Part 53

1.6K 67 0
                                    

Alex' point of view

'Ashton!' Roep ik als ik terug boven water kom.

Ik hoor hem giechelen en schud mijn hoofd.

'Die krijg je terug, makker.' Mompel ik meer tegen mezelf, voordat ik uit het zwembad klim en achter hem aan loop, proberend niet uit te glijden over de gladde stenen.

De andere jongens lachen en joelen, me aanmoedigend om Ashton het zwembad in te duwen, maar net als ik hem bijna inhaal, word ik door iemand opgetild en terug in het zwembad gegooid. Ik trek diegene met me mee en als ik bovenkom hoor ik Niall's heldere lach.

'Niall, jij zou me moeten helpen!' Zeg ik verontwaardigd als ik lachend op zijn rug spring.

'Sorry, baby. Ik pest je graag,' grinnikt hij.

'Zullen we een wedstrijdje doen? Zo dat je diegene die in de nek van de ander zit, eraf moet duwen?' Vraagt Michael ineens enthousiast en iedereen knikt.

Niall zet me in zijn nek en houd me stevig vast, terwijl Calum in Michael's nek gaat zitten.

'Wij zijn de scheidsrechters,' roepen Luke en Ashton als ze elkaar een high-five geven en ik kijk Calum uitdagend aan.

'Je gaat eraan, Hood.'

'Dat zullen we nog wel eens zien, kleine.' Grijnst hij en hij knipoogt.

'Start', roepen Ashton en Luke, waardoor Niall en Michael naar elkaar stappen en ik Calum met mijn handen probeer weg te duwen. Zijn handen duwen tegen mijne ene schouder, waardoor ik bijna uit Niall's nek val, maar hij kan me nog tegenhouden.
Ik geef een duw tegen Calum's borst, voordat hij opzij valt, maar hij neemt mijn hand vast en trekt me mee het water in.

'Gelijkstand,' roept Luke als we allemaal terug boven water zijn.

'Ok, nog eens, maar andere teams. Niall en Michael en Alex en Calum?' Vraagt Ashton en we knikken.

'Dit ga je echt niet winnen, babe.' Grinnikt Niall en ik grijns.

'Wacht maar.'

Ik kruip in Calum's nek en kijk naar Niall, die in Michael's nek zit.

'Dit moeten we winnen, Calum.' Ik veeg het haar dat voor zijn ogen hangt weg en hij glimlacht, waarna hij knikt.

'We gaan ze zo inmaken', zegt hij en ik grinnik, voordat ik mijn handen in verdediging zet, net zoals Niall doet.

'Succes', knipoogt Niall.

'Jij zult het meer nodig hebben volgens mij', knipoog ik terug en hij steekt zijn tong uit.

'Start!' roept Ashton en ik begin Niall weg te duwen, wat moeilijker gaat. Niall is echt sterk. Ik begin te grijnzen bij mijn plan en druk vlug een kus op zijn lippen, waardoor hij verbaasd stopt met duwen en ik hem een duw geef. Hij valt in het water en ik begin te juichen.

'Gewonnen!' zeggen Calum en ik tegelijk en hij maakt een klein overwinningsdansje, nog steeds met mij in zijn nek zittend.

'Scheidsrechters, dat was toch niet eerlijk?!' lacht Niall en Luke en Ashton halen hun schouders op.

'Het spijt me, bro. Maar je vriendinnetje heeft gewonnen.' giechelt Ashton en ik klap in mijn handen, voordat ik uit Calum's nek ga en uit het zwembad klim.

De jongens spelen verder, terwijl ik op een ligstoel in de zon ga liggen en me inwrijf.

'Moet ik je helpen met je rug?'

Ik draai me om en zie Niall staan, een scheve grijns op zijn gezicht te zien, en ik knik.

Hij komt achter me zitten en ik geef hem de zonnecrème aan, waarna hij mijn rug zachtjes inwrijft. Als hij klaar is knuffelt hij me langs achter en drukt hij een kus tegen mijn wang, waardoor ik grinnik en tegen hem aanleun.

'Ik hou van je', zeg ik zacht en hij glimlacht.

'Ik hou van je.'

--

Ashton's point of view ✧ (😍😍😍)

Ik kijk glimlachend om me heen. Het is echt leuk hier, gewoon eens een dag met vrienden, lol maken met elkaar. Begrijp me niet verkeerd, de optredens zijn echt geweldig, net zoals de fans, maar een dag rust is toch ook wel zalig. Ik kijk even naar Calum, die weer voor zich aan het uit staren is. Er is iets dat hij ons niet wilt zeggen, iets dat we precies niet mogen weten. Hij kijkt op en ziet dat ik hem aanstaar. Een zwakke glimlach ontstaat op zijn gezicht. Ik knik naar de keuken en sta op, waardoor hij me volgt.

'Wat is er?' Vraagt hij als hij me raar aankijkt.

'Cal, de vraag is eerder wat er met jou aan de hand is.. Je doet zo afwezig', zeg ik zacht en hij haalt zijn schouders op.

'Dit blijft tussen ons, hè', mompelt hij, waardoor ik knik.

'Natuurlijk, je bent mijn beste vriend. Je kan echt alles bij me kwijt, Calum.'

Hij laat een diepe zucht horen en haalt een hand door zijn haar, voordat hij me moeilijk aankijkt.

'Ik.. Argh, ik ben fucking verliefd op iemand die al iemand anders heeft..'

Ik kijk hem medelevend aan en zucht nu ook.

'Wie?' Vraag ik zacht en hij klemt zijn handen gefrustreerd om het keukenblad, voordat hij me wanhopig aankijkt en zijn ogen sluit. Het dringt allemaal tot me door als ik Alex naar Niall hoor schreeuwen van buitenaf. Mijn mond valt open en hij knikt.

'Calum..' zucht ik en ik wrijf met mijn hand over zijn rug.

'Ik weet het, Ash. Ik weet het.'

'Wat moet ik nu doen?' Voegt hij er enkele minuten van stilte later aan toe.

'Ik denk dat je haar moet vergeten..' Mompel ik en hij knikt spijtig.

'Uit alle fucking meisjes wordt ik verliefd op de vriendin van een super goede vriend.' Kreunt hij en ik leg mijn hand op zijn schouder, er een zacht kneepje in gevend.

'Het komt wel goed,' zeg ik en hij glimlacht zwak, voordat hij me een knuffel geeft. Ik glimlach en knuffel terug, het is niet leuk om je beste vriend verdrietig te zien.

'Dankje, Ash', mompelt hij en ik haal mijn schouders op.

'Is graag gedaan. Laten we terug naar buiten gaan', zeg ik en hij knikt.

--

Hey lieve vriendjes, hier ben ik weer. De examens zijn eindelijk gedaan, daarom dat ik nu de tijd had om weer verder te schrijven en te updaten. Vanavond is er een fuif op school om de examens te vieren, morgen slaap ik bij een vriendin en zondag is het een communiefeest, dus het gaat weer druk worden. Volgende week alleen nog de proclamatie en de sportdag en daarna is het VAKANIE!!! Ik ga heel veel schrijven deze vakantie zodat jullie weer veel stukjes van History kunnen lezen! :))

Veel knuffels en liefde voor jullie!

Xoxo Alex💚

History N.H. ❀Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu