29. Date

1.1K 78 0
                                    

-SKIP-

"Eun Na ah .." Mengetuk pintu .

"Ermm .. Omma . Waeyo ?" Masih mamai .

"Sehun datang tu . Cepat bangun ."

"Ermm .. hmm ." Hanya tu jawapan aku .

"Jangan hmm-hmm je . Bangun . Mandi . Jangan nak sambung tidur !" Kata omma .

Macam tahu-tahu je aku nak sambung tidur . Omma ni .. mind reader ke ? Aku mula merapu pagi-pagi buta . Dengan malasnya aku bangun dan menuju ke bilik air .

-SKIP-

Aku melangkah ke arah Sehun . Dia memandang ku lama .

"Why are you staring at me ? Are my clothes ugly ?" Aku memandang ke badan sendiri .

"Nothing . Just simple and cute !" Sengih .

"Argh ! Whatever . Hurry up ." Aku menarik tangannya ke pintu utama .

"Ai .. Tak sabar-sabar ke nak dating ?" Soalnya dengan sengihan .

"Shut up ! Kau yang nak sangat kan .. So , let's go !" Aku menjeling tajam ke arahnya .

Sehun membawa ku ke panggung wayang .

"Sehun ah .. Are we going to watch a movie ?" Soal ku .

Sehun membeli 2 tiket, popcorn dan 2 beverages . Dia menarik ku ke pintu panggung .

"Yup." Balasnya dengan ringkas .

"What kind of movie ? Don't tell me that we're going to watch horror movie ." Aku mulai berasa cuak . Kami duduk di bahagian tengah .

Dia memandang ke arah ku lalu tersenyum .

"Not horror . I know you totally hate horror movies . You're going to love this movie . Trust me ." Senyum manis .

"Okay .. I trust you ." Aku mengambil air minuman dan mula menyedutnya perlahan-lahan sambil mata memandang ke skrin wayang .

Setelah beberapa iklan , baru lah cerita sebenar ditayangkan . Baru aku perasan sesuatu . Panggung ni dipenuhi oleh kanak-kanak dan ditemani oleh orang dewasa . Aku memandang ke sebelah . Sehun hanya senyum . Aku kembali memandang ke skrin .

The story begins . Robots fighting . A big walking marshmallow thing . The big marshmallow is cute ! Oh ! I know this movie .

"Baymax !!" The children are screaming when the big marshmallow thing show up .

Mood up ! I love animation movies ! Thanks to Sehun for bringing me here and watch this movie .

After the movie ends , Sehun brought me to have lunch .

"How's that movie ? Do you like it ?" Sehun memandang muka ku .

"Yes , I like it . Thanks sebab bawa aku tengok wayang ." Sengih .

"Aku tahu kau akan suka . Perangai pun macam budak-budak . Conform suka tengok animation movies ." Balasnya .

Amboi .. mengutuk depan-depan . Nasib kau lah dapat future wife macam ni .

"Kau marah ke ?" Perasan muka aku berubah .

"Tak lah . Tengah happy ni ." Aku buat muka menyampah .

"Mianhae ." Dia sengih .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now