Alex' point of vieuw ✧
De twee dagen gingen zo snel voorbij. Ik sta me klaar te maken voor de oud-leerlingen bijeenkomst en Niall kijkt me aan via de spiegel. Het is een feestje, dus doet hij een zwarte jeans met een wit shirt aan en ik heb een zwart jurkje aan.
'Little black dress,' grinnikt hij, als zijn ogen de mijne ontmoeten.
Ik lach en ga dan alleen nog met wat mascara over mijn wimpers, waarna ik mijn armen rond zijn nek leg en hij zijn handen op mijn heupen.
'Ik heb geen zin om hen te zien,' mompel ik.
'Ik dacht echt dat ze anders was..'
Hij drukt een kus op mijn wang en duwt voorzichtig mijn hoofd tegen zijn borst, waardoor ik mijn armen om zijn middel heen leg en hij over mijn haren streelt.
'Het zal wel goed komen, baby.' Sust hij, waardoor ik knik en hij voorzichtig mijn kin optilt met zijn wijsvinger.
'We moeten doorgaan..' Fluistert hij, waarna hij een kus tegen mijn lippen drukt en ik zucht.
Als we buiten zijn, stappen we de auto in. Tijdens het rijden kijk ik afwezig door het raam, maar wanneer Niall zijn hand op mijn bovenbeen legt en er zachtjes wrijft, glimlach ik en leg ik mijn hand op de zijne. Hij kijkt me even aan en glimlacht terug.
'Het zal wel goed komen..' Zegt hij, voordat hij de auto parkeert en ik naar de school kijk. Niall stapt uit en loopt om de auto, voordat hij mijn deur opent en zijn hand glimlachend uitsteekt, die ik dan ook glimlachend aanneem. We lopen hand-in-hand naar de ingang van de school en Niall knijpt bemoedigend in mijn hand.
'Ik hou van je en alles komt goed.' Zegt hij voor de duizendste keer, waardoor ik grinnik en zeg dat ik ook van hem hou.
We lopen naar binnen en meteen zie ik vele paren ogen ons aankijken, waardoor ik verlegen naar de grond kijk.
Als ik Berte en Pieter zie staan, trek ik Niall aan zijn hand mee naar het sta-tafeltje waar ze staan. Als Berte me ziet, komt ze naar me toe en omhelst ze me stevig, waardoor Niall bij Pieter gaat staan en met hem begint te praten.
'Meid, zo lang geleden! Hoe gaat het met je?' Kirt ze, waardoor ik glimlach en knik.
'Veel te lang geleden en eigenlijk heel goed, met jou?' Ze knikt, waardoor haar krullen meebewegen en sierlijk dansen naast haar hoofd.
'Supergoed, ik heb je echt zo gemist!'
'Ik jou ook!'
Berte is een jaar ouder dan ons en daarmee zat ze het laatste jaar niet meer bij ons op school en ging ze naar de universiteit, wat ik erg jammer vond.
'Dus.. Jij en Niall?' Grinnikt ze als we allemaal rond de sta-tafel staan.
Ik begin te blozen en kijk Niall aan, die trots knikt en zijn arm om mijn middel heen legt.
'Ik zei het je toch, Pieter! Ik heb altijd al geweten dat jullie een stelletje gingen worden.' Zegt ze trots, waardoor ik grinnik en Pieter knikt.
Als je Pieter niet goed kent, zul je bang zijn om hem tegen te komen op straat, vanwege zijn serieus ruige uiterlijk, maar wanneer je hem beter leert kennen, is hij superlief, troost en beschermt hij je.
'Ik heb van een paar vrienden gehoord dat Tim samen is met Lola..' Zegt Pieter voorzichtig, waardoor ik zacht knik.
'Ja, het is waar.' Geef ik toe, waardoor Berte me raar aankijkt.
'Wat? Dat meen je niet.' Fluistert/schreeuwt ze, waardoor Niall knikt.
'Ze zijn allebei gewoon losers.' Mompelt hij, terwijl hij weer een bemoedigend kneepje in mijn hand geeft.
'Niets van aantrekken en als je ze tegenkomt, negeer je ze,' zegt Berte,'maar laten we gaan dansen!'
Ze trekt Pieter mee naar de dansvloer, die kreunt omdat hij niet wil en Niall grinnikt.
Een paar nummers later, roep ik in Niall's oor dat ik eens naar het toilet ga.
Ik tik Berte aan om te vragen of ze mee wil gaan. Ik zou niet alleen in de gangen van het school willen ronddwalen, en zeker geen Lola tegenkomen onderweg.Ze knikt en zegt dat ze mee gaat, voordat we door de lange gang lopen.
'Ik vind jullie echt schattig!' Kirt Berte weer. Ja, ze is echt enthousiast, moest je het nog niet opgemerkt hebben.
Ik glimlach en als we in het toilet zijn, gaan we allebei een hokje in.
Als ik de deur weer opendoe, zie ik iemand die ik liever nooit meer zou zien in mijn hele leven. Lola, de bitch.
Ze kijkt me vals en gemeen aan, waardoor ik slik en ze alleen maar breder gaat grijnzen. Ik hoop zo hard dat Berte de wc nu uitkomt.
'Wat moet je?' Vraag ik zacht.
Ze komt dichterbij, en drukt me tegen mijn schouders naar achter zodat ik met mijn rug tegen de toiletdeur bots en ik haar boos en bang tegelijk aankijk.
'Ik moet niets van zo'n iemand als jij, een sul, een kreng, een dik kind.'
Het doet me pijn wat ze zegt, omdat ze vroeger altijd voor me opkwam en ze nu ineens meedoet met die mensen die me beledigen.
Berte komt het wc-hokje uit en kijkt woedend naar het tafereel wat ze voor haar ziet.
'Laat haar met rust.' Snauwt ze Lola's woorden af en ze duwt haar van me af, waardoor ik opgelucht ademhaal.
'En waarom zou ik?' Ze haalt haar ene wenkbrauw op en glimlacht vals.
'Bitch, we zijn hier weg.' Berte spuwt die woorden uit en trekt me dan mee naar de zaal, waar Niall en Pieter nog zijn.
Er staat een boze frons op haar voorhoofd en ik ben blij dat ze voor me opkwam.
'Dankje.' Fluister ik, waardoor ze me aankijkt en me in een knuffel trekt.
'Het is graag gedaan, meid. Sorry dat ik zo uitviel, maar dat wicht maakt me serieus boos.'
Ik glimlach zwak en ze wrijft over mijn rug.
'Kom we gaan naar binnen voor ze hier weer is.'
---
Dit is nu eens een hoofdstukje waar ik niet zo trots op ben. Ik had helemaal in mijn hoofd hoe ik het ging doen, en uiteindelijk vond ik het toch niet zo wauw meer. Maar ik ga mijn best doen om het volgende veeeeeel beter te schrijven!
I love you!😻
Xjes Alex💜
JE LEEST
History N.H. ❀
FanfictionAlex en Niall zijn beste vrienden, maar sinds Niall in One Direction zit hebben ze elkaar niet meer gesproken of gezien. Tot op een dag dat Alex haar ouders en tweelingbroer Max een weekje vakantie naar Londen hebben gepland en backstage tickets heb...