tot zo, babe,' hoor ik Niall nog zeggen voordat ik de deur toe doe, waardoor ik glimlach.
Ik loop het korte grindpadje op dat voor ons huis lig en bel aan. Mijn moeder doet open en ze glimlacht naar me.
'Hey, liefje, wat kom jij nog zo laat doen?' Vraagt ze als ze de deur verder opendoet en ik naar binnen stap.
'De jongens van 5SOS zijn bij ons en ik wou mijn Ipad nog komen halen.'
'Je weet hem liggen,' lacht ze.
'Waar zijn papa en Max eigenlijk?' Vraag ik met de Ipad ondertussen al in mijn handen.
'Papa is naar een vrijgezellenavond van één van zijn vrienden en wat Max betreft.. Wil jij niet eens met hem gaan praten? Hij wilt niets eten en niet van zijn kamer komen en ik weet niet waarom.' Zegt ze bezorgd, waardoor ik raar opkijk.
'Ik zal eens met hem gaan praten,' zeg ik met een geruststellende glimlach en ze knikt.
Ik ga naar boven en klop voorzichtig op Max zijn deur, maar ik krijg geen reactie, dus doe ik ze voorzichtig open.
Hij ligt met zijn rug naar me toe en hij lijkt niet door te hebben dat ik hier ben.'Max?' Hij kijkt geschrokken om. Zijn ogen zijn rood en zijn wangen nat door alle tranen.
'Hey, waarom ween je? Wat is er?' Vraag ik zacht als ik naast hem op bed ga zitten.
Hij gaat rechtop zitten en ik leg mijn armen om me heen, terwijl ik met mijn handen over zijn rug streel en door zijn haar ga, waardoor hij een beetje lijkt te kalmeren.
'Scarlett..' Snikt hij en ik begrijp het al.
Liefdesverdriet.
'Shh, Max. Vertel het rustig.'
'Ze.. We waren bij vrienden. Ik ging naar toilet en toen ik terugkwam zag ik haar niet zitten, dus ging ik buiten kijken. Ze.. Ze stond te zoenen met Lucas, Alex! Mijn fucking beste vriend. Ze heeft het gewoon met me aangemaakt om dichterbij hem te komen,' zegt hij en ik zie tegelijk de woede en verdriet in zijn ogen voorbijrazen.
'Ze verdient je niet, Max,' zeg ik zacht en hij schuift op, voordat hij naast zich klopt en ik bij hem ga liggen.
Hij legt zijn hoofd op mijn borst en ik ga met mijn vingers door zijn haren, voordat ik een kus op zijn voorhoofd druk.
'Ik ben er zeker van dat je iemand anders en beter gaat ontmoeten, die echt van je zal houden om wie je bent en wat je doet.'
Hij glimlacht door zijn tranen heen en kijkt me aan.
'Dank je, zus. Je bent echt de beste.'
'Jij ook, broertje.'
Hij veegt met zijn handen zijn wangen af en zucht dan.
'Ik ben zo een watje, andere jongens zouden echt niet huilen,' mompelt hij, waardoor ik mijn hoofd schud.
'Je bent geen watje, helemaal niet. Het bewijst dat je echt van haar hield en je bent echt niet de enige jongen die weent. Niall weent soms ook, daar is echt niets mis mee, Maxie.'
Hij glimlacht zwak en knuffelt me nog eens. Ik voel mijn gsm in mijn broekzak trillen en trek voorzichtig terug om te kijken wie het is.
Waar blijf je? xNiall
Ik typ snel terug dat ik even bij Max ben en ik stop daarna mijn gsm weg.
'Is Niall alleen thuis?' Vraagt Max en hij kijkt me vragend aan, waarna ik mijn hoofd schud.
'Heel Five Seconds Of Summer zit in zijn woonkamer,' grinnik ik en Max kijkt verbaasd.
'5SOS, die band waar je fan van bent?' Vraagt hij en ik knik trots.
'Heb je zin om mee te gaan, zo kun je je gedachten ook weer even verzetten.' Vraag ik en ik kijk hem afwachtend aan.
'Als jullie het niet erg vinden?' Vraagt hij en ik schud meteen mijn hoofd.
'Natuurlijk niet!'
Hij glimlacht naar me, voordat we naar beneden gaan.
'Mam, ik ga met Alex mee naar hun, is dat erg? Het spijt me echt dat ik niet meer naar beneden kwam vandaag, het was niet echt mijn dag.' Zegt hij schuldig en hij zucht, waardoor mam glimlacht.
'Het is niet erg, jongen, iedereen heeft wel zo'n dag. Ga maar gauw mee met je zus,' zegt ze en ik glimlach, voordat we alledrie in een knuffel terechtkomen.
'Ik hou van je, mam.' Zeggen Max en ik allebei en ze lacht.
'Ik ook van jullie.'
--
Nog een klein stukje voordat de examens beginnen (:
xoxo Alex 💗
JE LEEST
History N.H. ❀
FanficAlex en Niall zijn beste vrienden, maar sinds Niall in One Direction zit hebben ze elkaar niet meer gesproken of gezien. Tot op een dag dat Alex haar ouders en tweelingbroer Max een weekje vakantie naar Londen hebben gepland en backstage tickets heb...