13. Clinic

1.5K 104 0
                                    

-SKIP-

"Eun Na ssi , suhu badan kamu menunjukkan yang kamu masih demam . Nanti imo akan berikan ubat dan pastikan kamu habiskan ubat tu , okay ?" Kata doktor Jung atau In Ha imo . Imo ialah adik kepada omma .

Aku hanya diam dan mengangguk . Ubat lagi . Kenapalah wujud that thing dalam hidup ni ..? Dalam hati , aku menangis tak berlagu .

"Imo .. boleh tak kalau Eun Na tak makan ubat ?" Soalku kepada imo .

Imo menggenggam tanganku . Dia tersenyum .

"Mana boleh Eun Na sayang .. Eun Na nak sihat kan ? So kena lah makan ubat ." Kata imo .

"But .. those things are bitter . I can't swallow it . It's useless if I puke it back ." Aku memberi alasan .

"Habis tu .. semalam Eun Na makan ubat tak ?" Soal imo .

Aku terkedu . Alamak ! Nak cakap apa ni ?

"Dia makan , imo ." Jawab Sehun yang sekian lama mendiamkan diri di sebelahku .

Dahi imo berkerut . Jelas dia keliru dengan perangai aku yang tidak suka makan ubat dari kecil lagi .

"How can she ate medicine yesterday although she's really hard to eat medicine ? Apa yang kamu dah buat kat Eun Na , Sehun ?" Imo memandang ke arah Sehun .

"Ugutan ." Balasnya sambil mengenyitkan sebelah matanya kepada ku .

Aku mencebik .

"Ahh .. Arasseo . So , kamu nak Sehun ugut baru kamu nak makan ubat ?" Imo memandang ke arah ku . Aku hanya sengih .

-SKIP-

Di dalam kereta .

"Ya ! Kenapa kau berterus-terang dengan In Ha imo ?" Aku memarahi Sehun .

"Dah tu . Tak kan aku nak cakap yang kau rela hati nak makan ubat ? Dah terang-terang In Ha imo tahu yang kau ni penakut nak makan ubat ." Balas Sehun .

"Now imo bagi lagi banyak ubat pil . Ahh ! Macam mana aku nak makan semua ni ?!" Aku mencebik .

Kereta diberhentikan di bahu jalan . Aku memandang ke arah Sehun dengan muka yang blur . Sehun mendekatkan mukanya ke arahku .

"Then get ready if you doesn't want to eat those medicines . I will do more than kisses . Maybe impossible things .." Bisik Sehun .

Omma !!! Help me !!!! Aku menangis dan meraung di dalam hati .

Di rumah . Aku bertembung dengan omma di dapur semasa aku mahu minum segelas air sejuk .

"Eun Na ah .. Kamu dah makan ubat yang In Ha imo bagi tadi ?" Soal omma .

"Belum lagi ." Mataku memandang ke arah jam di dinding .

10 pagi . Time to eat medicine . Nooo !!

"Dah tu . Bila nak makannya ?" Soal omma lagi .

"Nanti lah Eun Na .." Kata-kataku terhenti apabila mataku bertembung dengan mata milik Sehun .

Terus pil yang berada di atas meja diambil dan ditelan bersama air sejuk . Omma hanya memandang tingkah ku . Dia sendiri pun tak percaya yang anaknya makan ubat . Wajah Sehun dipandang omma . Sehun mengangkat bahunya tanda tak tahu apa-apa .

Aku terus keluar ke halaman belakang . Baik aku tengok tumbuhan daripada tengok muka Sehun tu dengan ubat yang menakutkan .

"Dah berani makan ubat , ya ? Tak boleh lah aku ugut kau lagi .." Tegur Sehun dari belakangku .

Aku tak ambil peduli kata-katanya . Cell phone ku dikeluarkan . Jemariku laju menyentuh skrin cell phone . Aku mengambil beberapa gambar pokok bunga omma serta tidak lupa beberapa selfie aku bersama tumbuhan .

"Wahh ! Cantiknya gambar ni .." Pujiku pada gambar sendiri .

"Mana ?" Soal Sehun .

Cell phone ku diambilnya kemudian dia buat something atas cell phone ku . Cell phonenya turut dikeluarkan . Beberapa saat kemudian dia tersenyum sambil menunjukkan background picture cell phonenya kepadaku .

"This is what you can call it 'beautiful' ." Katanya .

Mata ku terbeliak .

"Ya ! Tukar sekarang !" Arah ku dengan tegas .

"Waeyo ? Biar je lah . Cantik apa gambar selfie kau ni dengan bunga red rose kat sebelah ." Katanya .

"Tukar je lah . Nanti kalau orang lain nampak macam mana ?" Aku mula panik .

"Relax . Biar lah diorang nak tengok my beautiful like an angel future wife .." Sehun senyum dengan manis .

"Nanti diorang akan salah faham . Remember . Only our family and Eunji knew about us ." Kataku .

Sehun buat muka menyampah .

"I don't care ." Ujarnya .

Aku menjeling ke arahnya . Bukannya nak tolong rahsiakan lagi mendedahkan ada lah . Menyampah betul aku dengan dia ni ! Earphone disumbatkan ke telinga . Kaki ku dengan laju melangkah ke rumah . Malas nak layan dia .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now