Alex' point of view ✧
'Sweetie, kun jij de kerstversiering gaan halen in de kelder?' Roep ik naar Niall, die in de woonkamer zit.
Hij roept nog een 'ja' en ik ga verder met het eten voorbereiden. Allebei onze families komen straks en ik heb een beetje stress, omdat ik wil dat het eten lekker is en dat het gezellig gaat zijn.
'Got it,' zegt Niall en hij zet de grote doos neer op de grond, waarna hij achter me komt staan. Hij legt zijn armen om mijn middel en drukt een kus tegen mijn wang, waardoor ik glimlachend tegen zijn borst leun.
'Mmh, chololadecake,' mompelt hij en er ontstaat een glinstering in zijn ogen.
'Afblijven. Die is voor straks.' Hij trekt zijn hand snel terug en haalt zijn handen onschuldig op.
'Sorry, mama.'
Ik schud mijn hoofd en hij grijnst even, voordat hij op de barkruk voor me komt zitten. Hij legt zijn hoofd op zijn armen en kijkt geconcentreerd naar hoe ik de cake op een groot bord leg. Hij is zo schattig als hij dat doet.
'Ik ben klaar.' Zucht ik blij en ik stop alles wat vuil is nog vlug in de vaatwasser, voordat we aan de kerstboom beginnen, die al in de woonkamer staat. We waren te lui om een echte te kopen -we wilden liever niet teveel opkuis hebben-, daarom dat het een van plastic is geworden.
Ik doe de kartonnen doos open en geef de kerstverlichting alvast aan Niall, hij heeft tenminste nog een beetje geduld om hem uit de knoop te halen. Als de lichtjes erin hangen, beginnen we met de kerstballen op te hangen, die Niall en ik zelf hebben gemaakt toen we klein waren. Het zijn ballen met foto's op van ons als we klein waren, wat leuk is als je het na al die jaren terugziet, maar ook nog gewone grijze. Op het einde zet Niall er de grote ster nog op en ik glimlach bij het eindresultaat. Ik ga naast Niall staan en leg mijn armen om zijn middel.
'Hij is mooi', zegt hij zacht, waardoor ik knik, en hij drukt wat kusjes tegen mijn voorhoofd.
'Ik ga me aankleden', zeg ik zacht en hij knikt.
'Ik kom zo.' Ik geef hem nog een laatste kus voordat ik naar boven ga en mijn glitterjurkje aantrek, die ik van Niall gekregen heb.
Ik had me vanmorgen al gedoucht, dus dat hoeft al niet meer. Ik doe het kettinkje dat ik van Niall heb gekregen toen we net één maand samen waren aan en glimlach even. Ik doe vlug nog een klein beetje make-up op en droog mijn haren. Als ik klaar ben, loop ik de badkamer uit naar de slaapkamer en zie ik Niall al aangekleed op bed liggen.
'Hoe doe je dat toch zo snel,' zucht ik en hij haalt lachend zijn schouders op.
'Magic,' grinnikt hij en terwijl maakt hij een rare beweging met zijn handen.
'Wil jij mijn haar doen?' Vraagt hij en hij komt achter me staan wanneer ik mezelf nog eens bekijk in de spiegel.
'Tuurlijk.' Ik zet me neer op bed en hij gaat voor me zitten, zodat ik makkelijker bij zijn haar kan.
Ik ga nog vlug de producten voor in zijn haar gaan halen en ga terug gaan zitten, voordat ik zijn haren naar omhoog zet, zoals altijd.
'Ready,' mompel ik en hij zet zich weer recht, waarna hij mij ook van het bed trekt.
Hij legt zijn handen om mijn middel en trekt me dicht tegen hem aan. Zijn ogen kijken in de mijne en zijn vingers strelen zachtjes over mijn wang, voordat hij een verdwaald plukje haar achter mijn oor steekt.
'Je ziet er prachtig uit, zoals altijd', fluistert hij alsof er nog iemand anders in de ruimte is en alleen ik het mag weten.
'Jij ook,' bloos ik en hij glimlacht.
Ik druk mijn lippen tegen de zijne en speel met de onderkant van zijn haar, om het niet uit model te brengen.
Wanneer de bel door het huis gehoord wordt, trekken we allebei terug. Hij legt zijn arm om mijn middel als hij de deur opent en ik krijg meteen een glimlach om mijn lippen als ik Maura en Bobby in de deuropening zie.'Onze eerste gasten,' grinnikt Niall als hij zijn ouders een knuffel geeft en ze binnenlaat.
'Hoe gaat het met je, liefje?' Vraagt Maura als ze me in een knuffel trekt en ik glimlach. Ze is altijd zo lief.
'Super, en met jou?'
'Ook goed. Bobby, geef de cadeautjes maar aan Niall,' zegt ze en ik grinnik. Typisch Maura.
We zetten ons neer in de zetel en als de bel gaat, loop ik weer naar de deur en open hem.
'Hey, kom binnen', glimlach ik naar mijn ouders, Max en Sacha , voordat ik ze allemaal een knuffel geef en ze binnenlaat.
Iedereen begint met elkaar te babbelen en Niall legt zijn hand op mijn knie, voordat hij nog een kus op mijn wang drukt en verder begint te praten met Max. Ik glimlach. Iedereen waarvan ik hou is nu tesamen.
--
Al snel is het avond en zitten we aan het dessert. We besluiten om de cadeautjes open te doen en gaan in de zetel zitten.
'Mam, het eerste cadeautje is voor jou.'
Ze glimlacht en neemt het aan, waarna ze het openmaakt.'Oh, liefje, dit is zo mooi', glimlacht ze en ze geeft de grote fotokader met de foto van papa, mama, Max en ik door.
Ze geeft me een knuffel en als snel worden de volgende cadeautjes uitgedeeld en uitgepakt. Wanneer Niall aan de beurt is en ik mijn cadeautje moet geven, voel ik de zenuwen weer opkomen. Ik bijt op mijn nagels en kijk toe hoe hij het pakje voorzichtig opendoet, terwijl hij soms eens opkijkt naar mij en ik dan een klein glimlachje laat zien.
'Nee,' mompelt hij ongelovig als hij me aankijkt en ik een nerveuze glimlach laat zien. Hij kijkt nog eens naar het pakje en staat dan recht om me te knuffelen.
'Toch wel,' fluister ik en ik veeg de tranen van zijn gezicht weg.
De rest kijkt Niall bezorgd aan en hij glimlacht even, waarna hij het pakje laat rondgaan.
'Ik wordt papa,' zegt hij trots en een snik verlaat zijn mond, waardoor ik mijn arm rond zijn heup leg en zijn wang kus.
Onze ouders krijgen ook de tranen in hun ogen en ze feliciteren ons allemaal.
'Ik word nonkel,' zegt Max ineens en hij kijkt me nu ook ongelovig en enthousiast aan, voordat hij juicht.
'Je word de beste nonkel,' zeg ik glimlachend en ik kijk eens naar Niall, die glimlachend naar de zwangerschapstest kijkt.
'Ik kan het niet geloven, ik ben zo blij', mompelt hij en hij legt zijn arm om me heen.
'Ik hou zoveel van je,' snikt hij.
'Ik hou ook van jou, zoveel.'
En hij drukt zijn lippen weer kort op de mijne.
----
Lieve lezers, het is dus gebeurd.
Niall heeft een vriendin! Ze heet Céline en is Belgisch, hoe cool is dat? Misschien komen ze dan haar ouders hier eens bezoeken en kom ik hem tegen, oh mi god! (Waarschijnlijk ga ik zoveel geluk niet hebben, maar oke. Hoop, want hoop doet leven.) Ik ben blij voor hem, ze zijn ook super schattig!Wat vinden jullie hiervan? Laat het weten in de comments!
Xoxo Alex ☺️ xxx
JE LEEST
History N.H. ❀
FanfictionAlex en Niall zijn beste vrienden, maar sinds Niall in One Direction zit hebben ze elkaar niet meer gesproken of gezien. Tot op een dag dat Alex haar ouders en tweelingbroer Max een weekje vakantie naar Londen hebben gepland en backstage tickets heb...