-EUN NA POV'S-
Semasa di sekolah ,
"Kejap tau .. aku nak pergi buang sampah ni ." Ujarku kemudian bangun dan kaki ku menuju ke bakul sampah di penjuru kelas 3A-1 .
Ketika aku ingin melangkah ke tempat dudukku , aku ternampak Min Ah berbual dengan seorang namja yang tak aku kenali di koridor makmal biologi .
Namja tu cakap something sambil memandang ke dalam kelas 3A-1 . Aku cuma buat tak tahu . Tiba-tiba namja tu masuk ke kelas 3A-1 . He stop in front of me and staring at me . I'm like .. what's wrong with this person ? Hanya meja yang memisahkan kami berdua .
"Kau budak baru eh ?" Kata namja tu . Namja tu meletakkan kedua-dua belah tangannya ke atas meja . Mukanya didekatkan ke muka aku . Aku menjauhkan diri sedikit daripadanya .
"Ha'ah .. Kenapa ?" Soalku balik .
"Tak ada apa-apa . Cuma aku tak pernah nampak muka cantik dan cute kau ni ." Katanya sambil mengenyitkan sebelah matanya ke arah aku . Kemudian dia tersenyum .
"Apahal namja ni ?" Ujarku dalam nada yang perlahan . Hanya aku yang dapat mendengari kata-kataku sendiri .
Selepas tu , namja tu blah . Aku dengan muka yang masih keliru duduk kembali di tempatku . Kawan-kawan aku mula kecoh .
"Ya , Eun Na ah .. Apa yang namja tu cakap kat kau ?" Soal Eunji , kawan yang paling rapat dengan aku .
"Dia just tanya aku , aku ni budak baru ke .. That's all ." Jawabku .
"Ok .. Betul ke dia cuma cakap benda tu je ..?"
"Betul lah ! Kenapa kau tanya soalan macam tu kat aku ?"
"Kau ingat aku tak nampak apa dia buat kat kau ? He winked at you , okay ! Ya .. jeongmalyo ?" Soal Eunji lagi .
"Mwo ?"
Apahal pulak dengan minah sorang ni ..? Cuba bagi soalan yang penuh . Ni sekerat-sekerat .. Penat lah aku nak jawab !
"Dia try nak tackle kau lah , pabo ! Betul ke ? Ya , dah pandai dah kan kawan aku sorang ni .." Tembak Eunji . Senyuman Eunji tu menyeramkan bagi aku .
"What the hell are you talking about ?! Jangan nak mengarut boleh tak , Jung Eun Ji ?" Marahku . Muka aku bertukar merah .
"Elehh .. Tak nak mengaku la pulak . (berpusing ke belakang) Apa nama namja yang cakap dengan Eun Na tadi ?"
"Sapa?" Soal Kei .
"Alahh .. Namja tadi tu lah . What is his name ?" Eunji kelihatan teruja .
"Ahh .. yang tadi tu ?"
"Iye lah .."
"Nama dia Oh Sehun ." Jelas Kei .
"Gumawoyo , Kei ah !"
"Ne .." Balas Kei sebelum kembali berbual dengan kawan-kawannya .
"Ok ! Nama dia Oh Sehun .. Dia tu handsome , romantik and caring ! And one more thing .. he likes you !" Ujar Eunji dengan nada yang gembira .
Dan .. Pap !
"Aduhhh .. Ya ! Sakit lah . Kenapa kau pukul aku ?" Katanya sambil menggosok lengannya yang ditampar aku tadi .
"Please lah .. Jangan nak mengarut kat sini , Eunji . Tak nak aku dengan namja tu ! Entah-entah dia tu playboy ." Ujarku . Tanganku disilangkan ke dada .
"Dia memang playboy pun .."Kata Namjoo , kawan yang rapat dengan aku jugak selain daripada Eunji .
"See .. Namjoo pun kata yang namja tu playboy ." Ujar aku dengan senyuman manis .
"People can change , Eun Na ah .. Maybe kau yang pertama dan terakhir bagi dia ..? What I mean is you're his true love . Maybe sebelum ni dia main-main dengan yeoja-yeoja kat luar tu but now dia just nak setia pada yang satu iaitu kau , Park Eun Na !!" Eunji menekankan perkataan 'setia pada yang satu' .
"Ya !!" Jeritku .
Eunji dan Namjoo sudah terkekek gelakkan aku .
"Nanti Park Eun Na bertukar kepada Oh Eun Na ! Kan .. kan ?" Tambah Namjoo .
Mereka berdua tergelak lagi . Muka aku dah naik merah . Memang cari pasal betul minah dua orang ni!
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...