-SKIP-
"Haishh .. Beratnya ! Macam mana aku nak jaga dia ni ?" Aku memapah Sehun sehingga ke sofa di ruang tamu . Aku menghempaskan badan berserta dia sekali ke sofa .
"Hmm .. Hey . Let's play hide and seek .. You count until ten and I going to hide . Let's play .. let's play !! " Sehun menarik-narik tangan ku .
"Ya ! Neo michyeoseo ?!" Aku merentap tangan ku dari pegangannya .
Sehun mencebik sambil menutup mata . Aku menjeling gelagatnya yang pelik . I understand for what did Kai said just now . Sehun is really really really weird !! He suddenly behave like a little kid .
"Eun Na ah .. Jom lah main . Kita .. (diam sejenak) Hah ! Jom kita menari !!" Once again he pulls up my hands .
And .. we are dancing ! Without any music or instrumental . He just hugging me and turn around . I'm like .. what the heck are you doing , Oh Sehun ?!! (Author is laughing.)
Tiba-tiba Sehun berhenti berpusing . Dia meletakkan dagunya ke atas bahu ku . Hampir-hampir Sehun terjatuh tetapi aku sempat memeluk badannya .
"Aishh .. Tidur pulak ? Oh my god ! Macam mana aku nak bawak naik atas ni ? Dah lah berat macam badak ! Kau ingat aku ni larat sangat ke nak papah kau sampai ke bilik ?!" Membebel lagi .
2 a.m.
" Ahh !! Finally . Reach at your room ." Aku membuka pintu bilik Sehun dan meletakkan Sehun di katil .
Kat sini boleh lah aku suruh dia duduk bilik lain because I need some privacy . Kalau kat rumah , conform omma dengan appa tak izinkan walaupun aku dah bagi pelbagai alasan . Dah lah sebilik .. sekatil pulak tu ! Kalau husband and wife tu lain lah . Ni kitorang baru bertunang . Gila apa nak tidur sekatil !! But .. Yeah . I have to . No objection .
Aku hanya memerhati raut wajah Sehun yang begitu tenang apabila dia tidur . Aku terpaksa bersabar dengan bau alkohol di badan Sehun .
Aku turun ke dapur untuk mengambil segelas air kosong dan bawanya naik ke bilik Sehun . Maybe when he is wake up , he will be thirsty . Aku menjeling sekilas ke arah muka Sehun sebelum ingin melangkah keluar dari bilik .
Tiba-tiba Sehun mencapai tangan ku . Tangan Sehun sangat panas . Aku memandang wajahnya . Wajahnya berkerut-kerut seperti menahan sakit . Dengan pantas tangan ku diletakkan di atas dahinya . Panas .
"Sehun ah .. Neo gwaenchani ?" Nada suara ku berubah .
"Apayo .." Suara Sehun bertukar serak .
"Jakkaman . I will be back ." Dengan pantas aku kembali ke dapur .
Sebesen air dengan sehelai tuala kecil ku letak di sisi katil . Aku merendamkan tuala kecil tu dan memerahnya lalu meletakkan tuala tu di atas dahi Sehun . Sehun diselimutkan .
Mata ku memandang ke arah jam dinding . 3 a.m. Aku menguap . Aku ingin berlalu ke bilik ku tetapi tangan ku sudah digenggam erat oleh Sehun . Seolah-olah dia tidak membenarkan aku meninggalkannya sendirian . Akhirnya aku terlelap di sebelah Sehun .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...