12. Demam

1.4K 106 2
                                    

-SKIP-

Setelah selesai mandi dan berpakaian lengkap , aku terus berbaring di atas katil . Seluruh tubuh badan ku menggigil . Aku menarik selimut yang tebal agar menyelimuti diriku .

Pintu bilik dibuka dan Sehun muncul dengan semangkuk bubur nasi , segelas air kosong dan beberapa pil . Dia letakkan semua tu di meja kecil di tepi katil . Kemudian dia duduk di sisiku .

Tangannya diletakkan di dahiku .

"Kau demam ni . Bangun dulu makan . Lepas tu makan ubat then baru tidur ." Kata Sehun .

Aku bangun dengan perlahan-lahan . Tanganku cuba mengambil mangkuk bubur tadi tetapi Sehun menghalangku .

"Wae ?" Soalku .

"Let me ." Jawabnya dengan ringkas .

Aku hanya mengangguk . Dia menyuap ku makan . Selepas habis semangkuk , air kosong dan pil dihulurkan kepada ku . Aku hanya memandang pil di tangannya .

"Eat this ." Katanya .

"I hate medicine ." Kataku .

"Kalau macam ni , sampai bila kau nak sembuh ?"

Aku hanya diam . Sehun mendekatkan mukanya .

"Choose either one . Eat this medicine or want me to kiss you ?" Bisik Sehun di telingaku . Ada berbaur ugutan bisikannya .

Terus aku mengambil pil di tangannya lalu telan dengan segelas air kosong . Cepat-cepat aku letak gelas kosong tu dan terus baring sambil berselubung dengan selimut . Aku terdengar suara Sehun ketawa .

"Meow ~ Meow .." Kenit mengiau selepas Sehun keluar dari bilik dan ke dapur untuk meletakkan mangkuk dan gelas tadi .

Aku menyelak selimut yang menutup muka ku . Tangan ku memanggil Kenit agar naik ke atas katil . Kenit naik dan menggesel-geselkan badannya ke tanganku . Kenit berbaring di sebelah kepalaku . Kami tertidur .

-SKIP-

Aku terbangun apabila terasa ada tangan yang sedang mengusap kepala ku .

"Appa .." Panggilku .

Appa duduk di sisi ku . Aku bangun dari pembaringan .

"Gumawoyo , Eun Na ah ." Ujar appa sambil tersenyum .

"Huh ? Waeyo ?" Soalku . Aku keliru dengan kata-kata appa .

Appa tergelak .

"Kek semalam . Eun Na yang buatkan untuk appa kan ?" Kata appa .

Semalam aku buat apa , ya ? Kek ..? Ahh ! Baru ingat .

"Oh . That cake . Appa .. saengil chukahae ! Mian sebab semalam Eun Na tertidur awal .Tak sempat nak buat surprise kat appa .. " Aku mencapai tangan appa .

"It's okay . Sedap kek tu . Pandai anak appa ni buat kek .." Puji appa .

"Hehehe .. Sebenarnya Eun Na buat dengan omma tapi lepas kek tu masuk dalam oven je terus omma nak pergi jumpa kawan lama dia . So , hiasan atas kek tu memang Eun Na buat sendiri except for topping . Tu omma yang buat ." Jelasku berserta dengan senyuman .

"Lepas ni boleh lah anak appa ni buka bakery shop , kan ?" Appa tersenyum .

Mataku membulat besar .

"Ish ! Appa ni .. Baru je buka dah diisytiharkan muflis sebab tak ada orang nak beli . Tak nak lah macam tu .." Aku menggeleng .

Appa tergelak apabila mendengar kata-kata ku tadi . Tangannya mengusap kepala ku .

"Eun Na ada rasa nak demam lagi ?" Soal appa .

Aku menggeleng .

"Tak dah kot ."

"Nanti appa suruh Sehun bawa Eun Na ke klinik , okay ?"

Aku mengangguk .

"Appa pergi dulu eh ..? Love you ."

Dahiku dicium dengan lembut . Appa bangun dan menuju ke pintu bilik . Appa senyum kepada ku sebelum menutup pintu .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now